Skocz do zawartości

[10309g] Mój siedmiobiegowy dziwoląg


rzymo

Rekomendowane odpowiedzi

Projekt to budżetowy (zmieściłem się w 2k zł) rower do jazd okołomiejskich. Sprzęt składany z myślą o trwałości, nie niskiej masie. Stąd prosty w budowie amortyzator sprężynowy, wolno ścierające się opony, stalowa zębatka w korbie. Na początku myślałem znowu o singlu, jednak ostatecznie przełożeń jest więcej niż 1, ale nie za dużo ;)

 

chwyty ........... 29 ... pianki Author + korki
dętki ........... 263 ... Schwalbe ExtraLight + 'kapturki'
hamulec p ....... 187 ... Shimano M590, linki, pancerze, śruby, klocki Zeit
hamulec t ....... 235 ... Avid BB5, linki, pancerze, śruby, adapter, klocki Jagwire
... tarcza ...... 106 ... Shimano XTR 5” + nakrętka
kaseta .......... 208 ... 11-26T, Shimano, nakrętka stal
kierownica ...... 172 ... Easton EA30, 25.4mm/580mm
klamki .......... 133 ... Avid FR5, śruby alu
koło p .......... 776 ... XC717, Sora, płaskie szprychy, opaska, alu nyple
koło t ......... 1033 ... XM317, Deore (bęben 7), płaskie szprychy, opaska
...zaciski ...... 119 ... Shimano
korba ........... 763 ... Shimano LX (FC-M583) 175mm, 32T SLX, krótkie kominy
koszyk na bidon .. 36 ... Tacx, z tworzywa + śruby
łańcuch	......... 284 ... Shimano HG40 + spinka
manetki	......... 118 ... SRAM MRX + pancerze, linki
mostek .......... 138 ... Amoeba Vitra, 11cm, 25.4mm
opony .......... 1053 ... Schwalbe Smart Sam 26x2.1”, zwijane
pedały .......... 288 ... Shimano M520, jednostronne
przerzutka p ...... 0 ... brak
przerzutka t .... 191 ... Shimano RD-6207 (600)
rama ........... 1689 ... Kross Level, 19” (bez pivotów)
siodło .......... 254 ... Selle Italia XR TransAm
stery ........... 109 ... Amoeba Hussar, półzintegrowane (miski stalowe)
sztyca, zacisk .. 264 ... Accent SP-22 (27.2/325mm) + zacisk
widelec ........ 1861 ... Manitou Black, coil, 80mm, pivoty alu + bieżnia sterów

RAZEM ......... 10309 ... :-)		

 

Z hamulcami sprawa prosta - najpierw miał być stary Bomber, ale wyszło jak wyszło i jest Black. Koło już miałem gotowe i jakoś szkoda mi się było go pozbywać ;)

Na razie kilka zdjęć "domowych" (końcówka składania do kupy), terenowe umieszczę dziś wieczorem/jutro przed południem.

 

 

rowert.th.jpg napedl.th.jpg 14519053.th.jpg 92715746.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kolejności: scansol, dokończenie papierem ściernym, potem podkład do alu (spray ~30zł), dalej kilka warstw szybkoschnącego czarnego akrylu (spray ~20zł) - po każdej warstwie czekałem kilkanaście minut i przejeżdżałem parę razy papierem 1000. Wszystko.

Jakbym miał gdzieś w pobliżu możliwość malowania proszkowego to wybrałbym ten sposób - cenowo podobnie, a efekt pewnie byłby trwalszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nawet nieżle ta ramka wygląda w tym czarnym macie. :whistling: Masa całosci całkiem przyzwoita. :thumbsup: Nie myslałeś może jednak nad jeszcze jednym mniejszym blacie z przodu,(fakt przerzutka i manetka)?Ciężko by nie było,ale może się przydać. :icon_lol: Tudzież zamiast z przodu na tył dołożyć koronkę 28 albo 30 ząbków. :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rower3o.th.jpg rower2a.th.jpg rower1b.th.jpg

 

:)

 

 

marky5 - napęd na razie bez zmian, po dobrych kilkuset kilometrach będę wiedział, czy jest dobrze, czy przydałoby się coś zmienić... O dwóch blatach też myślałem (36/26 lub 36/24), ale stwierdziłem, że 32 powinien wystarczyć. Kasetę z większymi koronkami też rozważałem, ale te rozbieralne są "trochę" ciężkie, a przy pająkach jestem skazany na zestawienie koronek jakie wymyślił producent.

Na razie wiem jedno - łańcuch mam za krótki ;) Może wykorzystam okazję i kupię coś lepszego niż HG40 (np. Connex 804).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zmiana opon i oba hamulce tarczowe. Części dotarły prawie wszystkie (brak zacisku hamulca, poczta się nie popisała), dzisiaj poważyłem i składam do kupy, jutro zrobię jakieś zdjęcia na świeżym (oby nie dusznym) powietrzu... ;)

 

Brake (Front): Avid BB5, klocki Jagwire, alu śruby, pancerz, linka 195g

Brake (Rear): Avid BB5, klocki Jagwire, alu śruby, pancerze, linka, adapter 235g

Brake Levers: Avid FR5, skrócone, alu śruby 133

Brake rotors: Shimano XTR SM-RT96 160mm (131g) + XTR SM-RT97 140mm (106g) (nakrętki centerlock wliczone)

Cassette: Shimano HG40/50, 11-26T 206g

Chain: Shimano HG50 + spinka 289g

Crankset: Shimano LX (FC-M583), 32T SLX, skrócona oś i kominy, śruby stal, suport LX 763g

Derlr (Rear): Sram 9.0SL (kompozyt), krótki wózek, kółka 11T 178 g

Fork: Manitou Black, sprężynowy, 80mm, usunięte pivoty 1836g (masa z bieżnią sterów i nabitą gwiazdką)

Frame: Kross Level 19", przemalowana, usunięte pivoty 1689g

Grips: Author, pianki 29g

Handlebar: Easton EA30, 580mm 25,4mm 172g

Headset: Amoeba Hussar, półzintegrowane, miski stalowe 109g

Pedals: Shimano M520, jednostronne 288g

Seat: Selle Italia XR TransAm 254g

Seatpost: Accent SP-22, 27.2mm/325mm 247g

Seatpost clamp: Accent 17g

Shifters: gripshift Sram 3.0 ESP (tylko prawy) 107g (linka i pancerze wliczone)

Skewers: Shimano 119g

Stem: Amoeba Vitra 25.4mm/110mm 138g

Tire (Front): Racing Ralph 26x2,25" (Performance) 551g (nowa, wybierana spośród kilku sztuk)

Tire (Rear): Continental Race King 26x2,2" (Protection) 544g (używana)

Tubes: Schwalbe Extra Light (Schreder) + 'kapturki' 267g

Wheel Front: 789g [32H]

-Hub: Shimano XT HB-M775 166g

-Rim: DT X430 431g

-Spokes: DT Champion 1.8 177g

-Nipples: DT alu 10g

-Rim tape: taśma izolacyjna 5g

Wheel Rear: 969g [28H]

-Hub: Deore 366g (bęben 7, podkładka alu)

-Rim: Mavic XM317 434g

-Spokes: Cn 2.0-1.8-2.0 155g

-Nipples: DT alu 9g

-Rim tape: taśma izolacyjna 5g

 

Razem: 10397g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobra waga, aż nie chce się wierzyć. Ładnie wygląda w zalewie kolorowych dodatków do rowerów i pstrokatych kolorów wyróżnia się in plus. :) Jeśli sprzęt na łatwy teren to można by zainwestować w zębatkę 36z i pomyśleć o wymianie amortyzatora na sztywny widelec karbonowy. Wtedy można zostawić te opony co masz, bo ładnie będą amortyzować wstrząsy, lub kupić coś typu fast fredy, fast furiousy. Miałem kiedyś, waga chyba 350 gramów i jest to bardzo odczuwalne podczas jazdy w porównaniu do NN 2,25 (około 500-550 gramów). Komfort jazdy na takich oponach jest niższy ale akceptowalny w łatwym terenie, trzymanie na błocie występuje (nawet!) :), na suchym jak najbardziej OK. Nie zauważyłem dużego, mało akceptowalnego ścierania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga jeszcze spadnie (będzie < 10kg), ale to w miarę trafiania na jakieś okazje, głównie w licytacjach ;) Do 36 jeszcze nie jestem przekonany, 35+ km/h w obecnej konfiguracji wystarczy. Jednakże nie wykluczam, zwłaszcza jeśli byłoby to powiązane z kasetą z większą liczbą zębów (musiałoby być 30 dla zachowania najlżejszego przełożenia).

Widelec sztywny miałem, także karbonowy. Wróciłem jednak do amortyzatora (mimo kilograma więcej), ze względu na nadgarstki. Starałem się wybrać konstrukcję nie wymagającą zbyt wiele uwagi, dlatego sprężyna. Miałem na oku Skareba, Blacka, Bombera, Magurę Odur. Skareba przegapiłem, po drugie to jednak 28mm (specjalnie lekki nie jestem, do tego tarcza z przodu, może i lepiej że go nie kupiłem) - ostatecznie jest Black.

Opony - zostają te co są, to jest taki mój ideał. Fast Fred w akceptowalnym przeze mnie rozmiarze (2.35") byłby cięższy, poza tym obecnie trudno je dostać. Za Furiousa podziękuję, to opony nie dla mnie ;) (jechałem raz, więcej nie chcę) Jeśli w tym miejscu zrzucać wagę, to po prostu Racing Ralph w wersji Evo, Conti RK w wersji Supersonic - byłoby 100-150g mniej, zależnie od konkretnych egzemplarzy opon.

 

rower1.th.jpg rower2.th.jpg rower3v.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jedno zdjęcie zapowiadające nadchodzące zmiany... ;)

 

pancerze.th.jpg

 

Inne będą m.in:

* widelec: sztywny Mosso,

* koła: obręcze UST, opony Smart Sam (Evo/Pace Star) zalane mlekiem,

* piasta tył: DT Onyx - mam słabość do tego modelu, to już trzecia taka piasta w mojej rowerowej karierze; wersja centerlock, 374g, bęben oczywiście stal,

* masa: mniej niż 9kg (z pedałami, licznikiem, koszykiem na bidon, chain keeperem, itp.).

 

Napęd zostaje 1x7 (więcej mi nie trzeba), z tym że pewnie zmienię przód z 32 na 34, ew. 36. Tak żeby móc jechać 40km/h przy znośnej dla mnie kadencji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

też kiedyś bawiłem się w takie wariactwa(singiel z przodu) i po przetestowaniu kilku opcji zębatkowych mogę doradzić Ci - nie montuj nic mniejszego od 36. Ja finalnie skończyłem na 38, a i to było czasem za mało na asfalcie. Lekki rower na dobrych oponach nie może jechać zbyt wolno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie montuj nic mniejszego od 36. Ja finalnie skończyłem na 38

38 na pewno nie założę, nie wejdzie, 36 zębów to max. Cały czas myślę czy więcej mi trzeba, ale jakoś nie czuję potrzeby jeżdżenia jeszcze szybciej - po mieście się boję że coś mi wyjedzie czy wyskoczy (zwłaszcza na kiepsko poprowadzonych ścieżkach), poza miastem na dłuższych trasach trzymam kawałek ponad 30km/h, z górki nie czuję potrzeby dokręcania ;)

 

Lekki rower na dobrych oponach nie może jechać zbyt wolno :)

W osiąganiu dużych prędkości przeszkadzają mi trochę ciuchy (z rowerowych toleruję tylko gatki z pampersem, reszta to luźne koszulki, spodenki) i trochę niskie ciśnienie w oponach. To chociaż po części powinno wyjaśnić, że dużych przełożeń mi nie trzeba... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzymo, ja w swoim singlu mam z przodu 42, w większości wypadków wypadków, starcza pod każda górkę. W sumie się dziwię, że masz tak małą zębatkę z przodu.. Po górach chyba tym nie jeździsz?

Po górach nie jeżdżę. Przy 42 z przodu nie wykorzystywałbym całej kasety, a tego chciałem uniknąć. Stąd taka mała (co prawa myślę o czymś 34-36T) zębatka, przy której równomiernie wykorzystuję kasetę. Bardzo rzadko chciałbym móc pojechać wyraźnie szybciej niż 40km/h, więc i potrzeba twardszych przełożeń niewielka... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...