Semea Napisano 27 Kwietnia 2011 Napisano 27 Kwietnia 2011 Czesc, szukam roweru dla siebie, 183wzrostu i 130wagi, chcialbym kupic rower ktory mnie utrzyma mam tylko 1500do wydania w necie znalazlem wlasnie ten model Krossa Alp za 1500zl u mnie w miescie moge kupic Navigator Man 1400zł i kross pacyfic 1600zl prosze o pomoc
Dorota Napisano 27 Kwietnia 2011 Napisano 27 Kwietnia 2011 Cześć, ja też nad trans alpem się zastanawiam, ale ważę troche mniej od Ciebie. Znalazłam natomiast w necie coś takiego. Pytający ważył tyle co Ty "Co do roweru - radziłbym górala. Szosa i trekking maja duże koła, a im większa średnica koła tym mniejsza wytrzymałość i większa podatność na centry. Problemem większym może być materiał ramy - większość ram rowerowych w tym przedziale cenowym to aluminium, a niektórzy producenci wręcz zaznaczają w instrukcji i gwarancji że przeznaczone są do masy 90-100 kg. Rozejrzyj się za stalą cro-mo"
Semea Napisano 27 Kwietnia 2011 Autor Napisano 27 Kwietnia 2011 no a gdzie indziej to wlasnie kazali szukac wlasnie trekkingowe zeby opony byly 28" a roweru z cro-mo to nie dostane niestety za ta cene raczej
Rulez Napisano 27 Kwietnia 2011 Napisano 27 Kwietnia 2011 Jeśli jeździsz po asfalcie i ubitych gruntowych drogach po prostu kup tego Trans Alpa i po sprawie, żadna szprycha nie pęknie ani koło się nie scentruje jeśli będziesz używał tego roweru tak jak napisałem. jedyne elementy które mogą ulec szybszemu zużyciu to piasty, ale w tzw. góralu też nie będą lepsze i zużyją się w takim samym tempie.
Semea Napisano 27 Kwietnia 2011 Autor Napisano 27 Kwietnia 2011 a amortyzator wytrzyma takie obciazenie ?
Rulez Napisano 27 Kwietnia 2011 Napisano 27 Kwietnia 2011 Każdy amortyzator w tej cenie jest tyle samo warty, każdy wytrzyma tak samo, bez różnicy czy rower za 1500 zł czy za 3000, góral czy cross.
Semea Napisano 27 Kwietnia 2011 Autor Napisano 27 Kwietnia 2011 to sie domyslam tyle co to znaczy ze wytrzyma tak samo moja wage utrzyma czy raczej nie
goncian Napisano 27 Kwietnia 2011 Napisano 27 Kwietnia 2011 Kross w kartach gwarancyjnych rowerów trekkingowych i cross podaje wartość maksymalnego obciążenia – 100 kg. Wartość ta obejmuje łączny ciężar roweru i rowerzysty. Dla ciężkich osobników trzeba głównie szukać rowerów na ramach stalowych Cr-Mo, bo z aluminiowych, to wchodzą w rachubę tylko nieliczne i niestety bardzo drogie. Jedyną taką propozycją, która w całości spełnia oczekiwania wytrzymałościowe (brak limitu i dożywotnia gwarancja na ramę) oraz mieści się w zaplanowanym budżecie jest Kona Smoke: http://allegro.pl/rower-kona-smoke-2010-rozm-20-warszawa-i1578419728.html
Rulez Napisano 28 Kwietnia 2011 Napisano 28 Kwietnia 2011 moja wage utrzyma czy raczej nie Wytrzyma, jeśli będziesz jeźdił asfalt/ubity szuter.
Mesophie Napisano 22 Czerwca 2011 Napisano 22 Czerwca 2011 Kross w kartach gwarancyjnych rowerów trekkingowych i cross podaje wartość maksymalnego obciążenia – 100 kg. Wartość ta obejmuje łączny ciężar roweru i rowerzysty. To tylko pół prawda - mam przed sobą instrukcję Krossa i owszem, jest napisane o 100 kg, ale z naciskiem na to że w szeczólności ich układ hamulcowy został zaprojektowany własnie do tego obciążenia. Innymi słowy - wytrzyma, tylko bez szaleństw i gwałtowanego hamowania Kiedyś jedziło sie po prostu rowerem i problemów nie było, wiec do spokojnej ekspolatacji on starczy, szczególnie ze ma korbę a nie wolnobieg.
JaniszMTB Napisano 22 Czerwca 2011 Napisano 22 Czerwca 2011 Kolego wyżej, korbę to ma każdy rower... Wolnobieg to coś na kształt kasety, z tym że przy wolnobiegu bębenka nie ma bo jest częścią, części...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.