ludz Napisano 25 Kwietnia 2011 Napisano 25 Kwietnia 2011 Witam! Problem polega na serwisie wielotrybu. Wygląda toto z zewnątrz mniej więcej tak: Młotkiem i śrubokrętem (+bacik ofkoz) udało mi się spokojnie odkręcić ten zewnętrzny pierścień i zdjąć zębatki. Otrzymałem mniej więcej coś takiego: co widać dokładniej tutaj (a może i nie) jest tam wpust na klucz do wolnobiegu, o taki: http://tiny.pl/hdb73 teraz pytanie jak w tytule posta - jak to odkręcić? próbowałem ruszyć to kluczem do wolnobiegu, ani drgnie (i w lewo, i w prawo - nie jestem pewny jaki tam jest gwint). Tak samo próbowałem ruszyć w obie strony kołnierz z dwoma otworkami (vide fotka 1 albo 3) na wewnętrznym pierścieniu - nichuchu ;/ Czy ktokolwiek spotkał się z takim bajerem? Próbowałem znaleźć jakieś wskazówki do serwisowania w necie, ale jedyne co mi wpadło pod klawiaturę to strona Sheldona Browna, mała historia komponentów http://www.sheldonbrown.com/gloss_ho-z.html#hyperglide Będę wdzięczny za każdą rade, jak się do tego zabrać. Gadanie, że musze spróbować mocniej odkładam między bajki, naprawdę uczciwą siłę przyłozyłem ;D NA necie znajduję same porandiki serwisu wolnobiegu i kasety, ale one jakos nie przystają do tej rzeczywistości na tym CZYMŚ ;P ps. sorry za marną jakość, ale fociłem na szybko telefonem. Zdravim, Robert
Grand231 Napisano 25 Kwietnia 2011 Napisano 25 Kwietnia 2011 Hmm mnie również ciekawi ta piasta, z ciekawością będę śledził wątek. Ja na twoim miejscu wpierw wyjąłbym ośkę wraz z konusami potem spróbował odkręcić np. imbusem ale zaznaczam że nie miałem do czynienia z taką piastą.
ludz Napisano 25 Kwietnia 2011 Autor Napisano 25 Kwietnia 2011 ośka z konusami nie bardzo się chce ruszyć. tutaj to może być kwestia małej siły, bo nie próbowałem tego rozebrać - działa co najmniej dobrze. Natomiast bębenek (?) musze odkęcić bo aż słychać przy obrocie, że w środku jest piach.
Grand231 Napisano 25 Kwietnia 2011 Napisano 25 Kwietnia 2011 Wydaje mi się że kluczem do całej sprawy będzie wyciągnięcie osi, żeby odkręcić bębenek musisz włożyć do niego klucz imbusowy 8 mm w miejsce osi.
Mod Team Puklus Napisano 25 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 25 Kwietnia 2011 Wiec tak ta nakrętką jak już zauważyłeś ściąga sie zębatki zeby odkręcić wolnobieg używasz klucza tego co wspominałeś, z rurką hmmm ja wiem ze 2 metry (napisałem swłownie zeby nie było) i tak ze 2-3 osoby do trzymania koła. I ja wcale nie żartuje Albo inna metoda tzw. udarowa, mocujesz koło mozliwie sztywno i ładujesz w klucz z buta młota czy co tam masz. Udarowo jest dużo wieksza siła niż na dźwigni ale ciężej ja wykrzesać poprawnie. Aha no i odkręcamy w lewo
ludz Napisano 25 Kwietnia 2011 Autor Napisano 25 Kwietnia 2011 wyjąłem już oś (wd40 na śrubach czyni cuda!), mam teraz koło w rozsypce, także jest postęp jakiś @Grand - wkładanie od drugiej strony imbusa niewiele zmienia, ma w tym wypadku chyba tylko efekt psychologiczny, na pewno nie ma tam nic co by go miało trzymac ;-) @Puklus - w lewo, czyli rozumiem, że gwint jest zupełnie normalny? Dzięki wielkie za odpowiedzi!
Mod Team Puklus Napisano 25 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 25 Kwietnia 2011 W przeciwnym razie jadąc odkręcał byś wolnobieg
ludz Napisano 25 Kwietnia 2011 Autor Napisano 25 Kwietnia 2011 no i dzięki na efekty przyjdzie mi poczekać do jutra, bo teraz jestem w pojedynkę i coś nie idzie z tym odkręcaniem dalszym
radek1234 Napisano 25 Kwietnia 2011 Napisano 25 Kwietnia 2011 Inna metoda odkręcenia to włożenie klucza do wolnobiegu w imadło wielowypustem do góry, wkładasz w to wolnobieg i kręcisz mocno kołem przeciwnie do ruchu wskazówek. Jak nie pójdzie to wołasz kolegę i kręcicie we dwóch. Musi zejść, kwestia odpowiedniej siły;)
Mod Team Puklus Napisano 25 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 25 Kwietnia 2011 Dobry sposów niemniej jednak mi sie tak nigdy nie udało, relatywnie mała dzwignia, małe koło. Dodam ze odkrecałem kiedyś z kumplami we 3 złamaliśmy klucz 24 mm co obrazuje powage sytuacji noo ale każde koło jest inne
ludz Napisano 26 Kwietnia 2011 Autor Napisano 26 Kwietnia 2011 no i dzięki wielkie za pomoc, już wszystko się kręci jak należy i nie zgrzyta wolnobieg faktycznie wymagał trochę siły do odkręcenia, ale nie ma tego złego - spryskałem na noc wd40, zakręciłem porządny klucz i starczyło jedno uderzenie młotkiem Dzięki raz jeszcze za odpowiedzi, temat można zamknąć
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.