sebekfireman Napisano 11 Grudnia 2005 Napisano 11 Grudnia 2005 Mam pytanko do ludzi używających do podróżowania przyczepek rowerowych. Chciałbym wiedzieć jak to się sprawuje w praktyce - czy jest lepiej niż ze sakwami? Jak wygląda sprawa oporów podczas jazdy? Czy taka przyczepka zwiększa dużo trudność pedałowania? Jak taka przyczepka zachowuje się przy większych prędkościach np. na zjazdach? Jak wygląda sprawa wywrotności przyczepki? Czy łatwo ją wywrócić na nierównościach?
Shadowcat Napisano 11 Grudnia 2005 Napisano 11 Grudnia 2005 Mozna to porównac do jazdy samochodem z kempingiem ::smile:: Ostrożnie, wolniej i uważac na zakrętach ::smile::
Rafaello Napisano 11 Grudnia 2005 Napisano 11 Grudnia 2005 Widziałem w zeszłym roku fajną przyczepkę polskiej konstrukcji z jednym kołem. W takim rozwiązaniu opory są o wiele mniejsze i w czasie zakrętów też nie trzeba tak uważać - przyczepka przechyla się tak samo jak rower. Jeśli myslałbym o dalekiej wyprawie to chyba tylko takie rozwiązanie brałbym pod uwagę, również w ciasnych miejscach lub nierównym terenie takie rozwiązanie jest lepsze niż z dwoma kołami. Jak gdzieś znajdę do niej linka to wstawię Rafaello
Nasti Napisano 15 Grudnia 2005 Napisano 15 Grudnia 2005 A nie wiecie ile taka przyczepka może kosztować??
dużepiwo Napisano 15 Grudnia 2005 Napisano 15 Grudnia 2005 Chciałbym wiedzieć jak to się sprawuje w praktyce - czy jest lepiej niż ze sakwami? Jeździłem z przyczepką i wydaje mi sie ze raczej lepiej mieć sakwy, bo stanowią część roweru i są wygodniejsze. Jak wygląda sprawa oporów podczas jazdy? Czy taka przyczepka zwiększa dużo trudność pedałowania? Jest dużo ciężej, ale jak kiedyś na przyczepce wiozłem drugi rower, to na podjeździe i tak skopałem dupę jakimś kolesiom... [+50 kg. masy] Jak taka przyczepka zachowuje się przy większych prędkościach np. na zjazdach? Na każdej nierówności szarpie. Jak jest ciężka to jak się mocno przyhamuje to można wygiąć ramę, oile jest do niej przymocowana. Jak wygląda sprawa wywrotności przyczepki? Czy łatwo ją wywrócić na nierównościach? Nigdy jej nie wywróciłem a na nierównościach strasznie szarpie, jak już wospomniałem. POZDR
sebekfireman Napisano 15 Grudnia 2005 Autor Napisano 15 Grudnia 2005 Na Allegro widziałem całkiem fajną przyczepkę za 189 zł http://www.allegro.pl/show_item.php?item=74808544 Jednokólkowe widziałem za 600 zł.
Duszak47 Napisano 20 Grudnia 2005 Napisano 20 Grudnia 2005 Radziłbym postawić na sakwy(najlepiej - CROSSO). Jest to zdecydowanie lepsze rozwiązanie pod każdym względem i nie ma co się tu zastanawiać. Przyczepka zdaje swój egzamin dopiero wtedy jak już nie ma miejsca w sakwach !
sebekfireman Napisano 20 Grudnia 2005 Autor Napisano 20 Grudnia 2005 Radziłbym postawić na sakwy(najlepiej - CROSSO). Jest to zdecydowanie lepsze rozwiązanie pod każdym względem i nie ma co się tu zastanawiać Może i sakwy bym zakupił ale nie mam jak bagażnika zamontować. A po drugie sakwy obciążają tylne koło i później szprychy co chwila pękają. W sumie to miałem tylko 1 przypadek jak mi pękła szprycha - i było to właśnie wtedy kiedy miałem na plecach 15 kg plecak. Ostatnio wykombinowałem zamiast bagażnika fotelik dla dziecka - wrzucam na niego duży plecak i można chyba spokojnie jechać - w 2006 roku wypróbuje jak to się spisuje. Zresztą - ludzie z dzieciakami w foteliku jakoś jeżdżą więc pewno z plecakiem w foteliku też nie będzie źle.
Duszak47 Napisano 21 Grudnia 2005 Napisano 21 Grudnia 2005 Elo to znowu ja! Na początku chciałbym podtrzymać moją powyższą opinię: Radziłbym postawić na sakwy(najlepiej - CROSSO). Jest to zdecydowanie lepsze rozwiązanie pod każdym względem i nie ma co się tu zastanawiać. Przyczepka zdaje swój egzamin dopiero wtedy jak już nie ma miejsca w sakwach Co do pękających szprych to wydaje mi się to lekko przesadzone. Dla przykładu mogę powiedzieć że nigdy mi się to nie przydarzyło (na szczęście). Nawet na tegorocznej wyprawie: http://www.wrower.pl/turystyka/relacje/200...iness/index.php Co do bagażnika to trochę dziwi mnie fakt że nie da się go u Ciebie zamontować. http://www.crosso.com.pl/bagazniki_crosso.htm Ten bagażnik pasował nawet koledze do kolarki. Tak więc albo nie masz w rowerze żadnych otworów montażowych, albo znalazłeś prawdopodobnie bagażnik który będzie pasował do Twojego rumaka. Pozdrawiam Duszak47
sebekfireman Napisano 21 Grudnia 2005 Autor Napisano 21 Grudnia 2005 Co do pękających szprych to wydaje mi się to lekko przesadzone. Dla przykładu mogę powiedzieć że nigdy mi się to nie przydarzyło (na szczęście). Nawet na tegorocznej wyprawie: No to teraz tym faktem mnie zaskoczyłeś Jak czytałem relacje z wypraw innych ludków to zdecydowana większość miała problemy ze szprychami i po kilka razy musieli je wymieniać w tylnim kole bo im w trasie pękały. Co do bagażnika to trochę dziwi mnie fakt że nie da się go u Ciebie zamontować.http://www.crosso.com.pl/bagazniki_crosso.htm Ten bagażnik pasował nawet koledze do kolarki. Tak więc albo nie masz w rowerze żadnych otworów montażowych, albo znalazłeś prawdopodobnie bagażnik który będzie pasował do Twojego rumaka. No właśnie - u mnie jest problem w tym że nie ma tych otworów do montażu w ramie
Kosu85 Napisano 22 Grudnia 2005 Napisano 22 Grudnia 2005 ja tez nie mam tyc otworow w ramie ale da sie to obejsc. Najlepiej kupic bagaznik crosso i sakwy tez crosso (bo sa najlepsze:)) i napisac do nich ze nie masz otworow w ramie to dorobia Ci adapterki (takie obejmy na gorne rurki tylnego wideka do ktorych przykrecisz bagaznik). Co do pekajacych szprych to nie jest tak zle. W tym roku jezdzilem po litwie (nie koniecznie po asfaltach) z obciazeniem nawet do 30kg na tylnym bagazniku i zadna szprycha mi nie pekla. Fakt ze potem pekly 3 podczas jazdy po rownym ale mialy prawo bo maja juz ze 3 lub 4 lata a nie byly oszczedzane przez ten czas. Kilkanascie tys rocznie przejezdzaly i to duzo w terenie!
Duszak47 Napisano 23 Grudnia 2005 Napisano 23 Grudnia 2005 Widzę że kolega zdążył mnie już uprzedzić Dokładnie to samo powiedział mi bracik
sebekfireman Napisano 27 Grudnia 2005 Autor Napisano 27 Grudnia 2005 Co do tych adapterów to pisałem do Crosso i mi takie coś napisali: Adaptery służą do montażu na bagażnikach bez oczek.Nie mamy w sprzedaży adapterów do ram. Nie bardzo rozumiem o co tutaj chodzi. Czyli jeżeli nie mam bagażnika pasującego oraz oczek to nie zrobię nic? A jeszcze jedna sprawa. Czy jak się ma bagażnik z sakwami to nie uderza się piętami o sakwy? Bo jak dziś patrzyłem na nogę to przy pedałowaniu tylna część buta dotyka prawie zacisku na tylniej osi (z 3 cm brakują do dotknięcia) a jak bym miał sakwy to bym chyba o nie uderzał butem i nie mógłbym pedałować.
Kosu85 Napisano 27 Grudnia 2005 Napisano 27 Grudnia 2005 mi napisali ze dorobia takie adapterki, prosili o zdjecia, wymiary itd. ale od jakiegos czasu sie nie odezwali, nie poganiam ich bo mam czas do wakacji:) Na stronie crosso w opiniach o bagazniku ktos pisal ze mu dorobili takie cos. Co do zaczepiania pietami o sakwy to sie zdarza wiec trzeba dobrze ustawic bagaznik. Lepsze bagazniki (np. crosso) maja regulacje odsuniecia w kierunku przod - tyl. Trzeba ustawic bagaznik tak aby odleglosc miedzy pieta a sakwa byla jak najmniejsza ale zeby byla. Za duzo wysuniety do tylu bagaznik przenosi srodek ciezkosci roweru bardzo do tylu co utrudnia jazde.
sebekfireman Napisano 29 Grudnia 2005 Autor Napisano 29 Grudnia 2005 www.extrawheel.com Widziałem to już kiedyś - jak zobaczyłem cenę to myślałem że z krzesła spadnę. Chociaż w sumie to i tak nie jest źle bo jeden gościu który robi sam przyczepki rowerowe chciał 800 zł.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.