wojtas7 Napisano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 Jeżdżę rowerem Unibike Evolution jeden z wczesnych modeli ( znalazłem zdjęcie takiego samego Unibike ) w maratonach MTB głównie w górach, rower posiada 3 przełożenia z tyłu i 8 z tyłu - standardowa konfiguracja od producenta roweru. Wydaje mi się że na największych podjazdach brakuje mi mocno większego przełożenia i gdzie spokojnie mógłbym jeszcze jechać, to mimo największych przełożeń nie mam już siły pedałować, z większym przełożeniem wydaje mi się że dawałbym jeszcze radę. Pytanie w jaki sposób osiągnąć dostępność większych przełożeń bez wydawania fortuny? Mógłbym założyć 9 biegową kasetę z tyłu, ale to wiąże się już z konkretnymi wydatkami o ile się orientuję - kaseta, łańcuch, przerzutka, manetka. Moje pytanie jest takie czy można niskim kosztem wstawić 8 biegową kasetę z tyłu tylko że z większymi przełożeniami (najmniejsze biegi używam b. rzadko bo maratony górskie), lub tylko największe przełożenie z tyłu większe niż standardowo? A może z przodu da radę wstawić najmniejszą zębatkę z mniejszą ilością zębów, bez zmiany całego osprzętu? Dziękuję z góry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cichy66 Napisano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 3+8=11 i teraz w standarcie takie zakładają?? Napisz jaką masz obecnie kasetę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 30 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 przepraszam oczywiscie pomylilem - z przodu mam 3 i z tylu 8 biegow. Rower jest bodajze z 2005 roku wiec to starszy model Evolution. Czy mam tez podać ilość zębów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cichy66 Napisano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 tak - policz zęby na największej zębatce bo niewiadomo co masz np. CS-HG50-8I 11-28T/11-30T/11-32T CS-HG40-8I/HG30-8I 11-30T/11-32T/11-34T CS-HG50-8I Tarcze: 11-28T, 11-32T, 11-30T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 30 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 tak np. CS-HG50-8I 11-28T/11-30T/11-32T CS-HG40-8I/HG30-8I 11-30T/11-32T/11-34T CS-HG50-8I Tarcze: 11-28T, 11-32T, 11-30T moge prosic o wyjasnienie co oznaczaja te liczby laikowi :-) ? Rozumiem ze mozna zmienic z przodu na dwa przelozenia o podanych przez Ciebie iloscia zebow? Jaki jest koszt czesci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cichy66 Napisano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 1.CS-HG..... to jakiś tam kod fabryczny plus liczba im wyższa tym lepszej jakości zębatki(wyższa grupa sprzętowa). 2. np.11-28T czyli najmniejsza tarcza ma 11 zębów a największa 28 jak masz największą 28 możesz założyć kasetę z największą 30 i tak dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 30 Kwietnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 Przykładowo 11-28T oznacza kasetę, której najmniejsza zębatka ma 11 a największa 28 zębów. Im większa ostatnia zębatka, tym bardziej miękkie ostatnie przełożenie - logiczne. Analogicznie w korbie, im mniejsza jest najmniejsza zębatka (norma to 22z) tym lżejsze przełożenie można uzyskać. EDIT: @UP: CS To zapewnie skrót od Casette a HG to skrót (właściewie to skrówtowiec a nie skrót ) od technilogi HyperGlide ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 30 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 dziękuję. policzyłem zęby i największa zębatka z tyłu u mnie ma 32 zęby, natomiast przednia najmniejsza 24 - te mnie interesują. Jakie jest największe przełożenie na tył w kasecie dla 8 rzędów? 34? Duża będzie różnica między 32 a 34 zęby? A może wystarczy mi zmienić przód, z 24 zębów dać standard 22, a są dostępnie mniejsze? Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 30 Kwietnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 Z tego co widzę, to tak, 11-34 to 'największa' dostępna kaseta, a różnica będzie dokładnie ... 2 zębów Odczuwalna różnica będzie z całą pewnością Upewnij się, że masz rozbieralne zębatki w korbie i rozstaw śrubek w najmniejszej to 64mm, jeśli tak, to pasuje praktycznie każda zębatka 22z, koszt takiej zębatki to ok 20PLN Tylko upewnij się jeszcze, że Twoja przerzutka to wszystko obsłuży, bo może się okazać, że ma za małą pojemność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 30 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 oki sprobuje zmienic przod na 22 zeby zawsze to taniej niz cala kasete ;-) Przerzutka powinna to obsluzyc bo biegi sie nie zmienia 3x8.. dziekuje za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 1 Maja 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 11-34 to 'największa' dostępna kaseta Są dostępne 11-36. A oznaczenie CS w kodzie kaset to chyba od "Crank Shaft" co oznaczać może główne koło pasowe, napędowe, wał korbowy, co by miało sens ale pewny nie jestem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niedzwiedz1 Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 A nie przez przypadek Cassette sprocket? Zakładaj 22 z przodu, koszt znacznie mniejszy niż wymiana kasety i łańcucha, poza tym nie zwiększasz przeskoków między biegami z tyłu, jak przy wymianie kasety na większą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.