Skocz do zawartości

[kaszeta/wolnobieg] jak to odkręcić?! Shimano MF-HG37


ludz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Problem polega na serwisie wielotrybu. Wygląda toto z zewnątrz mniej więcej tak:

dsc00001nz.th.jpg

 

Młotkiem i śrubokrętem (+bacik ofkoz) udało mi się spokojnie odkręcić ten zewnętrzny pierścień i zdjąć zębatki. Otrzymałem mniej więcej coś takiego:

 

dsc00002zp.th.jpg

 

co widać dokładniej tutaj (a może i nie)

 

dsc00003kn.th.jpg

 

jest tam wpust na klucz do wolnobiegu, o taki: http://tiny.pl/hdb73

 

teraz pytanie jak w tytule posta - jak to odkręcić? próbowałem ruszyć to kluczem do wolnobiegu, ani drgnie (i w lewo, i w prawo - nie jestem pewny jaki tam jest gwint). Tak samo próbowałem ruszyć w obie strony kołnierz z dwoma otworkami (vide fotka 1 albo 3) na wewnętrznym pierścieniu - nichuchu ;/

Czy ktokolwiek spotkał się z takim bajerem? Próbowałem znaleźć jakieś wskazówki do serwisowania w necie, ale jedyne co mi wpadło pod klawiaturę to strona Sheldona Browna, mała historia komponentów ;)

http://www.sheldonbrown.com/gloss_ho-z.html#hyperglide

 

Będę wdzięczny za każdą rade, jak się do tego zabrać. Gadanie, że musze spróbować mocniej odkładam między bajki, naprawdę uczciwą siłę przyłozyłem ;D NA necie znajduję same porandiki serwisu wolnobiegu i kasety, ale one jakos nie przystają do tej rzeczywistości na tym CZYMŚ ;P

 

ps. sorry za marną jakość, ale fociłem na szybko telefonem.

 

Zdravim,

Robert

Napisano

Hmm mnie również ciekawi ta piasta, z ciekawością będę śledził wątek. Ja na twoim miejscu wpierw wyjąłbym ośkę wraz z konusami potem spróbował odkręcić np. imbusem ale zaznaczam że nie miałem do czynienia z taką piastą.

Napisano

ośka z konusami nie bardzo się chce ruszyć. tutaj to może być kwestia małej siły, bo nie próbowałem tego rozebrać - działa co najmniej dobrze. Natomiast bębenek (?) musze odkęcić bo aż słychać przy obrocie, że w środku jest piach.

Napisano

Wydaje mi się że kluczem do całej sprawy będzie wyciągnięcie osi, żeby odkręcić bębenek musisz włożyć do niego klucz imbusowy 8 mm w miejsce osi.

  • Mod Team
Napisano

Wiec tak ta nakrętką jak już zauważyłeś ściąga sie zębatki :P zeby odkręcić wolnobieg używasz klucza tego co wspominałeś, z rurką hmmm ja wiem ze 2 metry (napisałem swłownie zeby nie było) i tak ze 2-3 osoby do trzymania koła. I ja wcale nie żartuje :teehee:

 

Albo inna metoda tzw. udarowa, mocujesz koło mozliwie sztywno i ładujesz w klucz z buta młota czy co tam masz. Udarowo jest dużo wieksza siła niż na dźwigni ale ciężej ja wykrzesać poprawnie.

 

Aha no i odkręcamy w lewo ;)

Napisano

wyjąłem już oś (wd40 na śrubach czyni cuda!), mam teraz koło w rozsypce, także jest postęp jakiś :icon_mrgreen:

 

@Grand - wkładanie od drugiej strony imbusa niewiele zmienia, ma w tym wypadku chyba tylko efekt psychologiczny, na pewno nie ma tam nic co by go miało trzymac ;-)

 

@Puklus - w lewo, czyli rozumiem, że gwint jest zupełnie normalny? :)

 

 

Dzięki wielkie za odpowiedzi!

Napisano

no i dzięki :) na efekty przyjdzie mi poczekać do jutra, bo teraz jestem w pojedynkę i coś nie idzie z tym odkręcaniem dalszym :)

Napisano

Inna metoda odkręcenia to włożenie klucza do wolnobiegu w imadło wielowypustem do góry, wkładasz w to wolnobieg i kręcisz mocno kołem przeciwnie do ruchu wskazówek. Jak nie pójdzie to wołasz kolegę i kręcicie we dwóch. Musi zejść, kwestia odpowiedniej siły;)

  • Mod Team
Napisano

Dobry sposów niemniej jednak mi sie tak nigdy nie udało, relatywnie mała dzwignia, małe koło. Dodam ze odkrecałem kiedyś z kumplami we 3 :D złamaliśmy klucz 24 mm co obrazuje powage sytuacji :whistling:

noo ale każde koło jest inne ;)

Napisano

no i dzięki wielkie za pomoc, już wszystko się kręci jak należy i nie zgrzyta ;)

 

wolnobieg faktycznie wymagał trochę siły do odkręcenia, ale nie ma tego złego - spryskałem na noc wd40, zakręciłem porządny klucz i starczyło jedno uderzenie młotkiem ;)

 

Dzięki raz jeszcze za odpowiedzi, temat można zamknąć :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...