Skocz do zawartości

[opona] 2.2 / 2.3 w ostry teren, choć bez błocka


Jogurcik

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czołem wszystkim, zmontowałem sobie właśnie rower na nowej ramie ( Accent El Norte) i zauważyłem, że tylna opona ( Continental Vertical 2.3) ma tylko około 1,5 cm miejsca od ramy. Planowałem właśnie zmieniać oponę, a że nie liczę się z asfaltem, ważna jest dla mnie jak najwyższa skuteczność w terenie, planowałem kupić Continental Diesel ( jakby ktoś nie wiedział - oponka ma 2,5 cala ), ale niewiem czy wejdzie mi do ramy. Słyszałem też, że Continental zaniża szerokości, więc jeśli chciałbym kupić powiedzmy Maxxisa, to jakiej może być on maksymalnie szerokości? Ewentualnie, jeśli Diesel się nie zmieści, jaką polecacie bezkompromisową oponę w teren ( sporadycznie błotko, głównie kopny piach, kamienie ) do 70zł/ sztuka MAX ?

Napisano

conti vertical 2.3 jest słuszna, wcale zaniżona szerokość i to świetna guma allmountain/enduro mi osobiście bardzo ale to bardzo zawsze pasowała na jazdy zimowe po śniegu i lodzie oraz w lecie na praktycznie każdy teren. Nałożysz, napompujesz to zobaczysz że ma zmyślny profil że praktycznie przy kazdym kącie pochylenia ma ułożone nieregularnie klocki przez co daje niesamowitą stabilność. Wiele opon Michelin lub Maxxis do enduro ma wadę polegająca że klocki leżą w pasie jazdy na wprost i potem przerwa i dopiero na rancie 45 stopni. Efekt taki, że jadąc prosto jest duży opor a w zakręty wchodza jak MotoGP z dodaniem gazu czyli myszkują i są niestabilne. Conti Gravity/Vapor/Diesel mają ten sam bieznik tylko rozmiary od 2.1 do 2.5. Obawiam się że diesel 2.5 waży już około 1000 g a więc koło robi sie zbyt tłuste jak chcesz jeździc po płaskim, wspinac sie a nie tylko downzjeżdżać

Napisano

Po pierwsze to chyba El Norte nie jest ramą do takich opon, ja sam w El Nino miałem zamontowanego Highrollera 2.35 i opona odzierała o widełki podczas pedałowania pod górę. Dlatego optimum do twojej ramy to 2.1.

Napisano

@up

 

Mam w tej chwili 2.3 i jest 7mm luzu na kazdą stronę ;)

 

@2up

 

Wiem, bo Verticala kupiłem właśnie głównie z myślą o zimie, przejeździłem całą zimę i było nieźle, a teraz nadal się nieźle sprawdza, chociaż miałem na niego kupca i zastanawiałem się, czy nie zmienić poprostu na coś szerszego ;)

 

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, chyba jednak zostanę przy Vercie ;)

 

 

@ Edit - przeczytałem kilka testów Conti Gravity, wszyscy ją sobie bardzo chwalą, ale czy będzie duża różnica w porównaniu do Verta? Ta sama szerokość, tylko inny bieżnik (identyczny jak w Dieslu )

Napisano

gravity raz widziałem zwijkę w sklepie więc profilu nie ocenię ale chyba sam producent zaznacza ze ma bardziej "pionowy" kontakt z glebą. Wiesz o co chodzi Vertical siedzi tak szeroko że praktycznie cały czas 3 rzędy klocków się lepią. A Gravity ze zdjęcia profilu wyglądają skromniej pod tym względem

  • Mod Team
Napisano

Stary domowy sposób - pompujesz oponę do ciśnienia użytkowego i mierzysz za pomocą suwmiarki jej balon i na tej podstawie szukasz nowych kapci. Z rozmiarami w calach jest różnie. Kilka razy i po trzeźwemu i po piwie mierzyliśmy z kumplem opony Supersonic'i w rozmiarze 2,4 i maxxis'y wetscreamy w rozmiarze 2,2. Balon tych pierwszych to 55mm a tych drugich 54mm

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...