Skocz do zawartości

[ Łańcuch ] przeskakiwanie


wojtus025

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam problem dość często spotykany na tym forum a konkretnie przeskakujący łańcuch na największym przełożeniu.

(Nie znam się jeszcze za bardzo na rowerach- jestem totalnym laikiem:)) rower mam od sierpnia ubiegłego roku - przez zimę sobie odpoczywał ale od nowości zrobiłem na nim jakieś 2500 km z czego 1000km od połowy marca br. Nie wiem co mi mogło w nim nawalić bo gdy jadę na przerzutkach ustawionych na 3 z przodu i 7 z tyłu( ta kaseta ma 7rz) to strasznie przepuszcza i nie da się jechać. Dopiero gdy zmienie na 3-6 to jest w porządku. Ale i ta też pewnie z czasem nawali. Dziś przypatrzyłem się tej 7-ej zębatce na kasecie i w porównaniu z innymi jest cholernie wyrzarta. Wszystkie inne mają dość szerokie ząbki, a ta ma ledwo wystające i wąziutkie i myślę, że łancuch nie ma na czym się kręcić...I nie wiem czy zmieniać tą kasetę na nową i czy to główna przyczyna usterki.Proszę bardzo o waszą pomoc.Podam nazwę mojej kasety:

 

 

Shimano TZ31, 14-24, 7 biegów, a łańcuch to jakiś KMC Z51 - myślę że to nie są super klasy częsci...

post-133385-0-00793900-1303994318_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy trzeba by było kupić całą kasetę na tył i łańcuch?? to pewnie koszt ponad 50zł...Nie wiedziałem aż do teraz że trzeba zmieniać łąncuchy i kasety po mniej więcej 1000-2000km:) Ogólnie to ja tez bardzo nie dbałem o smarowanie( smarowałem jakimś olejem silnikowym co był akurat zawsze pod ręką - jakiś lotosa ŁT coś tam:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TZ-31 to wolnobieg, nie kaseta. Wymienić trzeba całość i prawdopodobnie łańcuch. Nie wymagaj cudów od niskiej grupy osprzętu. Dodatkowo jeśli jeździsz tylko na tej 14-tce to nie dziwota, że tak tak szybko została zjedzona. Dobry łańcuch przetrzyma i 10 tys. km, a dobra kaseta nawet trzy łańcuchy - oczywiście mam na mysli jazde rekreacyjną, nie wycinacką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tu wychodzi jaki ja jestem nawet w tym temacie ciemny bo nie wiedziałem że to jest ten "wolnobieg" a nie kaseta. A co do mojej jazdy to nie jeżdze jak jakiś maniak bo byle kałużach i dołkach bo pewnie bym musiał zmienić te częsci już 500km temu...śmigam raczej rekreacyjnie ale zawsze jeździłem na największym przełożeniu przy prędkościach 25-35km/h więc może trochę zwolnie bo za duży nacisk był na łancuch...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, dziś zrobiłem 40km na maksymalnym przełożeniu 3-6 ( 3-7 nie używałem )i niższych i nie uśmiecha mi się to na dłuższą metę bo zawsze starałem się jeździć na 3-7... Na mniejszych mam mniejsze prędkości a ja nie lubię się za bardzo "wlec". Byłem też w sklepie rowerowym i identyczny wolnobieg kosztuje 35zł a łańcuch chyba KMC 17zł. Myślałem, że będzie gorzej chociaż wolałbym to wymieniać za darmo, a po za tym jeszcze się muszę bawić z założeniem tego, a nigdy tego nie robiłem( nie zdarzały mi się takie problemy )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nigdy się "nie bawiłeś" to lepiej zostaw założenie wolnobiegu i łańcucha dla serwisu rowerowego (w sklepie pewnie mają). I nie używaj żadnych olejów silikonowych ani smarów stałych ŁT do łańcucha. Zapytaj w sklepie o uniwersalny finish-line.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby zdemontować wolnobieg musisz go zablokować czymś takim: http://www.synkros.pl/product-pol-2731-BTL-11-Turntable.html ale możesz podjechać do np Castoramy lub sklepu motoryzacyjnego i kupić klucz łańcuchowy do filtru oleju samochodowego koszt max 10zł. Do tego klucz do wolnobiegu http://www.synkros.pl/product-pol-1223-ParkTool-FR1.html chociaż jak pochodzisz kupisz taniej. Łańcuch masz zapewne bez spinki czyli trzeba zakupić wyciskacz do sworzni w łańcuchu np :http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_wyciskacz-do-lancucha-aht-551-AUTHOR.html?PT=53080347&PZTA=8&HNT=T&PD=53010741&WSZDZ=T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wolnobiegu nie potrzeba bacika czy klucza łańcuchowego. Tam wystarczy tylko klucz do wolnobiegu i odpowiedniej wielkości klucz płaski albo francuz.

Ja bym pomyślał o łańcuchu srama ze spinką żeby się dało to zdejmować łatwo i myć w benzynie.

A jak wszystko zrobić na pewno jest na forum, a jeżeli angielski to nie problem to tu też jest fajna strona: http://www.parktool.com/blog/repair-help

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po waszych postach stwierdzam że to będzie miło spędzony czas:) Zakupię jeszcze ten klucz do wolnobiegu a zablokuję jakimś kluczem albo kombinerkami - coś się wymyśli bo nie będę specjalnie wywalał kasy na niepotrzebny klucz. A co do łańcucha to chyba kupię ten sam co mam od nowości, rozkuję go i jedno ogniwo podmienie na spinkę jakąś( chyba tak się da zrobić ) bo ten łańcuch nie jest chyba aż tak zły ( to jakiś KMC za 17zł - przeciętny raczej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zapomnij co jakiś czas zdemontować łańcucha wrzucić go do benzyny ekstrakcyjnej wymoczyć, wytrzeć i nasmarować olejem do łańcuchów np Finish Line kupisz za 16zł buteleczkę na parę razy Ci starczy. Dłużej Ci napęd będzie służył. Sam używałem i używam łańcuch KMC to są dobre łańcuchy.

 

raczej kombinerkami tego nie zrobisz jak już to duży klucz regulowany lub stary łańcuch użyj do zablokowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w sumie to prawda bo największa zębatka w korbie jest troszkę starta( pozostałe dwie są w sumie w bardzo dobrym stanie) ale myślę, że do końca tego sezonu jeszcze na tej korbie pojeżdżę.

 

A kolego z góry te blaty to są te koła zębate z przodu może?? Jak pisałem nie znam się jeszcze świetnie na sprzęcie rowerowym i na tym pięknym języku rowerowym(ale powoli zaczynam go rozgryzać:P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będzie tylko z telefonu bo nie posiadam żadnej cyfrówy czy czegoś lepszego. Nie wiem czy coś będzie widać.4156fcc43705f76397613ff641176db3.jpg

Odchyliłem trochę ten plastik(czerwone kółko) który jest widoczny na wierzchu i widać tam było śruby na klucz ampułowy czyli wg mnie jest możliwość rozkręcenia. A nigdy tam nie zaglądałem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłem na różne strony internetowe gdzie jest podana specyfikacja mojego roweru ale co do korby to było tylko że jest aluminiowa i jakaś numeracja po ukośnikach o zębatkach. Jak chcesz poszukać to wal w google - mój rower to GIANT expression rs(2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze możesz zdemontować korbę i w imadło następnie kupić kamienie do szlifowania na wiertarkę i trochę oszlifować ząbki. Kiedyś tak zrobiłem i na sporo czasu starczyło. Zrobiłem to na podstawie wiadomości w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...