Skocz do zawartości

[10.42kg] Boplight Marathon Sport


bikeman1

Rekomendowane odpowiedzi

A więc teraz ja przedstawie swoj ukończony juz projekcik:)

 

Cała konfiguracja:

 

Pogrubione - czyli ważone przeze mnie

 

Bar Ends: (Rogi) - brak

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - brak

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - Carbon - ~ 50gr

Brake (Front): (Hamulec przedni) - Deore XT M770 - 161gr

Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Deore XT M770 - 161gr

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Deore XT M770

Cables: (Pancerze i linki) - Shimano M-System

Cassette: (Kaseta) - XTR M960 - 260gr

Chain: (łanńuch) - XTR 7701

Crankset: (Korby) - Deore XT M770

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Deore XT M770

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Deore XT M772 SGS

Fork: (Widelec) - SR Suntour Epicon L.O.D - 1700gr

Rear Shock: (Damper) - brak

Frame: (Rama) - Boplight Marathon Sport - 1499gr

Grips: (Gripy) - Setlaz Kevlar

Handlebar: (Kierownica) - Ritchey Comp 580mm

Handlebar Tape: (Owijka)

Headset: (Stery) - KCNC

Pedals: (Pedały) - Crank Brothers Candy C

Seat: (Siodło) - Selle Italia Qbix

Seatpost: (Sztyca) - Token

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Author

Shifters: (Manetki) - Deore

Skewers: (Zaciski koł) - Dartmoore - 70gr/kpl

Spacers: (Podkładki pod mostek) - alu

Starnut: (Gwiazdka) - KCNC

Stem: (Mostek) - Race Face Ride - 180gr

Tire (Front): (Opona przednia) - Geax Saguaro 2.0 kevlar - 549gr

Tire (Rear): (Opona tylna) - Geax Saguaro 2.0 kevlar - 547gr

Top Cap: (Top cap)

Tubes: (Dętki) - brak, jest mleczko - 100gr / koło

Wheel Front: (Koło przednie) - 688gr

-Hub: (Piasta) - DT Swiss 240 Hugi

-Rim: (Obręcz) - DT Swiss XR 4.1

-Spokes: (Szprychy) - DT Swiss Revolution

-Nipples: (Nyple) - alu

-Rim tape: (Opaska)

Wheel Rear: (Koło tylne) - 864gr

-Hub: (Piasta) - DT Swiss 240 Hugi

-Rim: (Obręcz) - DT Swiss XR 4.1

-Spokes: (Szprychy) - DT Swiss Revolution

-Nipples: (Nyple) - alu

-Rim tape: (Opaska)

Misc : (Inne)

 

Waga całości z licznikiem i uchwytem przednim na latarke cree to: 10420 gr

 

na razie tylko jedna fotka w najnowszej konfiguracji.

 

723c012465eda293m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie takie było założenie, koszty w granicach rozsądku, komponenty porządne, waga przyzwoita :]

 

Co do Epicona to jestem zadowolony, wybiera ładnie nawet dość niewielkie nierówności, w terenie tez się ładnie sprawuje na "seryjnych" nierównościach typu korzenie jeden za drugim.

 

Chciałbym jeszcze pare rzeczy zmienic...ale poczekam na wypowiedzi reszty kolegów, moze cos zaproponują/wypowiedza sie na temat mojego roweru:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza ramką, która ze sportem za dużo związanego nie ma, to na pierwszy ogień do wymiany wskazałbym kokpit. Nie wiem jakie są Twoje oczekiwania, ale mostek 80-90mm + lekko gięta kiera to na co dzień jedno z lepszych rozwiązań.

 

A kolorystycznie bardzo ładnie, tylko zaciski do niczego nie pasują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci "miskov17" ze kokpit własnie chciałbym jeszcze wymienić oraz sztyce. Chciałbym cos z jednej stajni, cos lekkiego i nie za drogiego...Jeszcze za tym sie nie rozglądałem gdyz puki co brak srodkow na to.

 

Ale co do długości mostka to może i masz racje, bo te moje 100mm chyba męczy mi dolny odcinek pleców na dystansach 80+...i zaczynam stwierdzac ze to wlasnie chyba mostek.

 

Aha ... zaciski miały być takie:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótszy mostek podałem, ponieważ przy giętej kierze zaleca się jego skrócenie :) Ból dolnego odcinku pleców to nie hip-hop, można próbować ale najlepiej poradzić się jakiegoś doświadczonego kolarza. I nie zaszkodzi wzmocnienie kręgosłupa, ćwiczenia znajdziesz w necie.

 

Z jednej stajni, może Amoeba? Nie jest tak popularna jak np. Boplight ale jakościowo jest naprawdę ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dobrze dobrze jest. :thumbsup: Ramka kolorystycznie podobnie jak mój Gary F.,(może niedługo się pochwalę) i dlatego dla mnie super miodzio. :icon_mrgreen: Co do kiery i mostka i sztycy,to propozycja aby była to Amoeba to dobry pomysł,bo naprawdę stosunek cena jakosć i waga komponentów tej firmy jest naprawdę ok. :thumbsup: Oponki też bym wymienił,bo masa jak na rozmiar 2.0 jest kiepściutka. :blink:

Natomiast jeszcze pytanie czy nie kusi zmienić hamulców jednak na tarczóweczki? :icon_lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom, rurki Boplighta by ładnie pasowały do ramki. Nie napisałeś dokładnie jakie masz siodełko, ale jeśli jest wygodne to nie ma co zmieniać dla 50g zysku.

 

Nie wiem po co zmieniać karbonową sztycę na aluminiową, jeśli ta tłumi jak trzeba.

 

A oponki to kwestia indywidualna :icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amoeba...hmm...nigdy sie nie interesowałem tą marką...jak wagowa wychodzą mostek i kiera?

 

Co do opon...to 550gr jest ok, odpuscilem sobie RoRo ważące po 400 gr...kusiły mnie bo zbliżył bym sie wtedy do magicznej granicy 9.99999 kg hehe:) a tak po za tym to na Saguaro kapitalnie sie jezdzi:) polubiłem drobne i gęste bierzniczki.

 

Co do tarczówek to na razie daaaleki pomysl, z racji tego ze zainwestowalem w vbrakei oraz wypasione koła DT:)

 

Siodło...to jest Selle Italia Qbix czy cos takiego, montowane jest w Cube. Takze w przyszlosci chcialbym aby na pokladzie znalazl sie SLR.

 

Kolego Moderatorze bardzo chcilbym edytowac post ale zniknęła mi taka opcja:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa rozpiska juz poszła do Moderatora. Co do siodła to moj Q-Bik waży 277gr. Takze nie dość ze zszedl mi czarny kolor ze skóry, wygoda jako taka, waga spora. Takze mysle ze siodełko powinno w pierwszej kolejności poleciec do wymiany. Można by na nim zejsc spokojnie te 130-150 gr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka przykładów kierownica i mostki Amoeba;

kierownica AMOEBA SCUD

mostek Amoeba SCUD 90mm 25,4 134g

mostek Amoeba SCUD 145 g 31,8 , dl 100

Co do siodła z wagi można sporo zejść owszem,ale sporym kosztem niestety!Na komforcie tyłeczka też można wiele przy tej operacji stracić. :whistling: Osobiście mam Fizika 250 gram (wygodniusie) i wcale nie mam zamiaru wracać do siodełek w okolicach 150-180g. B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie tak patrzyłem i te komponenty Amoeby rzeczywiscie są dość lekkie. Ale podobaja mi sie tez Ritchey WCS WET BLACK :icon_cool:

Ogólnie na mosku mozna by zejsc jakies 50gr, na sztycy 50gr, kierownica pozostala by w tej samej wadze bo wziałbym giętą ktora by wazyla tyle samo co moja obecna prosta. Tylko teraz pytanie do Was...jak dobrac kolorystyke? Pozostać przy czerni czy kombinować cos z bielą?

 

No i siodełko, decydując sie na jakies w granicach 150-160 gr kolejne 100gr by odpadlo. Czyli waga roweru w granicach 10.200 :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ritchey WCS WET BLACK owszem jakość i wygląd super(mam mostek),ale i nie tanio. :whistling: Natomiast ja nie przepadam za bielą,a przynajmniej za przesadzaniem z bielą w rowerach,zostań przy czerni mimo,że zgrywała by się z twoim bike-em. ;) Co do ramy to fakt króciutka rura górna ,a przez to roztaw osi. :blink: Ile masz zwrostu?Odpowiada Ci taka ramka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając różne rozpiski w katalogach itp to taki standard przy 19 calach to 590mm, natomiast podają ze wymiary mniejsze od tego, powodują że rower jest łatwiejszy do prowadzenia w ciasnych zakrętach. Powiem szczerze przy moim wzroscie 169cm rama jest jak najbardziej ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...