Skocz do zawartości

[rower] Specialized Hardrock Sport Disc 29er vs Trek Marlin 29er

stuffa

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Temat już gdzieś był znaleziony ale dyskusja rozwineła się o ramach i rozmiarach, mnie bardziej interesuje ich porównanie, który lepszy dla dużego chłopa? Jak osprzęt, gdyż jestem zupełnym laikiem w tych sprawach. Na który warto wydać tą kasę? Bardzo prosze o rozsądną poradę.

Specialized http://www.specialized.com/pl/pl/bc/SBCProduct.jsp?spid=52712&scid=1000&scname=Rowery+g%C3%B3rskie

Trek http://www.ssc.pl/trek2011/MARLINg.html

Na specu całkiem nieźle podczas jazdy próbnej, za to wizualnie bardziej przekonuje mnie TREK

Napisano

Trek to geometria wymyślona przez Gary'ego Fishera i nazwana Genesis. Aktualnie w drugim wydaniu (G2).

W skrócie są to rowery o długich ramach, w których pokombinowano z położeniem główki i offsetem widelca, uzyskując krótszy trail.

Rezultat to spokojne prowadzenie i brak wołowatości przy niższych prędkościach.

Są to plusy, ale minusem jest nietypowy widelec, więc jeżeli najdzie cię kiedyś ochota na zmianę, to trzeba będzie trochę pogrzebać, bo wersji G2 tak po prostu nie sprzedają.

Poza tym geometria G2 po prostu nie każdemu pasuje, więc sugerowałbym jazdę próbną.

Spec to też spora rama, ale klasyczna geometria i mniejszy skok amora.

Wolę Treka - ale ja to ja ;)

Napisano

A do mnie "przemawia" Spec, nie ma przesadnie wydłużonych ram i geometrii G2, praktycznie wykluczającej zmianę młotka zwanego XCT na amortyzator, gdyby jeszcze w Marinie siedział działający amortyzator to ok. ale tzw. amortyzator XCT zaraz zapragniesz zmienić :)

Napisano

Jako człowiek jeżdżący na wynalazkach Garego Fishera też sugerowałbym raczej Speca, ogólnie ramy Genesis bardzo mi pasują, bo mam krótkie nogi i długi korpus, ale pozostałym przed zakupem doradzam przynajmniej przymiarkę.