Skocz do zawartości

[przerzutka] deore lx tył (stara) - jak wyregulować ?


sharky

Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwsze witam wszystkich, gdyż to mój pierwszy post (choć forum oglądam regularnie od kilku miesięcy).

 

Przejdźmy do tematu ... a więc mam problem z w.w. przerzutką(tył), mianowicie jeżeli chodzi o wbijanie na mniejszy bieg (czyli większa zębatka z tyłu) to nie ma najmniejszego problemu - przerzutka pracuje wręcz idealnie i nie ma się do czego przyczepić ... problem pojawia się przy przyspieszaniu, czyli zrzucaniu na mniejsze zębatki - do 5 zębatki (licząc od największej) jest jeszcze ok, ale już po zmianie na manetce na 6, nie ma reakcji (czasem potrafi zmienić po 4-6 sekundach), przy zmianie na 7 przeskakuje od razu na 7, na 8 dzieje się to samo co na 6, a na 9 bieg wskakuje bez problemu

 

tak więc wdzięczny bym był gdyby ktoś podpowiedział, którą śrubką podkręcić, aby było OK ... z racji, iż miejsce zamieszkania mam w kotlinie, także w którą stronę się nie wybiorę, to mam pod górkę, więc dość często używam manetek i potrzebuję mieć precyzyjnej zmiany (mimo, iż jestem rowerzystą amatorem :P)

 

dodam jeszcze, że problem pojawia się głównie, gdy na korbie mam najwyższą zębatkę(3), gdy jest na środkowej to jeszcze zmienia się dość przyzwoicie, ale na największej występuje to co opisałem wyżej ... na przełożeniu 1x8 czy też 1x9 nie sprawdzałem, gdyż to chyba niezbyt dobrze dla napędu - praca na skraju

 

z góry dzięki za pomoc

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przy manetkach masz śrubki baryłkowe do regulacji naciągu linki. Jeśli nie chce Ci zrzucać dostatecznie szybko wkręć śrubkę o 2-3 obroty i spróbuj jeszcze raz. Oczywiście regulacji dokonuj w trasie podczas jazdy. Każdy obrót śrubki ma znaczenie, wiec chwilkę zajmie dojście do właściwego napięcia linki. Jeśli to nie poskutkuje i przełożenia nie będą wchodzić jak trzeba zostaje wymiana linek i pancerzy, jednak sam często miałem taką sytuację jak opisujesz po regulacji na stojaku; prawie wszystkie przełożenia wchodziły ok, ale zrzucanie z jednego było opóźnione, albo zrzucało 2 przełożenia na raz. Regulacja śrubką baryłkową podczas jazdy zawsze pomagała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...