Bebe Napisano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 Witam, Mam problem z mocno dzwoniącym hamulcem. Obijanie występuje przy prędkości 19-23 km/h. Zamieniałem już klocki i tarcze, kilkukrotnie regulowałem hamulec, w międzyczasie zmienił się też amortyzator, ale problem nadal występuje. Główną winę ponosi chyba opona (NobbyNic) i tworzące się przez nią wibracje, gdyż przy poprzednich problem występował sporadycznie. Macie może jakieś pomysły jak pozbyć się tego dzwonka, oczywiście poza zmianą opony. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tranzystor82 Napisano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 Witam, Mam problem z mocno dzwoniącym hamulcem. Obijanie występuje przy prędkości 19-23 km/h. Zamieniałem już klocki i tarcze, kilkukrotnie regulowałem hamulec, w międzyczasie zmienił się też amortyzator, ale problem nadal występuje. Główną winę ponosi chyba opona (NobbyNic) i tworzące się przez nią wibracje, gdyż przy poprzednich problem występował sporadycznie. Macie może jakieś pomysły jak pozbyć się tego dzwonka, oczywiście poza zmianą opony. Pozdrawiam ja bym ośke sprawdził, dokręcił, miałem podobnie ale na tyle i z hayesami trail okazało sie że sztywnośc boczna była mała i dokrecenei zalatwilo sprawe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patryke Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 Dokładnie, najpierw sprawdź czy masz mocno dociśnięte zaciski kół. Duże znaczenie ma jeszcze sama sztywność amora/ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bebe Napisano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 Niestety... Piasta mocno skręcona, zacisk zamknięty w granicach możliwości. Zjawisko występuje przy danych prędkościach, a przechylenie roweru na którąkolwiek ze stron nie przyczynia się do większego ocierania, więc sztywność jest przyzwoita. Przy poprzednim amorze też zakładałem, że to wina wyginania się. Teraz jest nowy F120 który raczej ma opinie sztywnego, a zjawisko się nie zmieniło. Sprawdzałem też na innym kole i innym hamulcu choć podobnym (k18) - było to samo. Na innej oponie było zdecydowanie lepiej, ale te chciałbym zostawić. Zastanawiam się nad jakimś patentem w zacisku co by klocki nie wpadały w wibrację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 Może zasięgnij po prostsze rozwiązanie, wymień/pożycz tarcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ciastek81 Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 Wg mnie to wina samych tarcz - przerabiałem ten temat 2 lata temu i wymiana pomogła (testowałem dwa sety tarcz Formuli). Zmieniłem tarcze na http://bikecenter.pl/index.php?p2976,shimano-deore-xt-sm-rt76m-180mm-6-srub-tarcza-hamulcowa choć warto zainwestować też w (cholernie drogie, ale czasami można na allegro trafić okazję): http://rowerowy.com/czesci/tarcze_hamulcowe/tarcza_hope_plywajaca (7anna dystrybuuje też tarcze 180 mm) lub http://bdc-bike.pl/czesci/?idTradeMark=10&idCategory=37&idUnderCategory=0&idArticle=257&filtr_owner=article Możesz oczywiście popróbować jakiś super wycieniowanych tarczy, ale przez ich specyficzny kształt mogą występować wibracje przy hamowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bebe Napisano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 Rzeczywiście o tarczy nie pomyślałem. Zmieniałem 3 różne, ale wszystkie Formuli. Pożyczę od znajomych coś innego na chwilę. Jeżeli problem ustąpi to pomyślę co kupić. Dzięki za podpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bebe Napisano 7 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2011 Wymiana tarczy na XT zdecydowanie pomogła. Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezi Napisano 14 Maja 2011 Udostępnij Napisano 14 Maja 2011 Wymiana tarczy na XT zdecydowanie pomogła. Dzięki za pomoc. Czy tarcza, którą miałeś wcześniej, była krzywa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 14 Maja 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Maja 2011 U mnie w K24 nie było takiego problemu z seryjnymi tarczami... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezi Napisano 15 Maja 2011 Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 U mnie w K24 nie było takiego problemu z seryjnymi tarczami... A czy były idealnie proste? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patryke Napisano 15 Maja 2011 Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 Ja przednią seryjną tarczę 180mm zamontowaną na 9mm osi w Rebie przy hamplach Oro K-18 mam bardzo delikatnie krzywą i nic mi nie dzwoni. Jedynie czasem klocki obcierają, ale jak się ponownie hamuje to się uspokajają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bebe Napisano 16 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 Tarcza była prosta, drugą miałem delikatnie krzywą - w obu przypadkach efekt był ten sam. Lookas 46 jak napisałem wcześniej problem pojawił się po zmianie opon na NN. Z tego co szukałem po innych forach, przy innych hamulcach zjawisko też się zdarza. Po prostu od bieżnika opony idzie duża wibracja. Od tygodnia śmigam na tarczy XT z bardzo dobrymi efektami. Przy mocnym docisku koła na boki nieraz delikatnie i bardzo cicho otrze się o klocki, ale dzwonienie zostało absolutnie wyeliminowane. Prawdopodobnie większość tarcz na pająku poprawia sprawę, jednak ja zaufałem opinii ciastka81 i nie kombinowałem z innymi produktami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.