Skocz do zawartości

[3000zł] MTB XC


Fenthin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Poszukuję typowego "górala" o stosunkowo sportowej geometrii. Granica 3000zł jest niestety nie do przekroczenia, ale z racji możliwych rabatów wszelkie propozycje do 3200 jak najbardziej mogę rozważyć. Oczywiście w przypadku starszych roczników sprawa jest pogmatwana, więc tu i coś z katalogową ceną 3600 da się taniej kupić... cóż, kwestia sklepu.

 

Wiem, że takich tematów ostatnio kilka powstało, a także był test w MR, który zresztą właśnie przeglądam. Mam jednak kilka obostrzeń co do wyboru sprzętu:

 

1. Nie chcę kolejnego Krossa czy Scotta, zbyt wiele ich już jeździ. Musi to być coś, nazwijmy ładnie "egzotycznego".

2. Najpierw rama, potem osprzęt, więc...

3. ... rama musi być dobrą bazą pod przyszłą rozbudowę.

4. Obowiązkowo hamulce tarczowe.

 

Na dzień dzisiejszy mam trzy typy:

 

Lapierre Tecnic 500

Kona Cinder Cone 2010

Cannondale Trail SL3

 

Osprzętowo Kona i Lapierre wypadają najlepiej, choć nie powiem, ciągnie mnie w stronę tego Cannona. Druga sprawa, kąt główki ramy w Konie 68,6*. W dół będzie się dobrze prowadziła, ale co z podjazdami? Mamy jakichś użytkowników tej ramy na forum? A może jeszcze jakieś inne propozycje?

 

pozdrawiam

Fenthin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety (nie wiem czemu wcześniej tego nie zauważyłem) Tecnic ma krótką górną rurę, więc to raczej rower rekracyjny. Linia Pro Race by mi odpowiadała, ale to już nie te pieniądze. Więc nie wiem co zrobić... to rama jest dla mnie najważniejsza, a tu najlepiej geometrycznie wypada właśnie Cannondale. Typowe kąty, dłuższa górna rura, itd.

 

Pieniędzmi nie zawracajmy sobie głowy, bo żadna z cen katalogowych tych rowerów mnie nie obowiązuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam się trochę naszukałem geometrii zanim znalazłem, ale jest tutaj: Cannondale

 

Cena? Cannondale byłby najtańszy, Kona już trochę drożej. Lapierre kosztowałby najwięcej, ale tego teraz odrzucam. Poza tym, jak powiedziałem - nie chcę czegoś, co jeździ po drogach "hurtowo". Więc jestem w stanie przeboleć trochę koszt tego znaczka, jeśli rama będzie dobra.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie cannon jest długi

A rozważałeś jeszcze jakieś inne opcje poza tymi trzema?

Wg. mnie teraz większość ram firmowych jest wykonywana na podobnym poziomie jakościowym. Więc tu nie widzę jego przewagi na koną.

Jeszcze zwróć uwagę, że w konie masz fajną TORE a w cannonie atrapę amortyzartora czyli gile (wiem bo sam mam i to nie działa praktycznie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał jakieś zastrzeżenia do wykonania którejś z ram, nie zastanawiałbym się raczej nad żadnym z takich rowerów, więc tu mogę przyznać Ci rację. Chociaż nie, Kona jest strasznie brzydka :icon_mrgreen: Ale nie jestem osobą, która jeździ na kolorze, więc kompletnie nie przeszkadza mi jej malowanie.

 

W zasadzie, gdyby nie ten dziwny kąt główki, nie zastanawiałbym się już ani chwili, bo za te pieniądze nie kupię niczego lepszego co spełniałoby moje wymagania.

 

W linku z geometrią jest inny model, więc nie Gila, a Deuce. Z tego co się dowiedziałem, jest OEM robiony dla Cannondale. Stalowa sprężyna i otwarta kąpiel olejowa. W sumie tyle o nim wiem... Tora w Konie jest faktycznie zdecydowanie bardziej pewna, tego nie da się zaprzeczyć.

 

Poza tymi trzema? Ciężko znaleźć coś innego niż to, co jest polecane na forum. Kross czy Scott są zbyt często spotykane, a Giant Polska nie trawię (rowery ok, ale dzięki podejściu firmy do reklamacji nie biorę ich pod uwagę). Ciekawie wygląda jeszcze Centurion Backfire 600, którego przeoczyłem przez podobieństwo nazw z modelem Backfire Fun 600.

 

@frezer4321 Ładny rower, ale próbujesz mi już wcisnąć trzecią Orbeę, a takiego zachowania nie lubię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...