Skocz do zawartości

[manetki] długa droga triggera X9


gilgamesz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam w rowerze manetki sram-a X9, czyli w sumie niezłą grupę. Niestety nie jestem zadowolony ze współpracy lewej manetki z przednia przerzutką(shimano XT-Dynasys). Otóz zeby zmienic bieg na wiekszy blat, trzeba pchac trigger bardzo głeboko. Droga cyngla jest tak długa,ze czasami zaczynam sie martwic czy wystarczy mi palca do zmiany. Dzieje sie tak zarówno przy wrzuceniu z małego blatu na średni i ze sredniego na najwiekszy(korba to XT Dynasys). Tyle czytałem o swietnej pracy osprzetu Sram-a a tu taki zonk. W drugim rowerze mam manetki Shimano XT i ruch potrzebny do zmiany jest znacznie krótszy.Przy zrzucaniu na mniejsze blaty kłopot nie wystepuje. Ruch jest krótki i szybki.

Co może byc tego przyczyna, bo naprawdę bardzo mnie to irytuje i myslę,ze tak nie powinno byc?. Czy przyczyna moze byc złe wyregulowanie lub brak dotarcia(rower jest nowy,przejechane dopiero 200 km), a może źle ze soba współpracuje osprzet dwóch róznych firm? Moze pomogła by wymiana przerzutki przedniej na Sram-a lub dobrą pracę manetek zapewnia dopiero grupa X0 i wyzsze?

Proszę o pomoc w rozwiazaniu tego problemu, bo jest on mocno denerwujacy.

Napisano

Faktycznie ruch jest dość spory.Próbowałeś przekręcić manetkę trochę w góre? Tak aby cyngiel był bliżej palca.

Tak, zrobiłem to. W tym wzgledzie wykorzystałem juz całą dostepna regulacje, by cyngiel był jak najblizej palca. Dalej juz nie moge przysunac, bo stracę możliwośc pewnego chwytu klamki.

Jeżeli jest tak jak napisał kolega Golarz,że taka juz uroda tych manetek to jestem lekko rozczarowany(a jaką masz przerzutke przód u siebie ?). Moze w X0 jest lepiej,prosze o opinie bikerów ,którzy maja tę grupe osprzetu Sram-a. Mogę spróbowac też kupic przerzutke przednią sram-a,ale nie wiem z kolei jak ona bedzie współpracowała z korba XT, do tego jeszcze systemu Dynasys.

Naprawdę nie wiem po co producenci mieszaja tak w swoich rowerach nie tylko juz grupami osprzetu,ale tez zakładaja do nich części od róznych firm.

Napisano

Miałem przerzutkę przód XT. Teraz mam X9 i nie zauważyłem różnicy. Jeżeli jest to na korzyść X9(-:

Mój napęd wygląda teraz tak

Korba XT,Manetki,przerzutka przód i tył X9, łańcuch i kaseta XT

Napisano

gilgamesz zmiana X-9 na X-0 nic nie zmienia. To ten sam mechanizm.

Mam porównanie bo śmigam na X-0 a miałem doczynienia też z X-9.

 

Co do zmiany przedniej przerzutki, to też bym tej nie zmieniał, nie ma chyba sensu.

 

Pozostaje Ci przyzwyczaić się do takiej ergonomii, ewentualnie spróbować gripy. Jeśli i taka zmiana nie poprawi Twojego zadowolenia z pracy, to już pozostaje przejście na Shimano ( ewentualnie tylko lewa manetka )

Napisano

gilgamesz zmiana X-9 na X-0 nic nie zmienia. To ten sam mechanizm.

Mam porównanie bo śmigam na X-0 a miałem doczynienia też z X-9.

 

Co do zmiany przedniej przerzutki, to też bym tej nie zmieniał, nie ma chyba sensu.

 

Pozostaje Ci przyzwyczaić się do takiej ergonomii, ewentualnie spróbować gripy. Jeśli i taka zmiana nie poprawi Twojego zadowolenia z pracy, to już pozostaje przejście na Shimano ( ewentualnie tylko lewa manetka )

Może i bym zastanowił sie nad gripami,ale mam cały napęd 10 biegowy. A jeszcze nie zrobili gripów x10 . Przejscie na Shimano z kolei wymagało by wymiany kasety i tylniej przerzutki. Bo te mam sram-a i nie są one kompatybilne z manetkami shimano x10. Zreszta to juz była by przesada i za duze koszty. W takim razie rzeczywiscie trzeba będzie sie przyzwyczaić do takiego działania tych manetek.

Napisano

Jeżeli jest to bardzo dokuczliwe to wydaje mi się, że najprostszym rozwiązaniem jest zakup lewej manetki (slx, xt) shimano. Po zdemontowaniu telewizorka różnica pomiędzy manetkami nie będzie aż tak bardzo widoczna.

Jest to rozwiązanie najtańsza. Dodatkowo w razie niepolubienia się z nową manetką można łatwo ją odsprzedać, z niewielką stratą.

Napisano

Możesz też u jakiegoś dobrego ślusarza dorobić ergonomiczny cyngiel(-:

 

Jest to chyba skomplikowana operacja i moim zdaniem kłopotliwa.

 

 

Mój napęd to: manetki x9, tył x0, przod xt, korba xtr. Napęd 9 rzędowy.

 

 

Cieszymy się razem z Tobą z tego napędu ale co to ma do tematu ??

Napisano

gilgamesz, manetka X-0 ma chyba tą przewagę nad X-9 pod względem regulacji, że jest możliwość obrotu cyngla.

Jest to dość przydatna regulacja z której ja osobiście korzystam.

Wygląda to tak:

 

img2677r.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

img2678w.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

 

 

 

golarz, pozwolisz, że nie ustosunkuję się do twojej wypowiedzi. Koniec OT

Napisano

A widzisz jednak jest róznica,jesli mozna ten obrót spustu w jakis sposób podregulowac. Fakt ,ze nie zmniejszy to długosci drogi potrzebnej do zmiany biegu,ale na pewno pomoze w lepszym usytułowaniu spustu. Tak jeszcze dla upewnienia(bo zawsze to mi się myli). Jeżeli linka idzie od dołu do przerzutki,to powinna byc typu down swing?

Napisano

Bo w koncu nie rozumiem,czyli jest to samo: pull swing i down swing? Czy tez przerzutka moze byc down swing i jednocześnie pull swing? jak poznać czy jest pull swing? Na pudełku przerzutki jest tylko napisane,że jest down swing. Nic wiecej. Moze modele są jakoś oznaczone symbolami?

  • Mod Team
Napisano

Pull swing? :D

Down swing / Top swing

Down pull, Top pull, Bottom pull.

Chyba wszystkie przerzutki Shimano mają bottom pull (czyli linka od góry lub od dołu), ale np. kolega powyżej pokazał down swing'a, czyli prowadnica poniżej mocowania, top swingi mają prowadnicę nad mocowaniem :)

Napisano

Dzieki juz wszystko rozumiem. Teraz tylko chodzi o to jakiego typu jest ta moja przerzutka. Na pudełku jest oznaczenie: FD-M771-10 L6ADP. Mam nadzieje,ze te dwie ostatnie litery oznaczaja właśnie albo down pull albo dual pull. W obu przypadkach przerzutka byłaby prawidłowa. Tylko czy ten skrót właśnie to oznacza?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...