Wampi Napisano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2011 Witam wszystkich, od kilku tygodni szukam różnych informacji na temat tubelessów, sporo przeczytałem tu na forum, trochę na zagranicznych forach i zamiast ogarnąć dogłębnie temat tylko zamieszałem sobie w głowie. Jeszcze rozmowy ze znajomymi dodatkowo sprawiły, że wróciłem do punktu wyjścia jeśli chodzi o podjęcie decyzji czy przejść na tubeless, a jeśli tak to które opony (a raczej jakiego typu) założyć konkretnie na obręcze ZTR Alpine. Tutaj pojawia się pytanie właśnie o typ opon. Powiem szczerze, że mnie tylko interesują geax gato. Wszystko byłoby fajnie gdyby nie obręcze, o których się nasłuchałem i naczytałem na temat zakładania na nie jakichkolwiek opon, w szczególności geax. Po prostu ciężko się je zakłada, a w najgorszym razie nawet nie dają się uszczelnić, ale może bez łamania łyżek . Przy czym z geaxem jest taka sprawa, że np. model gato ma 3 różne rodzaje: zwykła zwijana, wersja TNT i wersja UST. Z tego co wyczytałem, ogólnie da się każdą oponę na tubeless „przerobić”, ale chciałbym wiedzieć jak w praktyce sprawa wygląda konkretnie ze zwijaną oponą geax gato, ewentualnie innymi oponami geaxa. 180 g na oponie piechotą nie chodzi i fajnie by było sobie uszczelnić lżejszą oponę. Druga sprawa to to, że opona TNT a UST ma inną budowę jeśli chodzi o ranty i dowiedziałem się, że TNT nie bardzo chce wchodzić na ZTRy. Natomiast nie znalazłem informacji na temat kompatybilności z UST, chociaż podejrzewam, że siłą rzeczy powinna ona być kompatybilna z tą obręczą. Trzecia sprawa: który typ opon wybrać? Waga prawie 200 g na jednej oponie pomiędzy zwijaną a UST jest ogromna, a przecież do tego i tak mleczko jeszcze dojdzie. Chyba, że odporność na przebicia UST rekompensuje solidnie ich wagę Bardzo proszę Was o poradę w w/w kwestiach, szczególnie osoby, które mają doświadczenia z tymi obręczami i oponami geax. Dziękuję i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2011 opona ust jest juz zawulkanizowana i zakładasz ja na np crosmaxy i powinno trzymać ale odpornosc na przebicia zadna chyba ze zajejesz mlekiem ale waga wychodzi spora tnt ma poprostu rat taki sam jak w ust ja bede walczył z zalewaniem za jakiś miesiąc ps KAZDY KTO MA JAKIEKOLWIEK POJECIE O ROWERACH ZAKŁADA OPONE REKAMI uwierz mi rekami da sie załozyc każda opone a najgorszy przypadek to w tych najtanszych krosach na 26" inne to pikuś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wampi Napisano 27 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2011 ps KAZDY KTO MA JAKIEKOLWIEK POJECIE O ROWERACH ZAKŁADA OPONE REKAMI uwierz mi rekami da sie załozyc każda opone a najgorszy przypadek to w tych najtanszych krosach na 26" inne to pikuś Ja tak samo twierdziłem do czasu aż mi znajomy pokazał jak zakłada na tą obręcz oponę. Może źle się wyraziłem z tym "wskoczeniem" opony, bo chodziło o to, że on musi ją jeszcze do minumum 6 atmosfer napompować żeby wskoczyła na miejsce i z tego co czytałem, dla tych obręczy jest to dość normalne. Podobnie jeśli chodzi o geax. Na 100% TNT ma inny brzeg od UST. Nie potrafię odnaleźć teraz tego forum, gdzie to jasno ktoś napisał, ale inne są te ranty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exocet Napisano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2011 witaj nie powiem ci jak sie sprawa ma z oponami Geax, ale podobno Hutchinsony nie są zalecane do obręczy ZTR, zakupiłem Pythony Air Light i TR - jedna i druga sie uszcelniła i powietrze nie schodziło, prawie żadnego problemu. Prawie bo Air Light jak pompowałem na obręczy jeszcze bez mleczka zeskoczył przy 4 atm, drugi raz zapodałem 3,5 już bez problemu, zresztą juz przy 3 ranty wskoczyły, tak samo Hutchinson Cobra. Teraz zakładałem X-kingi i tu ciekawostka, wersja 2,0 Supersonic po pierwszym uszczelnieniu na ZTR trzyma cisnienie ( ale poddała sie dopiero kompresorowi) natomiast X-king 2,2 RS - czyli cos ja TR - powietrze uciekało kilka razy ( podobnie jak z Race King RS) , dopiero wczoraj udało sie uszczelnić. Wg nmie każda opone uszczelnisz na ZTR - czasem jednak nie od pierwszego razu. Czy da sie założyć każdą opone rekami ? nie wiem, ja nie potrafie i używam łyżek . Kolega uszcelniał Mezcale za drugim razem opona trzyma ciśnienie - żadnego problemu z zakładaniem, Mezcale oczywiśćie zwykłe wersje.. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2011 te połaczenie to opona zwąca sie shogun + taka wysoka obrecz sygnowana przez krosa wystepuje to w najpodlejszych krosach dzis miałem sobie okazje przypomnac jak to sie nazywa 2 razy pierszym razem skapitulowałem za 2 zaparłem sie i pierwzy raz w zyciu udało mi sie załozyc ten zestaw a co do opon geaxa to niedługo tez zdam relacje bo na suche warunki zakładam fredy a mysle ze jak aura nie dopisze to zeby kupic gato to moge powiedziec jak to sie uszczelnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2011 Zwykłe opony to pikuś, spróbuj założyć oponę UST na obręcz UST, dopiero przekonasz się co to ból kciuków Znajoma na trasie złapała laczka (jeździła z dętkami, nie pytajcie czemu), dobre 15-20min męczyłem się, żeby zdjąć i założyć ten wymysł szatana. Odnośnie ZTR, każdą oponę założysz ale po kolei. UST w ogóle nie zaprzątałbym sobie głowy, opony wytrzymałe ale strasznie ciężkie i przystosowane do jeżdżenia na samym powietrzu, oczywiście można wlać mleczko ale wtedy psujesz całą ideę UST. Opony Tubelles ready czy TNT, w tej chwili najbardziej promowane przez producentów do zestawów na mleczku, bo powinny zmniejszyć możliwość zeskoczenia opony podczas jazdy i jednocześnie być niewiele cięższe (Schwalbe, Conti) lub dużo cięższe (Geax) od zwykłych. A zwykła zwijana wiadomo, najlżejsza, najłatwiejsza do zakładania/zdejmowania i prawdę mówiąc chyba w zupełności wystarczająca. Tym bardziej, że opony Geaxa nie są tak luźne jak np. Schwalbe i jak już rant zaskoczy powinny trzymać się bez żadnych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wampi Napisano 29 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2011 Dziękuję za odpowiedzi. Czyli z tego wynika, że zwykła zwijana (nie ust, ani nie tnt) powinna być dobra z tą obręczą i mleczkiem. Dobrze zrozumiałem? Jeszcze takie pytanie: Opony prawdopodobnie będę miał wcześniej niż ten zestaw bezdętkowy i chciałbym zapytać czy mogę pojeździć chwilę na tych oponach z dętkami zanim wywalę dętkę i wleję mleczko? Chodzi o to, że mogą się gdzieś pojawić drobne przebicia, których nawet nie zauważę przy dętce. Czy po wlaniu mleczka one na 100% się uszczelnią? Oczywiście mowa o malutkich przebiciach, a nie rozcięciach opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 29 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2011 Zwykłe opony to pikuś, spróbuj założyć oponę UST na obręcz UST, dopiero przekonasz się co to ból kciuków Znajoma na trasie złapała laczka (jeździła z dętkami, nie pytajcie czemu), dobre 15-20min męczyłem się, żeby zdjąć i założyć ten wymysł szatana. tu sie mylisz opony ust to pikuć przy shogunie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 29 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2011 Ja wiem swoje Ty wiesz swoje, nie ma co się prześcigać @Wampi, dobrze zrozumiałeś. Odnośnie używania opon przed przeróbką na mleczko, jak najbardziej jest to możliwe a nawet wskazane. Opona przez ten czas rozciągnie się, prawidłowo ułoży co poskutkuje łatwiejszym wskoczeniem w rant. O dziury nie masz się co martwić, w końcu mleczko służy do ich uszczelnienia Jeśli znajdziesz jakieś przebicie, obracasz je na dół żeby spłynął płyn, potrząsasz i po paru sekundach mleczko powinno je uszczelnić. I nie ma co przesadzać z ciśnieniem przy zakładaniu, przy ~4atm większość opon nawet na sucho wskakuje w obręcz. Poza tym ZTR nie lubią wysokiego ciśnienia, dla opony 2.0" max to 45psi/3.1bar, dodatkowo Stan bezwzględnie przestrzega przed przekraczaniem górnej granicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wampi Napisano 30 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 Poza tym ZTR nie lubią wysokiego ciśnienia, dla opony 2.0" max to 45psi/3.1bar, dodatkowo Stan bezwzględnie przestrzega przed przekraczaniem górnej granicy. Nie zamierzam jeździć na większym niż 3 bary dlatego m.in. przechodzę na tubeless Jedyna rzecz, której ciągle się obawiam, to czy zwykła zwijana geax gato będzie pasowała i bez większych problemów się uszczelni. No bo po coś te TNT i UST zrobili... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 UST to UST, zostaw je dla posiadaczy takowych obręczy. Jeśli boisz się o wytrzymałość to możesz kupić opony TNT, oprócz innej stopki mają grubsze ścianki boczne. Jednak wciąż pozostaję przy tym, że zwykła zwijana w zupełności starczy Możesz jeszcze poczekać na opinie innych, a w międzyczasie poczytać temat na lb o sprawdzonych zestawach: http://light-bike.com/forum/viewtopic.php?p=75375&highlight=#75375 "Opona: geax gato, zwykla zwijana. Obrecz: ztr 355 System uszczelniajacy: Plyn no tubes + yellow tape + wentyle no tubes i mavic Uwagi: Uszczelnione zwykla pompka serwisowa, bez zadnych problemow. Przez boczne scianki plyn w ogole sie nie przesacza. Opona trzyma nawet cisnienie bez plynu ! ( ale tylko kilka minut )" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HANSON Napisano 9 Maja 2011 Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 Witam! Przedłużę trochę temat o obręczach ZTR Alpine. Ja używam ww. obręczy z dętkami i stopień uszczelnienia na tych czy na innych oponach mnie mniej interesuje, natomiast interesuje mnie dobór zamiennika opon Schwalbe Racing Ralph, które ostatnio kupiłem w nowej wersji Tubeless Ready. Zauważyłem, że Schwalbe już nie produkuje zwykłych zwijanych opon tylko TL Ready, które bardzo opornie wchodzą na Alpine a ja szarpać się z nimi nie mam zamiaru Stąd moja prośba o pomoc w doborze jakiegoś "przyzwoicie wchodzącego" zamiennika RR na obręcze ZTR Alpine. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wampi Napisano 17 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2011 Ja używam ww. obręczy z dętkami i stopień uszczelnienia na tych czy na innych oponach mnie mniej interesuje, natomiast interesuje mnie dobór zamiennika opon Schwalbe Racing Ralph, które ostatnio kupiłem w nowej wersji Tubeless Ready. Zauważyłem, że Schwalbe już nie produkuje zwykłych zwijanych opon tylko TL Ready, które bardzo opornie wchodzą na Alpine a ja szarpać się z nimi nie mam zamiaru Tydzień temu przyszły mi moje koła na tych obręczach i mam dla Ciebie złą wiadomość. Każda* opona wchodzi ciężko na te obręcze i nikt mi nie powie, że da się założyć bez łyżki. Nie mam już linii papilarnych na kciukach, wyszczerbioną łyżkę pedrosa i wątpliwości co do tego czy sobie poradzę w razie niezalepienia przebicia przez mleczko w trasie. Natomiast dla ułatwienia zakładania opony: jak zakładasz oponę, to od razu układaj rant opony w tym rowie na środku obręczy. Dzięki temu będziesz miał mniejszy promień na który trzeba naciągnąć oponę. Niestety, ten rowek nie jest za głęboki w tych obręczach (dla porównania w obręczach xtr jest dwa razy głębszy), ale i tak ułatwia nieco sprawę. No i łyżkę sobie kup mocną. Oprócz tego, że ciężko jest założyć oponę, to jeszcze układa się niebardzo i ma bicie. Na to jest też prosty sposób. Gdy już uda Ci się założyć oponę na obręcz, napompować i zobaczyć, że bije, wystarczy spuścić powietrze, wziąć szmatę/gąbkę i wodą z płynem do naczyń posmarować brzegi opony i obręczy. Potem napompować i słuchać jak opona się wstrzeliwuje w obręcz (Z wersją TNT nie było tego problemu - od razu się ułożyła) Plus obręczy jest taki, że właściwie opona od razu po nałożeniu jest uszczelniona. Bez najmniejszego problemu dało się pompką stacjonarną napompować i powietrze trzyma 4 dzień tak jak trzymało na początku. Założone opony to geax gato 1.9 TNT. *Każda opona, którą próbowałem: maxxis ignitor xc, geax gato zwijana i tnt (tak samo ciężko obydwie), schwalbe jimmy. Dla porównania, na obręcz mavica, dt zakłada się je w palcach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exocet Napisano 17 Maja 2011 Udostępnij Napisano 17 Maja 2011 witam mam te obręcze i po kolejnym razie Hutchinson Cobra, Conti X-king oraz opony Speca Sauserwind oraz Captain da sie założyć rękami, nie wiem czy to dobrze że trochę sie rozciągneły..., hutchinsony i spece dalej dają się nadmuchać pompka stacjonarną, a conti od poczatku tylko na kompresorze... pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cichy66 Napisano 17 Maja 2011 Udostępnij Napisano 17 Maja 2011 Mnie na ZTR Alpine bez pomocy łyżek udało się założyć opony Schwalbe Racing Ralph(używane - może dlatego bezproblemowo weszły). Zakładane na silikonie w sprayu(który jednocześnie zakonserwował oponę)ułożyły się w miarę równo - dalszej korekty dokonały przejechane kilometry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.