jonypi Napisano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2011 Tak wygląda zacisk moich Elixir-ów. Hamulce są po odpowietrzaniu i wszystkich innych zabiegach. Ale mam pytanie co do położenia klocków. Na bolcu widać, że są w różnych odległościach od środka zacisku. Czy wszystko jest ok? Czy mam dalej coś zmieniać? Walcze dalej z hamulcem, bo mam problem następujący. Wszystko z hamulce gra póki rower stoi na stojaku. Jak rusza na trase to nieraz zdarza się, że hamulec zaczyna stosunkowo obcierać. POMOCY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2011 masz nie równo klocki starte to po pierwsze po drugie na foto widać że zewnętrzny tłoczek wystaje bardziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonypi Napisano 24 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2011 Dlatego właśnie pytam, czy tak ustawione klocki wymagają zmiany? I pytanie co mam zrobić aby równo były ustawione. Dodam, że posiadam ten hampel od nowego i ma przejechane około 1000km. A co do starcia to są prawie równo zebrane. Zdjęcie nie jest zrobione idealnie równo do zacisku gdyż opona nie pozwalała na to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tranzystor82 Napisano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2011 Chyba to samo co w kazdym przypadku, zdjąc klocki zrobić porządek z tłoczkami ( wcisnać załzożyć klocki, jak problem nadal będzie występował to odpowietrzyć) i chyba wymiana klocków by sie przydała, o ile nie masz uszkodzonego tłoczka który ścierał klocek pod kątem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonypi Napisano 24 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2011 Ale mam też problem z tym wciskaniem tłoczków: jedno, że cieżko je rozepchnąć drugie to jak wkładam koło to znów wracają do poprzedniej pozycji. Chyba, że mam to zrobić w takie kolejności?? 1.Rozepchnać tłoczki 2.Poluzować zacisk 3.Zacisnąć klamke 4.Zakrecic zacisk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 24 Kwietnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2011 ... i chyba wymiana klocków by sie przydała, o ile nie masz uszkodzonego tłoczka który ścierał klocek pod kątem. Nie widzę najmniejszej potrzeby wymiany klocków, bo wyglądają na praktycznie nowe. jonypi - takie są uroki Avidów, ale poczekajmy aż wypowie się forumowy spec od tych hamulców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonypi Napisano 24 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2011 No chyba coś da się z tym zrobić ? co nie ? Te hample nie należą do najtańszych i chyba bowinno udać się je jakoś ustawić tak aby nie spowalniały na maratonach :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2011 Czy we wszystkich Avidach klocki są tak blisko tarczy? Nic dziwnego, że ociera. W moich Hayes'ach jest "sporo" więcej miejsca dla tarczy. Ciekawe, czy to zależy od firmy, czy to indywidualne ustawienie każdego egzemplarza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonypi Napisano 24 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2011 Czekam więc na odpowiedź na to pytanie. Albo co trzeba zrobić aby ten dystans zwiększyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukes Napisano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 jonypi, miałem elixiry CR przez jakiś czas w rowerze i one tak mają. Klocki są cholernie blisko tarczy i nie masz co wciskać tłoczków, bo ten hamulec tak pracuje więc po kilku naciśnięciach klamki klocki są w tej samej pozycji. Jest po prostu bardzo czuły na minimalną krzywiznę tarczy. Zobacz sobie po jeździe jak Ci obciera o tarczę i zaznacz sobie w którym miejscu. Może się okazać że konieczne będzie prostowanie tarczy, żeby to się nie działo. U mnie pomagało na dłuższy czas. Całkowicie problem ustąpił dopiero po zmianie tarcz na Hope z alu pająkiem. W CR'ach jest regulacja miejsca w którym klocki "łapią", ale dotyczy to samej klamki. Spróbuj trochę zwiększyć jałowy skok klamki - jeśli masz ustawiony minimalny, to klocki mogą być bliżej tarczy niż powinny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonypi Napisano 25 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 Lukes - a jak myślisz dlaczego ustały problemy po wymianie tarczy na tarcze z pająkiem?? http://bicyklon.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=356&category_id=11&option=com_virtuemart&Itemid=1&lang=pl Jak myslisz, czy te tarcze tez by sie nadawaly? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 Elixiry uwielbiają same hamować, zwłaszcza gdy są używane z oryginalnymi tarczami g3 - te tarcze po prostu są krzywe fabrycznie i trzeba je wyprostować od razu po zakupie. Nierówno wysunięte tłoki to nie wada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonypi Napisano 25 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 Andrew? A proponujesz jakies konkretne tarcze? Ashimy moga byc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 proponowałbym coś normalnego, np. wspomniane Hope. Zdecydowanie odradzam formule, avidy i shimano(krzywe bardziej od avidów!) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tranzystor82 Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 Witam Odnośnie tarcz miałem jakis czas temu bardzo podobny problem z orginałami hayesa - nie miłosiernie tył dzwonił, jakiś czas temu zakupiłem na ashime 180 i 203 i o dziwo 180 była prosta natomiast już 203 musiałem prostować francuzem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezi Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 proponowałbym coś normalnego, np. wspomniane Hope. Zdecydowanie odradzam formule, avidy i shimano(krzywe bardziej od avidów!) A co myślisz o tarczach unex -- są w całkiem przystępnych cenach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 nie znam tarcz unexa, ale firma jest dziadowska, więc raczej bym nie brał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonypi Napisano 29 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2011 Teraz mam kolejny problem: Założyłem nowe tarcze ASHIMA 160mm i nowe klocki metaliczne tej samej firmy. Mam teraz problem, bo ledwie udało się włożyć tarcze pomiędzy klocki i tarcze non stop trą o klocki. Tył po przejechaniu kilku km troszkę mniej ale przód nadal mocno. Może ktoś napisać co mam zrobić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 29 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2011 odpowietrzyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cichy66 Napisano 29 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2011 I rozepchać tłoczki, o ile się da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 29 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2011 to standardowa czynność wykonywana podczas odpowietrzania. Ale fakt, bez tego odpowietrzenie nie pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonypi Napisano 29 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2011 A w ktorym momecie mam rozepchnać te tłoczki?? Przed odpowietrzaniem? W trakcie? jeśli tak to kiedy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cichy66 Napisano 29 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2011 Rozepchać, założyć blokade plastikową (najlepiej na ściągniętym zacisku)i odpowietrzyć poskładać do kupy i cieszyć się jazdą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 29 Kwietnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2011 Tak się zastanawiam czy w takiej sytuacji nie wystarczy popuścić śrubkę w klamce i rozepchać tłoczki żeby trochę płynu wyleciało klamką? Czy może nie ma to sensu bo się hamulec zapowietrzy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonypi Napisano 29 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2011 A co moge zastosować jeśli nie mam takiej ładnej orginalnej blokady? Czyli rozumiem, że mam zacisnąć klamkę i na maksa rozepchnąć tłoczki? i wtedy uskutecznić całą procedure odpowietrzania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.