zibiJ1 Napisano 29 Kwietnia 2011 Napisano 29 Kwietnia 2011 Cześć. Mam do Was prośbę o pomoc w wyborze nowych podzespołów do mojego starego rowerku. Jest to stare dobre wysłużone klasyczne MTB. Firma Wołsztyn niegdyś popularny rower z logo 10,5. Za młodu używałem go bardzo intensywnie, teraz chcę zacząć jeździć od nowa, Ogólnie wycieczki szosowo-terenowe z nastawieniem na unikanie asfaltu. Żadna wyczynowa jazda. Na ten moment wygląda to tak: Przednia tarcza jest minimalnie skrzywiona (uderzyłem w jakieś kamienie)ale na tyle słabo, że da się zmieniać przełożenia i łańcuch nie spada z nich.(bicie ok 3 mm) Mała korba (42 34 24) Z tyłu najczęściej używane zębatki wytarły się (zwłaszcza najmniejsza)i przeskakują:/ przerzutka już chyba 3 czy 4 w karierze więc daje radę Wolnobieg 7 rzedowy Uciążliwe jest to,że przepuszcza mi ta 7 zebatka a biegi zmieniają się opornie, bo wolnobieg jest wytarty. Poszperałem w necie i zmazałem: wolnobieg 7rzędowy SHIMANO TZ 21CR (czy jest sens kupować taki z astronomicznie wielką największą zębatką ?) łańcuch SHIMANO UG 51 Ewentualnie korba SHIMANO ACERA FCM 191 Pytanka mam takie: 1: czy muszę wymieniać też korbę, czy łańcuch się zgra ze starą 2: W przypadku nowej korby, czy do moich potrzeb lepiej pozostać przy tym rozmiarze, czy jednak zakupić tą większą 3: czy przy wadze 90kg z haczykiem taki osprzęt będzie wystarczający? Nie hę przeznaczać jakichś astronomicznych kwot, ale chce pojeździć, nie koniecznie poszaleć. Jeśli możecie podpowiedzieć jakiś inny sprzęt, może lepszy a w podobnej cenie, będę bardzo wdzięczny.
Krawcowy Napisano 29 Kwietnia 2011 Napisano 29 Kwietnia 2011 http://allegro.pl/wolnobieg-shimano-tourney-mf-tz21-7-rzedowy-14-28-i1575673997.html będziesz potrzebował klucza do odkręcenia wolnobiegu, lub idź do jakiegoś rowerowego ponoć robią czasami za free, ja zapłaciłem kiedyś ok 5zł. Co do korby może się przyjąć, może też nie. To zależy od stopnia zużycia ząbków. Jeśli nie będziesz zbytnio szalał, to raczej komponenty powinny wytrzymać Jeśli mówisz, że blat jest skrzywiony, to chyba nie ma sensu się chrzanić i lepiej by było wymienić. Można też się bawić w prostowanie.
marky5 Napisano 29 Kwietnia 2011 Napisano 29 Kwietnia 2011 Proponuję tzn .zalecam jesli wymieniasz tylne zębatki w starym i mocno używanym rowerze to wymieniaj także łańcuch i korby! Tarcze korb obecnie najpopularniejsze to 44-32-22,więc może właśnie takie można mocniej pociśnąć po asfalcie na większym blacie ! Duża zębatka z tyłu może Ci się przydać jeśli zamierzasz śmigać w terenie i mocno podjeżdzać! Natomiast w podobnej cenie trudno znależć lepszy osprzęt.Powodzednia w poszukiwaniach i w składaniu roweru.
Mathiu Napisano 29 Kwietnia 2011 Napisano 29 Kwietnia 2011 1) Korbę lepiej wymienić. Najczęściej jeździ się na środkowej zębatce, dlatego też możliwe jest zostawienie jej zakładając, że będziesz jeździł większość czasu na tej największej lub najmniejszej. 2) Do jazdy w terenie wystarczy tej wielkości 44-32-22 . Na szybszych odcinkach asfaltowych na pewno będzie Ci brakowało tych kilka zębów z przodu 3) osprzęt powinien wystarczyć na dobre kilka tyś przebiegu. Co do tej zębatki Mega, to raczej zbędny bajer...
zibiJ1 Napisano 29 Kwietnia 2011 Autor Napisano 29 Kwietnia 2011 dzięki za podpowiedzi. Zrobię tak, że z racji na to, ze korba najdroższa,wymienię wolnobieg z łańcuchem i zobaczymy jak to będzie wyglądać. Co do przełożenia nie będzie problemu. Mam w okolicy Pana Rysia - pasjonata, który hobbystycznie prowadzi na podwórku bardzo prężny i profesjonalny serwis od początku zajmuje się moimi rowerami i złego słowanie powiem )
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.