Skocz do zawartości

[Korba] Zawleczka zabezpieczająca w korbach slx


jeson

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Podczas serwisowania zgubilem zawleczke ( podkladeke ) zabezpieczajaca korby - podkladka ta jest umieszczona w lewym ramieniu korby w nacieciu od gory pod srubami mocujacymi ramie do osi. W zwiazku z powyzszym mam pytranie czy ktos ma jakis zapaas w/w na zbyciu lub czy moze mi powiedziec czy jest ona konieczna przy montazu i uzytkowaniu, lub wie czym ja zastapic?

 

 

Z gory dziekuje i pozdrawiam.

Napisano

Ta zawleczka sygnalizuje, kiedy korby są prawidłowo dokręcone plastikową nakrętką kontrującą. Czy niezbędne? Myślę że nie, jeśli potrafisz "na oko" ocenić czy korby siedzą jak należy :)

Napisano

Wg mnie to "ustrojstwo" niczego nie sygnalizuje, ma spełniać inną, ważną funkcję. Niemniej kopii kruszyć nie zamierzam, każdy ma prawo do własnej opinii.

 

Do rzeczy.

Część, o którą pytasz, jest "numerowana" w katalogach shimano, tak jak jak tutaj jako pkt. 4., jako "y-1fu98120". W cenniku shimano nazywa to się "podkładka zabezpieczająca" i wycenione jest na 3zł. Być może jest też w cykloturze.

Napisano

Wyczytałem na którymś z forum ze owa "zawleczka-niby zabezpieczenie" jest przyczyną trzasków ,skrzypienia i innych dziwnych dźwięków, co w mojej korbie ma właśnie miejsce. Ludzie bez niej jeżdżą i jest ok. Dla przykładu w korbie LX nie występuje. Ja w swoim SLX jutro ją usuwam bo nie idzie wytrzymać podczas kręcenia z tymi dźwiękami. Zobaczymy czy to coś da. Kilka razy rozbierałem składałem skręcałem na różne sposoby-mocniej ,lżej , więcej smaru,mniej smaru - bez smaru itd. I po kilku/ kilkunastu km hałas powraca.

Napisano

Wyczytałem na którymś z forum ze owa "zawleczka-niby zabezpieczenie" jest przyczyną trzasków ,skrzypienia i innych dziwnych dźwięków, co w mojej korbie ma właśnie miejsce. Ludzie bez niej jeżdżą i jest ok. Dla przykładu w korbie LX nie występuje.

I owszem, korbach LX HT II występuje, ale nie bardzo wiem, jak może być przyczyną trzasków i skrzypienia, skoro jest element nieruchomy.

Napisano

Może powstają jakieś naprężenia czy nie wiadomo co B)

Co do samej zawleczki to według mnie odpowiada ona wyłącznie za to, aby lewe ramię samo nie spadło z osi - jakby jakimś cudem się poluzowało, więc przy dobrze dokręconym spokojnie można się jej pozbyć.

Też właśnie walczę z tymi trzaskami, pewnie nawet wypróbuję tą opcję, ale ogólnie bym obstawiał źle osadzone miski.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...