Skocz do zawartości

[piasta] Smar na piaście


pavelpaveu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jest to mój pierwszy post na tym forum, więc witam wszystkich serdecznie i od razu przechodzę do problemu. Chciałem się Was spytać czy zdarzyło Wam się, że na waszych tylnych piastach pojawia się skądś smar czy to olejek do łańcucha? Mam zupełnie nowy rower i po przejechaniu 400km zaobserwowałem takie zjawisko. Połowa tylnej piasty jest w smarze, oczywiście oblepiona kurzem, paprochami, etc. Czy jest to w jakiś sposób niepożądane, w sensie smar wycieka z piasty, czy może to po prostu nadmiar smaru z łańcucha jakoś się tam przedostał? Jest to piasta deore.

Dzięki z góry za wszelkie podpowiedzi, pozdrawiam.

Napisano

Jest to mój pierwszy post na tym forum, więc witam wszystkich serdecznie i od razu przechodzę do problemu. Chciałem się Was spytać czy zdarzyło Wam się, że na waszych tylnych piastach pojawia się skądś smar czy to olejek do łańcucha? Mam zupełnie nowy rower i po przejechaniu 400km zaobserwowałem takie zjawisko. Połowa tylnej piasty jest w smarze, oczywiście oblepiona kurzem, paprochami, etc. Czy jest to w jakiś sposób niepożądane, w sensie smar wycieka z piasty, czy może to po prostu nadmiar smaru z łańcucha jakoś się tam przedostał? Jest to piasta deore.

Dzięki z góry za wszelkie podpowiedzi, pozdrawiam.

 

Witaj :)

 

Czy jeździłeś cały czas w warunkach suchych? czy myłeś ostatnio rower myjką ciśnieniową?

Napisano

Witaj :)

 

Czy jeździłeś cały czas w warunkach suchych? czy myłeś ostatnio rower myjką ciśnieniową?

 

 

Nie, nie jeździłem cały czas w suchych warunkach i nie myłem roweru myjką ciśnieniową.

Napisano

Szit hepynz jak to mówią starzy Rzymianie. Może być tak, że piasta była fabrycznie ubabrana smarem i stąd ten problem. Umyj piastę i zobacz, czy znów się to pojawi.

Napisano

Nie, nie jeździłem cały czas w suchych warunkach i nie myłem roweru myjką ciśnieniową.

 

Dziwne, że wyciekło tylko na połowę piasty. Sprawdź uszczelnienie od tej ubrudzonej strony; albo ktoś tam nawalił za dużo smaru i wyciekł lub uszczelnienie padło , wtedy trzeba by przesmarować na nowo. Jeśli wizualnie wszystko wygląda prawidłowo to wyczyść korpus i jeśli:

1. piasta nie będzie się już "pocić" to jest ok.

2. dalej będą wycieki, trzeba będzie rozebrać i pomyśleć.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...