wojtus025 Napisano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2011 Cześć, mam problem dość często spotykany na tym forum a konkretnie przeskakujący łańcuch na największym przełożeniu. (Nie znam się jeszcze za bardzo na rowerach- jestem totalnym laikiem:)) rower mam od sierpnia ubiegłego roku - przez zimę sobie odpoczywał ale od nowości zrobiłem na nim jakieś 2500 km z czego 1000km od połowy marca br. Nie wiem co mi mogło w nim nawalić bo gdy jadę na przerzutkach ustawionych na 3 z przodu i 7 z tyłu( ta kaseta ma 7rz) to strasznie przepuszcza i nie da się jechać. Dopiero gdy zmienie na 3-6 to jest w porządku. Ale i ta też pewnie z czasem nawali. Dziś przypatrzyłem się tej 7-ej zębatce na kasecie i w porównaniu z innymi jest cholernie wyrzarta. Wszystkie inne mają dość szerokie ząbki, a ta ma ledwo wystające i wąziutkie i myślę, że łancuch nie ma na czym się kręcić...I nie wiem czy zmieniać tą kasetę na nową i czy to główna przyczyna usterki.Proszę bardzo o waszą pomoc.Podam nazwę mojej kasety: Shimano TZ31, 14-24, 7 biegów, a łańcuch to jakiś KMC Z51 - myślę że to nie są super klasy częsci... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klej Napisano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2011 Myślę że nadszedł czas na wymianę łańcucha oraz kasety... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtus025 Napisano 28 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2011 A czy trzeba by było kupić całą kasetę na tył i łańcuch?? to pewnie koszt ponad 50zł...Nie wiedziałem aż do teraz że trzeba zmieniać łąncuchy i kasety po mniej więcej 1000-2000km:) Ogólnie to ja tez bardzo nie dbałem o smarowanie( smarowałem jakimś olejem silnikowym co był akurat zawsze pod ręką - jakiś lotosa ŁT coś tam:)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blair7 Napisano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2011 W zasadzie sam odpowiedziales sobie na swoje pytanie w pierwszym poscie. Pozatym ty chyba nie masz kasety, tylko wolnobieg. Nowy na allegro ok 20-25 zl + łancuch do 20 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sandacz Napisano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2011 TZ-31 to wolnobieg, nie kaseta. Wymienić trzeba całość i prawdopodobnie łańcuch. Nie wymagaj cudów od niskiej grupy osprzętu. Dodatkowo jeśli jeździsz tylko na tej 14-tce to nie dziwota, że tak tak szybko została zjedzona. Dobry łańcuch przetrzyma i 10 tys. km, a dobra kaseta nawet trzy łańcuchy - oczywiście mam na mysli jazde rekreacyjną, nie wycinacką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blair7 Napisano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2011 6 tys na kasecie hg-50 i 2 lanuchch na zmiane i jeszcze jezdzi. Ale w twoim przypadku nie da sie zalozyc kasety, musialbys piaste zmienic (a i pewnie cale kolo bo nie oplaca sie do takiego kola jak masz zakladac lepszej piasty) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mathiu Napisano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2011 Że tak powiem zapaćkany masz ten wolnobieg, spokojnie 50-60zł starczy na wymianę. A jak się będzie o niego dbało (czyszczenie i smarowanie) to nawet z 10-15tyś na nim przejedziesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtus025 Napisano 28 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2011 No i tu wychodzi jaki ja jestem nawet w tym temacie ciemny bo nie wiedziałem że to jest ten "wolnobieg" a nie kaseta. A co do mojej jazdy to nie jeżdze jak jakiś maniak bo byle kałużach i dołkach bo pewnie bym musiał zmienić te częsci już 500km temu...śmigam raczej rekreacyjnie ale zawsze jeździłem na największym przełożeniu przy prędkościach 25-35km/h więc może trochę zwolnie bo za duży nacisk był na łancuch... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QauczuQ Napisano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2011 to też warto wziąć pod uwagę. Większa kadencja nie zaszkodzi bo po co nadwyrężać niepotrzebnie kolana. Pozatym to chyba tam w Mrokowie to płasko macie jak na patelni . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtus025 Napisano 28 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2011 No co do tej patelni to w sumie się by zgadzało:) Czyli jedyny problem jaki jest przede mną to KASA - której na ten czas nie posiadam. Rower pójdzie w odstawkę na kilkanaście dni...co ja będę robił?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mathiu Napisano 29 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2011 Zawsze możesz jeszcze jeździć na innym przełożeniu, bo sam napisałeś, że przeskakuje na "największym" przełożeniu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtus025 Napisano 30 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 Wiesz co, dziś zrobiłem 40km na maksymalnym przełożeniu 3-6 ( 3-7 nie używałem )i niższych i nie uśmiecha mi się to na dłuższą metę bo zawsze starałem się jeździć na 3-7... Na mniejszych mam mniejsze prędkości a ja nie lubię się za bardzo "wlec". Byłem też w sklepie rowerowym i identyczny wolnobieg kosztuje 35zł a łańcuch chyba KMC 17zł. Myślałem, że będzie gorzej chociaż wolałbym to wymieniać za darmo, a po za tym jeszcze się muszę bawić z założeniem tego, a nigdy tego nie robiłem( nie zdarzały mi się takie problemy ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
intruz Napisano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 Jak nigdy się "nie bawiłeś" to lepiej zostaw założenie wolnobiegu i łańcucha dla serwisu rowerowego (w sklepie pewnie mają). I nie używaj żadnych olejów silikonowych ani smarów stałych ŁT do łańcucha. Zapytaj w sklepie o uniwersalny finish-line. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtus025 Napisano 30 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 Kupię części i zrobię to sam. Nie dam im zarobić Jak nie spróbuje to nigdy się nie nauczę. Myślę, że nie ma tam za dużo rzeczy do zniszczenia:) trochę pokręcę i zobaczę co z tego wyjdzie. Pan GOOGLE mi pomoże jakby co... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madmax3030 Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 żeby zdemontować wolnobieg musisz go zablokować czymś takim: http://www.synkros.pl/product-pol-2731-BTL-11-Turntable.html ale możesz podjechać do np Castoramy lub sklepu motoryzacyjnego i kupić klucz łańcuchowy do filtru oleju samochodowego koszt max 10zł. Do tego klucz do wolnobiegu http://www.synkros.pl/product-pol-1223-ParkTool-FR1.html chociaż jak pochodzisz kupisz taniej. Łańcuch masz zapewne bez spinki czyli trzeba zakupić wyciskacz do sworzni w łańcuchu np :http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_wyciskacz-do-lancucha-aht-551-AUTHOR.html?PT=53080347&PZTA=8&HNT=T&PD=53010741&WSZDZ=T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweel Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 Do wolnobiegu nie potrzeba bacika czy klucza łańcuchowego. Tam wystarczy tylko klucz do wolnobiegu i odpowiedniej wielkości klucz płaski albo francuz. Ja bym pomyślał o łańcuchu srama ze spinką żeby się dało to zdejmować łatwo i myć w benzynie. A jak wszystko zrobić na pewno jest na forum, a jeżeli angielski to nie problem to tu też jest fajna strona: http://www.parktool.com/blog/repair-help Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madmax3030 Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 najłatwiej idzie z bacikiem. Spinkę Sram kupowałem ostatnio w sklepie za 7zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtus025 Napisano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 po waszych postach stwierdzam że to będzie miło spędzony czas:) Zakupię jeszcze ten klucz do wolnobiegu a zablokuję jakimś kluczem albo kombinerkami - coś się wymyśli bo nie będę specjalnie wywalał kasy na niepotrzebny klucz. A co do łańcucha to chyba kupię ten sam co mam od nowości, rozkuję go i jedno ogniwo podmienie na spinkę jakąś( chyba tak się da zrobić ) bo ten łańcuch nie jest chyba aż tak zły ( to jakiś KMC za 17zł - przeciętny raczej). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
intruz Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 Nie zapomnij wyczyścić blatów bo pewnie masz tam niezłej grubości nagar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madmax3030 Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 nie zapomnij co jakiś czas zdemontować łańcucha wrzucić go do benzyny ekstrakcyjnej wymoczyć, wytrzeć i nasmarować olejem do łańcuchów np Finish Line kupisz za 16zł buteleczkę na parę razy Ci starczy. Dłużej Ci napęd będzie służył. Sam używałem i używam łańcuch KMC to są dobre łańcuchy. raczej kombinerkami tego nie zrobisz jak już to duży klucz regulowany lub stary łańcuch użyj do zablokowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtus025 Napisano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 No w sumie to prawda bo największa zębatka w korbie jest troszkę starta( pozostałe dwie są w sumie w bardzo dobrym stanie) ale myślę, że do końca tego sezonu jeszcze na tej korbie pojeżdżę. A kolego z góry te blaty to są te koła zębate z przodu może?? Jak pisałem nie znam się jeszcze świetnie na sprzęcie rowerowym i na tym pięknym języku rowerowym(ale powoli zaczynam go rozgryzać) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtus025 Napisano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 Jestem ciekaw czy w mojej korbie da się zdjąć każdą zębatkę oddzielnie bo jak tak to w przyszłości zdjąłbym tylko największą i byłby mniejszy koszt wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtus025 Napisano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 będzie tylko z telefonu bo nie posiadam żadnej cyfrówy czy czegoś lepszego. Nie wiem czy coś będzie widać. Odchyliłem trochę ten plastik(czerwone kółko) który jest widoczny na wierzchu i widać tam było śruby na klucz ampułowy czyli wg mnie jest możliwość rozkręcenia. A nigdy tam nie zaglądałem:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtus025 Napisano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 Patrzyłem na różne strony internetowe gdzie jest podana specyfikacja mojego roweru ale co do korby to było tylko że jest aluminiowa i jakaś numeracja po ukośnikach o zębatkach. Jak chcesz poszukać to wal w google - mój rower to GIANT expression rs(2010) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madmax3030 Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 zawsze możesz zdemontować korbę i w imadło następnie kupić kamienie do szlifowania na wiertarkę i trochę oszlifować ząbki. Kiedyś tak zrobiłem i na sporo czasu starczyło. Zrobiłem to na podstawie wiadomości w internecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.