Skocz do zawartości

[rower] Giant Boulder, wymiana calego napedu


jericho

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

To jest mój pierwszy post na forum, mam nadzieję że wystarczająco dobrze sprecyzowałem temat.

 

Posiadam Giant Boulder Sport którego zakupiłem rok temu.

W obecnym sezonie zaczęły pojawiać się problemy z suportem i przerzutkami.

Większość części nadaje sie do wymiany i tutaj zaczyna sie problem.

 

posiadam wolno-bieg 7 rzędów i konieczne będzie jego zmienienie na kasetę 9 rzędów. rozumiem ze na najprościej będzie kupić nowe koło.

według podpowiedzi na forum wystarczy rozstaw tylnich widełek ok 135mm, u mnie jest to ok 132, mierzyłem mało precyzyjnie, wydaje mi sie ze można by to podciągnąć pod 135mm tylko czy zmieści się tam kaseta Shimano 9Rz?

 

wymiana tylnich elementów pociągnie za sobą wymianę całej reszty, korby, manetek, suportu, łańcucha, przedniej przerzutki, pewnie i linek oraz pancerzy.

 

byłem wczoraj w serwisie i tam wymiana wyniosła by majątek, na allegro można dostać elementy klasy "deore" "deore lx" w bardzo korzystnych cenach.

Jeździłem bardzo długo na sprzęcie niskiej klasy i potrafiłem robić dziennie ok 80km po zróżnicowanym terenie dlatego też nie mam pojęcia co wybrać, jak będzie wyglądał stosunek ceny do jakości?

 

Aktualnie nie mogę sobie pozwolić na szaleństwo i wzięcie nowego dobrego osprzętu. podejrzewam że w porównaniu do aktualnego stanu rzeczy to i na alivio odczułbym różnice w kulturze jazdy.

 

24042011190.jpg

24042011192.jpg24042011194.jpg

24042011195.jpg24042011191.jpg

 

 

Jeśli są tu ludzie z Olsztyna to mogę zadzwonić do jakiegoś pasjonaty po poradę.

 

PS proszę o łagodne potraktowanie, musiałem zainstalować pełną obsługę j.polskiego w archu żeby otrzymać "ogonki" :)

Jeśli transformacja się uda to zrobię tutorial, oczywiście jeśli jest potrzebny.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki budżet chcesz przeznaczyć na tą modernizację? Z granicami bd łatwiej nam szukać. Po co aż 9 rzędów, nie starczy Ci 8?

 

Ale jak już to (wersja 8 rzędów jak koszty podliczyć napisz to powiem orientacyjnie:

 

Do tej ramy proponował bym pozostać przy suporcie typu kwadrat(tniemy koszty) to proponował bym:

 

Napęd: Korba Shimano Alivio + suport SHIMANO BB-UN25 + kaseta Shimano HG-40 + łańcuch shimano HG-50, jeżeli ciut drożej to octalik jest dobrym rozwiązaniem np: suport Shimano + korba również jak wcześniej alivio kaseta pozostaje HG-40 lub HG-50, droższa wersja ConneX 800 lub 804.

Pozostałe części: Oczywiście dochodzą koszty nowego koła lub samej piasty jeżeli by pasowała liczba otworów i szprychy to ta piasta Shimano. Jako zmieniarka na tył lub przód(przód acera starczy) zaproponował bym deore lub alivio. Manetki co za niespodzianka znowu Alivio! :D

 

Ps: Oczywiście klucze też będzie potrzeba nabyć jeżeli sam byś chciał zamontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ze nie wspomnialem limitach.

 

Chiałbym się wyrobić w okolicach 500 - 600 złotych, chyba że za niewiele wiecęcej miałbym coś lepszego.

Cały czas przegladam allegro i mysle że można coś ciekawego złożyć w przystępnej kwocie.

 

Nie chciałbym przeinwestować, może jak sie uda za rok lub dwa zmieniłbym już na konkretny sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeżeli się nie ścigasz to kwadrat by starczył chodź nie jest tak sztywny ja octalik. Myślę że w 500 zł byś zamkną budżet w tych częściach co ci napisałem.

 

ok, zestaw wydaje się byc rozsądnym rozwiązaniem.

zostały tylko male wątpliwości co do

-koło:

czy takie coś byłoby ok, wątpię żebym sam sobie zaplótł a piasta plus robocizna to już niewiele mniej od tego kola

26" joytech pod kasete 8,9 rz

pyt. czy kolo z możliwością montażu hamulca tarczowego przeszkadza w rowerze z v-brake?

-manetki

znalazlem oferte klamkomanetek alivio rapid 3x8 za 111pln z wysylkazawsze to i odświeżenie klamek, moje już są trochę poluzowane.

lub deore lx rapid w podobnej cenie http://allegro.pl/klamkomanetki-shimano-lx-st-m567-rapidfire-i1571939872.html

-suport + korba

*Shimano Deore FC-M470 Octalink Hollowtech za 140 z przesylkalink

* WKŁAD SUPORTU SHIMANO HOLLOWTECH BB51 DEORE SLX XT link

 

w tym momencie powinienem również spytać czy jest jakis uniwersalny gwint w ramach dla gianta czy tez występują dwa rodzaje, jak mogę to sprawdzić?

korba współpracująca z 9 rzędami będzie mieć problemy z 8 rzędami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy giant boulder kosztuje raptem 1100 zł - pomyśl czy warto w takim razie reanimować tą ruinę za 600 zł? Przy twoich przebiegach pomyślałbym o jeszcze lepszym sprzęcie.

 

wiem ze są teraz fajne rowerki ale w tym momencie nie mogę ruszyć większej kwoty.

czy to oznacza ze taniej-lepiej wyjdzie kupić nowy niż budować na gotowej ramie z kompletnym przodem?

tak do końca to sam nie wiem co mam zrobić!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykładowo ten rower jest w licytacji od 700zł i ma piasty, przerzutkę deore

http://allegro.pl/prawie-nowy-wheeler-3901zx-wawa-przebieg-120-km-i1580420085.html

No właśnie trochę szkoda inwestować tyle kasy w sam osprzęt...

 

Możliwe ze mój upór do renowacji tego co mam jest podyktowany wielkością ramy,

jestem dosyć wysoki i dlatego szukałem roweru z duża rama, obecny posiada 23,5", mój poprzedni boulder miał 21" i to było już męczące.

znalazłem dwie interesujące aukcje:

1. cube

2. lakes - tyle ze nie ma podanej wielkości ramy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej by było gdybyś wymienił wolnobieg na taki sam (7 rzędowy) jakiś tani suport, korba shimano, używane manetki (bo coś pisałeś ze masz problemy z przerzutkami). Czyli wszystko po taniości, a po jakimś czasie kupił sobie nowy rower. Ten można by używać w zimę czy "na zakupy"

Albo coś takiego

http://www.forumrowerowe.org/topic/88527-rower-giant-boulder-wymiana-calego-napedu/page__gopid__858148#entry858148

Rama 20"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też dobre rozwiązanie, chociaż myślę że pomęczę się jakiś czas na nim i będę na bieżąco monitorował co się dzieje na allegro, jak bym dostał dobre przerzutki pokroju deore xt to wtedy i resztę za tym pociągnę, sprzęt będę zbierał i w końcu złożę do całości.

 

Do jeżdżenia po zakupy mam jeszcze niemieckiego "faltera" na 28-kach miła odskocznia od przyzwyczajenia do mtb

 

Też dobre rozwiązanie, chociaż myślę że pomęczę się jakiś czas na nim i będę na bieżąco monitorował co się dzieje na allegro, jak bym dostał dobre przerzutki pokroju deore xt to wtedy i resztę za tym pociągnę, sprzęt będę zbierał i w końcu złożę do całości.

 

Do jeżdżenia po zakupy mam jeszcze niemieckiego "faltera" na 28-kach miła odskocznia od przyzwyczajenia do mtb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak, mój sąsiad(były sąsiad :() na tej własnie ramce złożył osprzęt alivio korba, kaseta, manetki, przerzutki, sztywny widelec(jakiś na 1" za 20 zł :whistling:) oponki 1.90 czy tam 1.95 i śmiga nim aż miło... Nawet do tej ramy nie myśl o XT nawet o LX. Później możesz ewentualnie rame z amorem kupić, kiera, itp. itd. i przełożyć części. Ja lubię stare ramy nawet te 1" bo mi się sztywniaki na nich podobają :icon_redface: ale ciekawe aukcje do 700 zł można wyszukać fajne okazyjne rowery. Ja w pierwszym poście zrobiłem to co było napisane. Podałem to o co autor poprosił. Ja również szukam cały czas na allegro części do swojego więc przy okazji mogłem odpowiedzieć w temacie.

 

 

PS: Odbudowa roweru(malowanie ramy i itp) pochłonęło nam z szukaniem części tydzień..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga sprawa przy wymianie części w swoim starym rowerze to radość z tego, że wykonało się wszystko samemu, ma się oryginalny rower. Jeszcze jak się odmaluje po swojemu :icon_mrgreen:

Także jak ktoś ma czas i trochę pieniędzy to naprawdę warto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że to też taki wyścig szczurów, ciągłe podnoszenie sobie poziomu konsumpcji.

Jak już pisałem robiłem naprawdę duże przebiegi na tak zwykłych góralach że aż dziwię się jak często zmienia się sprzęt.

To jest pierwszy rower w którym mam amor :) , może to niektórych rozbawi ale broniłem się przed amortyzatorami długi czas, kiedyś jak wchodziły do polski to wypróbowałem rower kolegi i zauważyłem że moja siła nie idzie w prędkość a bujanie na amortyzatorach, stwierdziłem więc że to przerost formy nad treścią, teraz też jeżdżę po błocie, koleinach, lasach i nie widzę potrzeby posiadania tylnego amora.

podejrzewam również że nieszybko zmienię rower na nowy jeśli uda mi się tego reanimować, do niedawna katowałem rowery ponieważ nie zmieniałem przerzutek, zawsze jeździłem na najcięższych przełożeniach i poprzedni boulder wytrzymał ok 10lat jedynie wymieniane były dętki i raz tylnia opona.

 

Gdyby nie problemy z przełożeniami w ostatnim tygodniu to tak szybko nie zaznajomił bym się z tematyką :).

 

uważam że pierwsza konfiguracja jest ok, większość części spokojnie mogę zastąpić alivio żeby nie przeinwestować, cały czas wertuje aukcje i jestem dobrej myśli. muszę się jeszcze dowiedzieć więcej na temat typów suportu i czym sie rózni "krotki wozek" w przerzutce tylniej

od długiego.

 

ps. czy manetka 9 obsłuży kasetę 8 i czy manetka 8 obsłuży kasetę 9?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...