Grand231 Napisano 25 Kwietnia 2011 Napisano 25 Kwietnia 2011 Witam planuje sobie zmienić zacisk w moich hamplach, obecnie posiadam cały zestaw Shimano Deore BR595, chcę zostawić klamkę z 595 i dokupić do tego zacisk XT - link, w związku z tym mam pytanie czy jest sens robić taką zamianę, czy dużo na tym zyskam?. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
bodziekk Napisano 25 Kwietnia 2011 Napisano 25 Kwietnia 2011 A co w ogóle chcesz zyskać? Brakuje Ci siły? Ile ważysz i jaką masz tarczę?
Grand231 Napisano 25 Kwietnia 2011 Autor Napisano 25 Kwietnia 2011 Chcę zamontować ją z przodu, zyskując przed wszystkim lepszą siłę oraz modulację. Posiadam tarczę 180 mm oraz ważę 79 kg.
rzymo Napisano 25 Kwietnia 2011 Napisano 25 Kwietnia 2011 Nie ma żadnego sensu taka zamiana - będzie delikatna różnica w wadze i to wszystko. Jakie masz teraz klocki, że narzekasz na siłę przy tarczy 180mm, fabryczne shimanowskie?
Grand231 Napisano 25 Kwietnia 2011 Autor Napisano 25 Kwietnia 2011 Z tyłu mam metaliki XTR'a i jest żyleta, z przodu niestety Shimanowskie fabryczne, dziś przełożyłem tył z przodem i muszę powiedzieć że siła jest znacząco większa w przodzie po takiej zamianie. Nie wiem czemu fabryczne klocki żywiczne z Shimano są takie słabe. Dlatego też po głębszym zastanowieniu doszedłem do wniosku że taka zamiana jest bez sensu. Dziś podczas jazdy po deszczu zauważyłem dziwną zależność, klocki żywiczne z przodu zaczęły o wiele lepiej hamować. Zauważyłem już to kilka razy gdy jest mokro klocki hamują o wiele lepiej niż gdy jest sucho. Co może powodować takie zjawisko?, dodam że tylne metaliki XTR hamują w deszczu i słońcu tak samo.
enduroriderPL Napisano 26 Kwietnia 2011 Napisano 26 Kwietnia 2011 Błoto powoduje takie zjawisko, że klocki żywiczne lepiej łapią. Sprawdzałeś ile okładzin Ci zostało po jeździe? Ja stawiam, ze na nie za dużo
Grand231 Napisano 29 Kwietnia 2011 Autor Napisano 29 Kwietnia 2011 Klocków zostało jeszcze 50% , za to podczas długiego zjazdu z Kocierza gdzie trochę przypaliłem tarczę pojawił się kolejny problem a mianowicie straszne piszczenie klocków metalicznych XTR, które przedtem nie występowało. Siła hamowania nie spadła jest na takim samym bardzo dobrym poziomie tylko te piski..., w związku z tym mam pytanie czy jest to normalne w stosunku do metalików XTR'a czy da się temu jakoś zaradzić?.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.