Skocz do zawartości

[Hamulce] K24 - Dzwoniąca tarcza od wibracji


Bebe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem z mocno dzwoniącym hamulcem. Obijanie występuje przy prędkości 19-23 km/h. Zamieniałem już klocki i tarcze, kilkukrotnie regulowałem hamulec, w międzyczasie zmienił się też amortyzator, ale problem nadal występuje.

Główną winę ponosi chyba opona (NobbyNic) i tworzące się przez nią wibracje, gdyż przy poprzednich problem występował sporadycznie.

 

Macie może jakieś pomysły jak pozbyć się tego dzwonka, oczywiście poza zmianą opony.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam problem z mocno dzwoniącym hamulcem. Obijanie występuje przy prędkości 19-23 km/h. Zamieniałem już klocki i tarcze, kilkukrotnie regulowałem hamulec, w międzyczasie zmienił się też amortyzator, ale problem nadal występuje.

Główną winę ponosi chyba opona (NobbyNic) i tworzące się przez nią wibracje, gdyż przy poprzednich problem występował sporadycznie.

 

Macie może jakieś pomysły jak pozbyć się tego dzwonka, oczywiście poza zmianą opony.

 

Pozdrawiam

 

 

ja bym ośke sprawdził, dokręcił, miałem podobnie ale na tyle i z hayesami trail okazało sie że sztywnośc boczna była mała i dokrecenei zalatwilo sprawe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety... Piasta mocno skręcona, zacisk zamknięty w granicach możliwości. Zjawisko występuje przy danych prędkościach, a przechylenie roweru na którąkolwiek ze stron nie przyczynia się do większego ocierania, więc sztywność jest przyzwoita. Przy poprzednim amorze też zakładałem, że to wina wyginania się. Teraz jest nowy F120 który raczej ma opinie sztywnego, a zjawisko się nie zmieniło. Sprawdzałem też na innym kole i innym hamulcu choć podobnym (k18) - było to samo. Na innej oponie było zdecydowanie lepiej, ale te chciałbym zostawić.

Zastanawiam się nad jakimś patentem w zacisku co by klocki nie wpadały w wibrację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie to wina samych tarcz - przerabiałem ten temat 2 lata temu i wymiana pomogła (testowałem dwa sety tarcz Formuli). Zmieniłem tarcze na

 

http://bikecenter.pl/index.php?p2976,shimano-deore-xt-sm-rt76m-180mm-6-srub-tarcza-hamulcowa

 

choć warto zainwestować też w (cholernie drogie, ale czasami można na allegro trafić okazję):

 

 

http://rowerowy.com/czesci/tarcze_hamulcowe/tarcza_hope_plywajaca (7anna dystrybuuje też tarcze 180 mm)

 

lub

 

http://bdc-bike.pl/czesci/?idTradeMark=10&idCategory=37&idUnderCategory=0&idArticle=257&filtr_owner=article

 

 

Możesz oczywiście popróbować jakiś super wycieniowanych tarczy, ale przez ich specyficzny kształt mogą występować wibracje przy hamowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście o tarczy nie pomyślałem. Zmieniałem 3 różne, ale wszystkie Formuli. Pożyczę od znajomych coś innego na chwilę. Jeżeli problem ustąpi to pomyślę co kupić.

Dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza była prosta, drugą miałem delikatnie krzywą - w obu przypadkach efekt był ten sam.

 

Lookas 46 jak napisałem wcześniej problem pojawił się po zmianie opon na NN. Z tego co szukałem po innych forach, przy innych hamulcach zjawisko też się zdarza. Po prostu od bieżnika opony idzie duża wibracja.

 

Od tygodnia śmigam na tarczy XT z bardzo dobrymi efektami. Przy mocnym docisku koła na boki nieraz delikatnie i bardzo cicho otrze się o klocki, ale dzwonienie zostało absolutnie wyeliminowane. Prawdopodobnie większość tarcz na pająku poprawia sprawę, jednak ja zaufałem opinii ciastka81 i nie kombinowałem z innymi produktami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...