Skocz do zawartości

[Rama] Kross Level A4 2011 - wytrzymałość


adis1313

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

ostatnio prosiłem o opinie na temat Level'a A4 2011. Jestem praktycznie zdecydowany na ten rowerek, ale mam jeszcze kilka pytań odnośnie ramy. Otóż osprzęt nie gra dla mnie tak wielkiej roli, ponieważ w przyszłym sezonie i tak część na pewno zostanie zmieniona. Ważnym dla mnie jest, aby rama była dobrą podstawą do dalszej rozbudowy. Rama tegorocznego Level'a A4 zrobiona jest z ALU 6061, natomiast np. zeszłorocznego bądź Leveli A6 z ALU 7005. Czy ma to jakieś realne odzwierciedlenie w wytrzymałości? Czytałem trochę na ten temat, ale zdania są mocno podzielone :( Co natomiast się tyczy rozmiaru, czy dla wzrostu 186 ramka 21" będzie dobra?

Z góry dzięki za pomoc :)

 

P.S. Bardzo proszę o nie usuwanie tego tematu. Jest dużo info na temat Leveli A4, ale tych z wcześniejszych roczników.

O A4 2011 nie ma prawie nic :(

Napisano
Rama tegorocznego Level'a A4 zrobiona jest z ALU 6061, natomiast np. zeszłorocznego bądź Leveli A6 z ALU 7005
to jest tylko stop aluminium ;)

A co do ramy to są różne zdania. jedni mówią ze starsze wersje sa dużo lepsze od tych z 2011 roku ;)

A co do rozmiaru to 21" będzie za duża, na 186 cm to jakieś 19"

Napisano

Posiada może ktoś tego Krossa? Zastanawia mnie czy jego realna waga zgadza się z wagą podawaną przez producenta [13,8 kg]:)

 

Jak możecie, powiedzcie mi proszę, czy w jakości komponentów pomiędzy A4 z 2010 i 2011 jest znaczna różnica?

Jeśli tak to w których?

 

2010:

 

Rama Kinesis hydroforming 7005 triple butted aluminum

Kolor niebiesko-czarny;srebrno-czarny

Rozmiary 16", 18", 20"

Widelec SR Suntour XRC-D LO 100 mm

Biegi 24

Przerzutka przód Shimano Acera FD-M360

Przerzutka tył Shimano Deore RD-M591

Hamulec przód Tektro Auriga Comp 160mm

Hamulec tył Tektro Auriga Comp 160mm

Manetki Shimano Alivio SL-M410

Korba Truvativ X-FLOW 3.0

Suport Cartridge VP-BC73

Łańcuch Shimano CN-HG53

Kaseta Sram PG-950 8-speed

Piasty przód:Joy Tech D041DSE, tył: Joy Tech D142DSE

Opony Trax Trail Trax 26x2.1

Obręcze Mach 1 EXE

Damper -

Kierownica Satori HM-101 Flat

Wspornik kierownicy Satori SM-101

Wspornik siodła SP-209 Alloy

Stery

Siodło Selle Royal Seta HRC

Pedały NATTY CS-90KA

Waga 12,9 kg

Wyposażenie dodatkowe rogi

 

2011:

 

Rama 26" ALU 6061

Kolor grafit/biały

Rozmiary 17" , 19" , 21"

Widelec SR Suntour XCM-V3 DLO

Biegi 27

Przerzutka przód Shimano Alivio FD-M431

Przerzutka tył Shimano Deore RD-M591

Hamulec przód Shimano BR/BL-M445 160mm

Hamulec tył Shimano BR/BL-M445 160mm

Manetki Shimano Alivio SL-M430

Korba Shimano Alivio FC-M430 Octalink

Suport Shimano BB-ES25

Łańcuch Shimano CN-HG53

Kaseta Shimano Alivio CS-HG30

Piasty Joy Tech D041DSE; Joy Tech D142DSE

Opony Schwalbe Smart Sam 26x2,1

Obręcze Mach 1 EXE Disc

Damper -

Kierownica MTB-AL-101BT

Wspornik kierownicy TDS-D347B-8 FOV

Wspornik siodła SP-209 Alloy

Stery -

Siodło San Marco Ponza Power

Pedały -

Waga 13,8

Wyposażenie dodatkowe -

 

Powiedzcie mi chociaż czy lepiej wziąć A4 z 2010 czy z 2011? Z 2010 jest fajny tylko ma suport na kwadrat :(

Napisano

Ja mam Krossa A4 2010 i przy wzroście 182cm rama 20 wydaje sie być za duża ;/

 

Moim zdaniem jak i opini znajomych lepiej profilaktycznie wsiąść ramę mniejsza o 1-2 cale bo łatwiej jest taki rower potem "powiekszyć". Więcej trudności bedziesz miał z ewentualnym "pomniejszeniem" jeżeli rama okaze sie za duża. Pozatym jeżeli masz zamiar jeździć po trasach górskich/lesnych, robić podjazdy pod strome nawet asfaltowe drogi - to bezpieczniejsza bedzie mniejsza rama.

Napisano

Kross w tegorocznych rocznikach rowerów bardzo obniżył specyfikację swoich maszyn. Weź rocznik 2010 - o wiele lepszy od tego 2011.

Napisano

Rozmiar ramy zależy też do proporcji tułów - nogi. Jeśli masz długie nogi mniejszy rozmiar może okazać się ok, jeśli zaś krótkie to większy... wniosek? Najlepiej przejechać się na obu rozmiarach przed zakupem.

Co do wytrzymałości to materiał ma mniejsze znaczenie niż konstrukcja - w sensie grubości ścianek itp. Jeśli wszystko jest ok to rama wytrzyma wieki. A co do Krossa to bym się nie obawiał, mają solidne i uznane ramy.

Napisano

Zgadzam się, ramy Levela są naprawdę wytrzymałe i solidne, obojętnie z jakiego rocznika. A co do ramy to z rocznika 2011 ja mam 19" przy wzroście 185cm i szczerze napisawszy, mogłaby być ciut mniejsza.

 

A jeśli chodzi o materiał to czy to będzie 6061 czy 7005 to raczej nie będzie to miało żadnego znaczenia.

Napisano

PopaY, a Ty jesteś zadowolony ze swojego levela? Myślałem, że mam 186 cm, ale dzisiaj się zmierzyłem i jest już 188 cm :) Chyba wezmę 21" Czyli rodzaj stopu nie ma tak istotnego znaczenia? Zakładam, że obydwa są obrabiane w T6. A co powiecie na temat suportu "na kwadrat"?

Napisano

Te z 2008 na pewno są obrabiane w T6 bo kiedyś maila do nich pisałem, to te nowsze pewnie też:)

 

A suport na kwadrat to dla mnie kompletna porażka. W razie czego ciężko to zdemontować a i sztywność pozostawia wiele do życzenia.

Napisano

No właśnie, kwadrat to lipa :( W 2011 jest już Octalink. Chyba zdecyduje się na A4 z 2011, tylko martwi mnie jeszcze amortyzator. Jest tam SR Suntour XCM-V3 DLO, który jak wiadomo nie jest najwyższych lotów. Może ktoś mógłby się wypowiedzieć jak sprawuje się po kilku tysiącach km? Łapie duże luzy?

Napisano

Na Twoim miejscu brałbym raczej ramę 19' ;) XCR też nie jest najwyższych lotów amortyzatorem, jest jednak nieco lepszy niż XCM.

Ciekawe, jak jest z masą obu rowerów podaną przez producenta - czy jest to masa rowerów o tych samych rozmiarach ram i czy jest prawidłowo podana. Jeżeli tak, to za 2010 przemawia też niższa masa i to prawie o kilogram!

Z drugiej strony w nowszej wersji mamy nieco lepszy napęd (9s, lepsza korba, przednia przerzutka) i opony.

 

Sam musisz zdecydować, który rocznik roweru weźmiesz. Ja wziąłbym (drugi raz :rolleyes:) wersję z 2010 roku ;)

Napisano
Ja wziąłbym (drugi raz :rolleyes:) wersję z 2010 roku ;)

I jak Ci się sprawuje ten rowerek? Jesteś zadowolony?

Mam zamiar duużo jeździć :D Nie chciałbym żeby mi się zaraz sypnął :)

Napisano

PopaY, a Ty jesteś zadowolony ze swojego levela? Myślałem, że mam 186 cm, ale dzisiaj się zmierzyłem i jest już 188 cm :) Chyba wezmę 21" Czyli rodzaj stopu nie ma tak istotnego znaczenia? Zakładam, że obydwa są obrabiane w T6. A co powiecie na temat suportu "na kwadrat"?

Jestem :) Napęd działa bez zarzutu, amortyzator również choć tu jeżdżę przeważnie na blokadzie (płaskie nawierzchnie) więc nie mogę narzekać na XCM'a ;) Rama świetna, nic dodać nic ująć. Proponuję Ci się przymierzyć. Ja przymierzałem się do Levela A2 2011 (19" i 21") jak i do Levela A4 2011 (21"). Level A4 21" był zdecydowanie za duży, strasznie niewygodnie mi się siedziało trzymając ręce na kierownicy, a mimo, że mam długie ręce to odległość do kierownicy była zbyt daleka by jeździć na takim rowerze. Nawet jak masz 188cm to ja na Twoim miejscu jednak bym się najpierw przymierzył zanim się zdecydujesz faktycznie na 21", bo jak dla mnie lepsza była by rama nawet ciut mniejsza niż 19". Chyba lepszym rozwiązaniem dla Ciebie byłby A4 z 2010 z ramą 20" jeśli wolisz ciut większe. A i na początek dostaniesz lepszy amor i napęd więc chyba warto.

Napisano

Dzięki za odpowiedź :) Prześpię się z tym jeszcze, a jutro na 99% któryś zamówię :D Niestety nie mam się jak przymierzyć :( Obdzwoniłem wszystkich dealerów Krossa w okręgu i nikt nie ma A4 :( W Kędzierzynie Koźlu mają kilka, ale tylko 17" :(

Napisano

I jak Ci się sprawuje ten rowerek? Jesteś zadowolony?

Mam zamiar duużo jeździć :D Nie chciałbym żeby mi się zaraz sypnął :)

 

Bez przesady, od razu się nie sypnie - te Krossy to bardzo solidne rowery ;)

Jeździ mi się całkiem dobrze, zastrzeżenia mam do pracy amortyzatora - nie wiem, czy mam jakiś felerny egzemplarz, czy po prostu za dużo oczekiwałem od XCRa, ale nawet pomimo tego, że jestem dość ciężki (~90 kg) amorek mało się ugina i dość słabo tłumi wstrząsy - wiem, że to nie SID, ale fajnie by było, gdyby uginał się więcej niż 5-6 cm :down:

Inna sprawa to opony, które są ciężkie, słabo amortyzują drgania, niezbyt dobrze radzą sobie w błocie i "unieprzyjemniają" mi jazdę swoimi oporami toczenia i odgłosami, które wydają :voodoo:

 

Jest jeszcze parę mniejszych wad i problemów, ale ogólnie rower jest bardzo dobry, za tę cenę nie znajdziesz raczej drugiego tak dobrego :thumbsup: Z biegiem czasu, po wymianie kilku komponentów można mieć naprawdę bardzo fajny rower, na którym bez problemów można startować w wyścigach i maratonach ;)

Napisano

Dla zainteresowanych odpowiedź Krossa:

Stop aluminium 7005 ma większą wytrzymałość 6061, dzięki czemu rury

wykorzystywane w ramach mogą być cieńsze, co w rezultacie daje mniejszą masę

ramy. Trwałość ram z 7005 i 6061 jest zbliżona. Ramy z 7005 jaki i 6061

przechodzą obróbkę T6 - przesycanie i sztuczne starzenie.

Czyli jest dobrze :)

Napisano

To znowu ja :D

Rowerek dotarł do mnie wczoraj :) Jeździ bardzo fajnie, cichutko. Przeszkadza mi tylko trochę za bardzo wysunięta kierownica :( Po dłuższej jeździe bolą mnie ręce i plecy. Do tej pory byłem przyzwyczajony do rowerków streetowych gdzie mostek jest bardzoo krótki. Tak sobie myśle, żeby w A4 również założyć krótki mostek. Moglibyście coś doradzić w tym temacie? Obecnie jest stockowy TDS-D347B-8 FOV, cokolwiek by to miało znaczyć :) I cena najlepiej jakby była niska :D Spłukałem się na rower..

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...