Skocz do zawartości

[Opona] Jakie opony do KROSS HEXAGON V8?


kruma

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie!

Dwa tygodnie temu zakupiłem rower KROSS Hexagon V8. Rower ten wyposażony jest fabrycznie w opony Rubena V78 Neptune 26x2,1. Po przejechaniu na nim około 150 km, z tego około 75% po asfalcie rozleciała się tylna opona, tzn. na długości około 10 cm w osi symetrii opony tak jakby wyrwało (wytarło) cały bieżnik. W związku z tym noszę się z zamiarem wymiany opon na takie, które wytrzymają znacznie dłużej niż trzy rekreacyjne wyjazdy. W związku z tym proszę o poradę jakie opony kupić. Jestem skłonny wydać około 80-90 zł za sztukę. W jednym z salonów rowerowych zaproponowano mi opony Schwalbe Rocket Ron PERFORMANCE 2011 26x2.1. Czy takie opony będą nadawały się do jazdy po asfalcie?? Może w tej klasie opon można znaleźć coś ciekawszego?? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

  • Mod Team
Napisano

RoRo zdecydowanie na przod i zdecydowanie nie na asfalt. W teren są ok bo są szybkie lekkie i nie za drogie. na asfalcie szybko sie konczą.

 

Sprecyzuj bardziej w jakim terenie głównie jeździsz ??

Napisano

RoRo zdecydowanie na przod i zdecydowanie nie na asfalt. W teren są ok bo są szybkie lekkie i nie za drogie. na asfalcie szybko sie konczą.

 

Sprecyzuj bardziej w jakim terenie głównie jeździsz ??

 

Jeżdżę głównie po asfalcie i ubitych drogach leśnych. Nie zapuszczam się w grząski teren i błoto.

Napisano

W tej cenie wyrwiesz raczej coś ze Schwalbe właśnie z typu Performers bo Evolution są znaczne droższe.Schwalbe Racing Ralf hyba będą miały mniejsze opory toczenia ze względu na niewysoki bieżnik,więc na asfalcie sobie będą radziły.Podobnie też Continental Race King,a i w teren można na nich wyskoczyć.Jeśli najwięcej śmigasz po asfalcie to i za szerokie te opony nie powinny być może takie w rozmiarze 1.95-2.0,ale grubsze to lepszy komfort lepsze trzymanie. :icon_lol: Rozważ też np.Szwalbe Fuorius Fred 2.25 o wzmocnionym bieżniku tzw,Hard Skin.Te oponki mają minimalistyczny bieżnik,a tym samym minimalne opory toczenia,ale tanie nie są :yes:

Napisano

Rozważ też np.Szwalbe Fuorius Fred 2.25 o wzmocnionym bieżniku tzw,Hard Skin.Te oponki mają minimalistyczny bieżnik,a tym samym minimalne opory toczenia,ale tanie nie są :yes:

 

Ale czy nie zostaną całkiem łyse po 100-200km asfaltu?

Chyba jeszcze szybciej zejdą niż Rockety, a może się mylę?

Napisano

Kurcze troszke mnie załamały te fabryczne opony w Krossie. Na starym Giancie GSR500 miałem opony Kenda, które bez problemy wytrzymały jakieś 10k km przejechanych głównie po asfalcie. Co prawda tylna opona była już łysa, ale nigdy nie sądziłem, że w nowym rowerze opona powie bye bye po jednym mocniejszym zahamowaniu (hydrauliczne tarczówki deore, jedno full hamowanie dla sprawdzenia możliwości sprzętu i dosłownie wyrwany bieżnik). Swoją drogą to gdy dokładnie przyjrzałem się tylnej oponie to wydaje mi się, iż klocki bieżnika są jakby puste w środku. Szkoda mi wydawać pieniądze na opony do praktycznie nowego roweru (kupiony dwa tygodnie temu, przejechane 150km), ale te fabryczne Rubena V78 Neptune nie dość, że liche to jeszcze głośne i z dużym oporem toczenia. W tej chwili nastawiam się na te Continentale Race King. Chyba zakupię je na tej aukcji: http://allegro.pl/show_item.php?item=1578368352&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.

Co o nich sądzicie??

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...