Skocz do zawartości

[9421g] Specialized Stumpjumper FSR Carbon Pro 2010


rauf

Rekomendowane odpowiedzi

Sprzedawca tej ramy to Airbike :) może faktycznie oficjalnie zgłoszę.

Co do ustrzeżenia się takiej sytuacji,może wystarczy po prostu profilaktycznie po każdej jeździe kontrolować czy nie następuje przesuwanie dołu zaworu w stronę widełek ramy.

Gdybym przed lub po każdej jeździe miał sprawdzać czy sprzęt jeszcze się trzyma kupy czy nie, to popadłbym w jakąś psychozę.

Pamiętam że niemiecki rose w swoich produktach stosował zasadę ASB - Anti Stress Bike, zakładając takie części, które użytkownikowi ułatwiały życie i eksploatację roweru.

Kulawe łożyska w nowej ramie - wybacz ale to jakaś kpina. Jeśli kupię piastę za 20 zł i w łożyskach nie ma smaru a bębenek kręci się w płaszczyźnie innej niż oś to rozumiem, każdej innej piaście tego nie jestem w stanie wybaczyć.

Wg mnie produkt TAKIEJ firmy, chcącej się nazywać jedną z najlepszych (jeśli nie najlepszą) na świecie wpadziochy tego typu w DROGIM produkcie nie powinny się zdarzać.

Chyba najbardziej usatysfakcjonowanym nabywcą ramy amortyzowanej speca w Polsce jest ay jay z forum light bike, który już jest po wymianie jednej sztuki i wcale nie pali się do pokochania tej z wymiany :)

Co nie zmienia faktu że raufowy rowerek jest ładny :) Bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga super a sam rowerek za***sty :rolleyes:

Co prawda nie do końca mój styl jazdy, ale jak patrzę na tą maszynę to aż przyjmuję sylwetkę zajzdową :icon_wink:

Dużo bym dał, żeby móc przetestować ten karbonowy sprzęt na kilku ostrzejszych zjazdach. Nie planujesz jakiegoś wypadu w góry? Na tle grani i górskich przełęczy to cudo było by w swoim żywiole :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym przed lub po każdej jeździe miał sprawdzać czy sprzęt jeszcze się trzyma kupy czy nie, to popadłbym w jakąś psychozę.

Pamiętam że niemiecki rose w swoich produktach stosował zasadę ASB - Anti Stress Bike, zakładając takie części, które użytkownikowi ułatwiały życie i eksploatację roweru.

Kulawe łożyska w nowej ramie - wybacz ale to jakaś kpina. Jeśli kupię piastę za 20 zł i w łożyskach nie ma smaru a bębenek kręci się w płaszczyźnie innej niż oś to rozumiem, każdej innej piaście tego nie jestem w stanie wybaczyć.

Wg mnie produkt TAKIEJ firmy, chcącej się nazywać jedną z najlepszych (jeśli nie najlepszą) na świecie wpadziochy tego typu w DROGIM produkcie nie powinny się zdarzać.

Chyba najbardziej usatysfakcjonowanym nabywcą ramy amortyzowanej speca w Polsce jest ay jay z forum light bike, który już jest po wymianie jednej sztuki i wcale nie pali się do pokochania tej z wymiany :)

Co nie zmienia faktu że raufowy rowerek jest ładny :) Bardzo.

 

Chyba generalizujesz trochę. W zależności od tego jak się użytkuje sprzęcior można go odstawić, albo umyć, albo i przejrzeć.

Nikt nie wymaga rzucania się pod podnośnik :whistling: Chcesz jeździć bezproblemowo a dajesz czadu to wypada sprawdzić to i owo, no big deal...

 

Że stopień komplikacji konstrukcyjnych fulli jest większy niż HT to i szansa na awarię statystycznie większa.

Bezobsługowy, z pedałami? Prosz... :icon_mrgreen:

 

3817_1.jpg

Specjal, planuje planuje, na razie katuje go jako bulwarówkę :icon_cool:

 

A propose, małe ale do ZTRów. Z Bikestacją potwierdziłem sobie jak dbać, podociągać i że powinno to zaraz minąć.

Dziś w czasie 40km (1/3 pola lasy, reszta asfalt) 3 razy musiałem zleźć dociągnąć z tyłu szprychy. WTF :confused:

Zaczyna być to irytujące, muszę to wyjąsnić do 22go bo będzie 10 dni od zakupu internetowego.

Oba koła jak na moje oko są już lekko zdecentrowane. Jak ktoś mi je odradzał proszę tryumfować :voodoo:

Jutro zabiorę je do AB pogadać i albo prostujemy naciągamy i zaczną jeździć, albo odsyłam do BS w ramach zwrotu...

 

Właściwie to nie dotyczy to obręczy a raczej szprych (CX RAY) a raczej ich naciągnięcia...Czy one są wazeliną utaplane że łapią luzy takie jakby miały wpaść do obręczy??

 

Co radzicie?

 

Aha, oczywiście uzgadniając z BS zakup podałem wszystkie wymagania funkcjonalne: 90kg jeźdźca, opony od 2,0 do 2,4, bike FS 140mm jazda mazowsze XC parę razy góry turystycznie. Na enduro itd mam inne kółka, więc sprawa jest imo fair...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taa, BikeStacja tak się nadaje do składania kół jak Cavendish w xc .

 

 

Właściwie to nie dotyczy to obręczy a raczej szprych (CX RAY) a raczej ich naciągnięcia...Czy one są wazeliną utaplane że łapią luzy takie jakby miały wpaść do obręczy??

 

Nie tak jest, jak się składa koła bez kompletnego doświadczenia i odpowiednich narzędzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ZTR nawet majac tensometr dużo nie zdziałamy bo co z tego ze szprychy będa "równo" dociągnięte jak nigdy tak mocno jak w "normalnych" obręczach ( na zagranicznych forach jest kilka zdjec na których szprycha wyrywa część obręczy przy próbie poprawnego dociągniecia właśnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rauf nie ma sensu ich odsylac bo i tak, jak widac, nikt nie potrafi tam tego dobrze zrobic.

Na Twoim miejscu znalazlbym dobrego zaplatacza i takiej osobie powierzyl kolka.

 

Ja mam olympici na cx-rayach alu nyple, dwa lata i kola nie wymagaly zadnych poprawek. A lekko pode mna nie maja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taa, BikeStacja tak się nadaje do składania kół jak Cavendish w xc .

 

Nie tak jest, jak się składa koła bez kompletnego doświadczenia i odpowiednich narzędzi ;)

 

Z jednej strony trudno powiedzieć, żeby moje kółka temu przeczyły...w końcu przez tydzień spokojnej jazdy i dbania tak jak radzi sprzedawca koła non stop się "rozłażą".

Z drugiej strony takie opinie są trudno weryfikowalne, bo co właściwie BS ma z tym zrobić? Nie przyjdzie tu bronić się i dyskutować o swoich umiejętnościach. Na bieżąco konsultowałem z nimi jak o nie dbać. Ale de facto lepiej czy gorzej skręcili kółka, wysłali do klienta i nie mają możliwości ich teraz obejrzeć.

 

Tak że z wyrokami zaczekam aż Bikestacja określi się co proponują. Myślę że telefon dziś powinien to wyjaśnić.

W tej chwili jednak realistycznie skłaniam się do tego co proponuje 1415chris .

 

sivydym , właśnie nawet z forum Stan'a widać że jak są komplikacje to raczej nie takie i jeśli już to ostrej jeździe w górach coś się pokrzywi a nie żeby szprychy łapały wściekle luzy...No i jednak chyba nikt nie planuje z tensometrem jeździć na codzień :blink:

 

Tak właśnie myślałem, że tiltem ale chciałem się upewnić bo teraz w PSie można wszystko...

 

Softem można faktycznie popróbować symulować shift. Tiltu nie bardzo, bo nie chodzi o zblurowanie proste ale uzyskanie naturalnego bokehu w tej płaszczyźnie. Dlatego też tych fakeów miniatur nie da się oglądać...

Sam obiektyw świetny, choć nie najmłodszy. 17 i 24 funkcjonalnością go miażdżą :icon_cool:

 

Podobny case z luzami na forum Stana:

http://messageboard.notubes.com/viewtopic.php?f=2&t=3100

 

Z tym że kolega sam je sobie zaplatał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tensometerem nikt nie jeździ :) ale do każdego "profi" zaplatania powinnino się go używać. Wiekszość oczywiście naciąga szprychy na oko - ja spaczony polibubudą niestety uważam że na oko to chłop umarł i nawet do "głupich" srub w rowerze używam klucza dynamometrycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie te kółka to lekkie nieporozumienie, napisałem to już w pierwszym poście, ale jak kto lubi ;)

Lubię zapas mocy przy rozsądnej wadze, więc dla mnie do takiego roweru te są ok :

http://www.bikediscount.com/ItemDetail.aspx?ig3=Laufrads%C3%A4tze&ig2=DT-Swiss+Laufrads%C3%A4tze&ig1=MTB+Disk+Laufrads%C3%A4tze&desc1=DT+Swiss+XM+1550+Tricon&ig3id=9&ig2id=6&ig1id=108&iid=8213&mi=0&hasv=1&webi=0&pr=0

 

PS

Ja tam wcale nie zamierzam bronić Speca tam gdzie spartaczył konstrukcję, za własności jezdne i działanie Braina bardzo go cenie, dla mnie ideał :) , ale to co spartaczył to wytykam, akurat temat mocowania zaworu można dosyć łatwo poprawić, i nie trzeba tam co chwilę zaglądać (ale nie ulega wątpliwości, że to bubel), nie wiem też czy podobny problem może wystąpić w ramie karbonowej, za to łożyska to niezła wtopa, albo są niskiej jakości , albo powinny być większe, nie ma co bagatelizować tych niedoróbek.

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie załamujecie mnie z tą bikestacją. Od prawie miesiąca (!) składają mi koła i myślałem, że jak je w końcu dostanę to "będę w domu", a tu wychodzi na to, że najgorsze może być dopiero przede mną. :confused:

 

rauf, pisz proszę, co dalej z tymi kołami. Bardzo jestem ciekaw, co z tego wyjdzie i jak się z bikestacją ułożysz. Od poniedziałku mogę mieć ten sam kłopot co Ty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BS zaproponowała że podeślą kuriera i wezmą kółka do naprawy.

Ponieważ w czasie korespondencji i tel.nie padły żadne propozycje co do przyczyn takiego stanu rzeczy, odniosłem wrażenie że dobre chęci są, ale chyba nie do końca poparte doświadczeniem i wiedzą co z tym zrobić.

Koła miały być "gotowe do jazdy", takie nie były, więc nie mam powodu ufać że tym razem będą naprawione...

Eksperymentów za moje $$$ nie lubię, więc oddałem kółka tam gdzie wiem że parę kółek zapleciono, mają sprzęt i wiedzę.

 

Koła są delikatnie zdecentrowane, nic poważnego, szprychy są właściwej długości, nyple nie nasmarowane, więc to nie było powodem luzowania. Odbieram za parę dni.

Jeżeli uda się je trwale ustawić do xc to fajnie, jeżeli problemy będą się powtarzały to: kółka do sprzedania jestem za gruby albo zmieniam obręcz na mocniejszą.

Tymczasem wrzuciłem stare dobre Roval AL.

 

Rulez, śmiało możesz teraz jak teściowa "a nie mówiłem" :icon_mrgreen: Napiszesz jak Twoja reklamacja?

marcinusz, nie dramatyzujmy, wziąłem świadomie koła bez zapasu wytrzymałości pod moje 90kg, wprawdzie opinie w necie i sprzedawca zapewniał że to rozsądny wybór do xc, to wiadomo że ryzyko jest. W tej chwili nie potrafię jeszcze powiedzieć czy to efekt niedokładnego złożenia, czy też czegoś innego...

Może to jednostkowy przypadek, może splot okoliczności...;) Podkreślę że BS nie wypiera się i proponuje wziąc na siebie naprawę.

 

sivydym , nie wiem jak wszyscy, ale tez lubie mieć narzędzia właściwe (i o nie dbać) :icon_cool: Tam gdzie oddałem teraz też je raczej mają.

Edytowane przez rauf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.flickr.com/photos/16204936@N04/5428526457/in/set-72157625880879797

http://www.flickr.com/photos/16204936@N04/5429128352/in/set-72157625880879797

i to nie był dzwon :) jak znajde obręcz rozerwana w czasie naciągania to oczywiscie podam link

Gwint to inaczej równia pochyła ( najłatwij obrazując klin ) i teraz w zależności jak mocno szprychy są naciągnietę ( gwint ) to:

1 szprychy nie beda się luzować ( efekt podobny do samohamowania gwint np w podnośniku )

2 będa luzować

3 pękną ( szprycha lub obręcz )

ZTR mają to do siebie że każdy ten stan mozemy otrzymać jedynie delikatnie zmiejszajac/zwiekszajac naciąg i bez tensometru z ztr nie pójdzie tak łatwo ale chylę czoła ludziom którzy mają doświadczenie z ich zaplataniem ( swego czasu Marceli /Grochowska to był wyznacznik - czy wciąz tak jest - warto moze spróbować )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sivydym, widziałem te foty, na pewno i tak się da :kiss: oby u mnie się tak nie skończyło...

A propos, kółka do mnie wróciły z AB, w weekend pewnie przetestuje...

 

Spec wpadł w efekt jojo, wszystko przez mały kit enduro :icon_cool:

en4y.jpg

 

Lekko licząc dorzuciłem mu z 1,5kg :icon_mrgreen: Ale wreszcie zamiast udawać chuderlaka wygląda na AM'a i bez wstydu można go zabrać w górki.

 

Sztycka

en5sa.jpg

 

2" kiera

en1y.jpg

 

Niestety jeszcze nie plastik, ale przyznam że strasznie mi się podoba, kolorek doskonale spasował z resztą.

Kokpit wygląda przeuroczo :yes:

 

 

en2m.jpg

en3l.jpg

 

Wkońcu zrobiłem też sobie małą sesję, tylko przegiąłem z napojami i na koniec niewiele już widziałem...

Nie ma to jak upojne noce w studio :wacko:

Przysiądę do PSa a może coś z tego wyjdzie...

 

Beef up:

Handlebar: (Kierownica) Answer Pro Taper 720 AM 2" 319g

Seatpost: (Sztyca) Kind Shock i950R 514,3+84,9= 599,2g

Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Wicked Will 2,35 780g

Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Fat Albert 2,25 670g

Wheels: (Koła) Spec Roval AL 1600g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...