Skocz do zawartości

[Przerzutka] Alivio zamiast Altusa - warto?


PopaY

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Czy warto wymienić (a raczej zamienić) przerzutkę przednią Shimano Altus FD-M310 na Shimano Alivio FD-M430? Będzie jakaś różnica w działaniu? Z tyłu mam Alivio RD-M430. Docelowo chciałbym założyć w całości Deore XT (ale tu będzie oczywiście przymusowo więcej zmian niż same przerzutki), ale na pewno nie w tym roku, nie wiem też czy w przyszłym, dlatego pytam o Alivio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz mieć cały napęd XT to nie warto bawić się w półśrodki - lepiej poczekać i od razu kupić docelowe komponenty. Z drugiej strony przednia przerzutka XT różni się od niższych grup (Alivio, Deore, SLX) praktycznie tylko wyglądem, niewiele mniejszą masą i nieco lepszą jakością wykonania - w pracy różnicy nie odczujesz, dlatego jeśli się nie ścigasz, nie warto wydawać pieniędzy na przednią zmieniarkę z grup wyższych niż Alivio/Deore.

 

Pomiędzy Altusem, a Alivio jakąś tam różnicę w pracy powinno być widać. Do tego Alivio na pewno jest lepiej wykonana niż Altus (np. śrubki regulacyjne - np. w mojej Acerze wyrobiły się bardzo szybko, a te z wyższych grup są bardziej odporne na takie rzeczy).

 

Na Twoim miejscu kupiłbym zmieniarkę Alivio dopiero, kiedy obecny Altus będzie miał luzy i trudno będzie go wyregulować, no chyba, że już teraz jego praca Ci nie odpowiada, to możesz go wymienić na coś lepszego ;)

 

Pamiętaj tylko, że nawet zmieniarka XTR będzie słabo działała w połączeniu ze słabymi manetkami, starymi linkami i zasyfionymi pancerzami - te rzeczy też mają bardzo duży wpływ na działanie przerzutek!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dlatego napisałem, że przy zmianie na XT będzie trzeba wymienić dużo więcej (manetki, kaseta, pewnie korba, linki i pewnie coś jeszcze, sam nie wiem dokładnie, ale do tego dojdziemy). Na razie wszystko działa dobrze, nie mogę narzekać. Ale jednak martwi mnie nieco, że w rowerze nie mam komponentów lepszych niż "średnie", a jestem z tych co dmuchają na zimne. Choć nie mogę się z Tobą nie zgodzić by zaczekać, aż obecna przerzutka się nie rozreguluje. W takim układzie nie będę zmieniał na Alivio, zaczekam i zmienię na Deore jak już przyjdzie pora na "wyrzucenie" obecnego napędu.

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może źle się wyraziłem - zaczekałbym, aż przerzutka nie będzie dała się wyregulować, bo rozregulowaniu po jakimś czasie ulega każda i trzeba znów ją podregulować.

Nie martw się tym, że nie masz w swoim rowerze najlepszych komponentów - najważniejsza jest przyjemność z jazdy, a na Altusie też można jeździć - nie jest z plastiku czy tektury - nie rozleci się ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, warto zaczekać i zainwestować w napęd z wyższej półki. Przerzutkę przednią możesz śmiało zmieniać, zostawiając na razie stare komponenty, jednak jeśli nie ścigasz się i nie liczysz każdego grama to nie celuj wyżej niż w deore (tak jak napisał kolega wyżej). Jeśli chodzi o pozostałe komponenty - kasetę, łańcuch i korbę będziesz musiał wymienić za jednym zamachem, żeby nie zajechać nowych komponentów starymi, wyrobionymi częściami. Nie wiem, jaką masz kasetę (ile zębatek) jednak jeśli po wymianie chcesz mieć ich więcej, konieczna będzie jednoczesna wymiana wszystkich komponentów naraz (tych wyżej wymienionych + manetki i przerzutka tył).

 

Nie wiem, dlaczego celujesz tylko w xt - imo nie opłaca się kompletować komponentów tylko tej grupy. Pół roku temu również wymieniałem cały napęd i trochę na ten temat na forum poczytałem :rolleyes: Dlatego proponuję takie cuś:

- korba - slx (prawie brak różnicy względem xt, poza ceną (o wiele niższą) i wyglądem (imo lepszy),

- kaseta - xt

- przerzutka p. - alivio/deore

- przerzutka tył - slx/xt

- manetki - deore lub xt (tylko, jeśli bardzo zależy Ci na super jakości zmiany przełożeń), slx w tej kwestii nie opłaca się

- łańcuch - polecam wippermann connex 900, jeden z wytrzymalszych łańcuchów, bardzo odporny na rozciągania (= większa żywotność całego napędu), może byc również campagnolo c9 (trochę droższy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...