Deoksyryboza Napisano 23 Kwietnia 2011 Napisano 23 Kwietnia 2011 Mam problem z amortyzatorem Suntour XCR 2010, standardowo montowanym w rowerze Kross Level A4. Otóż w jednym z otworów mocowania zacisku hamulca wyrobił się gwint. Zauważyłem to, gdy chciałem wyregulować zacisk. Jedna ze śrubek odkręcała się bez oporu - po jej wykręceniu był na niej kawałek gwintu z mocowania... Po przykręceniu sprawnej śruby i o ile to możliwe tej mniej sprawnej zacisk trzyma się na swoim miejscu i nie rusza na boki, jednak myślę, że dobrze byłoby coś z tym zrobić. Jak myślicie - oddać rower do sklepu (na naprawę gwarancyjną), czy samemu coś kombinować (sprężynka regenerująca gwint)?
Mod Team sznib Napisano 23 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 23 Kwietnia 2011 Najlepszy sposób to rozwiercić dziurę i nabić tuleję stalową z gwintem. Dobrze dać do ślusarza jakiegoś żeby samemu nie spartolić. Niestety gwinty alu są mało odporne i trzeba kręcić z wyczuciem, najlepiej stosując Locktite aby zabezpieczyć przed odkręceniem śrub pod wpływem drgań podczas jazdy.
Fenthin Napisano 23 Kwietnia 2011 Napisano 23 Kwietnia 2011 Aluminiowe? XCR nie ma przypadkiem dolnych goleni wykonanych w całości z magnezu?
Schwefel Napisano 23 Kwietnia 2011 Napisano 23 Kwietnia 2011 Pewnie, że ma magnezowe tak jak większość amorów na rynku. Niestety takie życie z PM, trzeba umiejętnie przykręcać śruby, dlatego wolę idiotoodporne IS. Na naprawę gwarancyjną nie masz szans bo to uszkodzenie mechaniczne.
Deoksyryboza Napisano 23 Kwietnia 2011 Autor Napisano 23 Kwietnia 2011 Tak, na goleniach jest napisane, że są z magnezu. No trudno, w takim razie sam to w jakiś sposób naprawię, szkoda tylko, że to nie ja popsułem ten gwint, a tak już to było źle skręcone... Dzięki za odpowiedzi, temat do zamknięcia
Deoksyryboza Napisano 30 Kwietnia 2011 Autor Napisano 30 Kwietnia 2011 Wybaczcie post pod postem, ale już poradziłem sobie z problemem. Może kiedyś się to komuś do czegoś przyda Użyłem sprężynki regenerującej gwint (nie wiem niestety, jak to się nazywa fachowo) - trzeba było rozwiercić otwór, nagwintować i wkręcić specjalnym przyrządem tą sprężynkę. Jest ona wykonana ze stali, więc nie powinno już być problemów. Wszystko jest ok i zacisk nie ociera już o tarczę (a ocierał...)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.