Skocz do zawartości

[koła] Shimano Deore WH-M505 wymiana


tomekvolvo240

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

to moje obręcze http://www.formicki-bike.pl/produkt.php?kod=2286&&id_pod_kat=109&&id_kat=55 na lepsze koła pod hamulce V-brake tylko... na tych shimano zrobione już 5100 km kupione w 2008roku , sprawują się bardzo dobrze ale chciałbym coś lżejszego. Ważę 81 kg wzrost 176 rama roweru 19' amortyzator powietrzny, zacząłem tez jeździć w bardziej "zadziornym" terenie. Najważniejsze to aby koła były pod V-auki posiadam hamulce XT.Moje propozycje to

 

1. http://allegro.pl/nowosc-mavic-crossride-disc-6-sr-lub-pod-v-ki-2011-i1559236319.html

2. http://allegro.pl/shimano-mt15-fabryczne-kola-mtb-cenetrlock-krakow-i1555257200.html

3. http://allegro.pl/american-classic-terrain-nowe-kola-mtb-i1555258948.html nie jestem pewien czy do V-b obręcze.

4. http://allegro.pl/kola-shimano-wh-m775-centerlock-deore-xt-i1555682892.html

 

proszę o wasze propozycje do max 1000 pln

Napisano

Wg. mnie najlepszym wyborem będą te Crossride'y od Mavica, najlepszy stosunek cena/jakość, bardzo porządne koła, wytrzymałe i lekkie (no i zaoszczędzisz trochę grosza). Możesz też samodzielnie złożyć jakieś koła, na bikestacja.pl mają bardzo fajne zestawy w różnych przedziałach cenowych.

 

TUTAJ masz link do oferty BS w kołach pod vb.

Napisano

W Bikestacji jest o tyle fajnie, że podane tam zestawy możesz dowoli modyfikować wedle własnych potrzeb. Miskov podał chyba najlepszy zestaw w Twoim budżecie (jeśli preferujesz piasty maszynowe, możesz zamienić xtr na np. DT 370, cena mniej więcej ta sama powinna być).

Napisano

chłopaki to w takim razie jest sens dorzucac 59 pln do tego http://www.bikestacja.pl/zestaw-kola-shimano-m770-brake-p-2043.html?cPath=296_38_102_129 czy dorzucić 210 pln do tego http://www.bikestacja.pl/zestaw-shimano-swiss-p-1685.html?cPath=296_38_102_129 czy nie zaśmiecać sobie głowy i kupić to co polecił mi Miskov a kaskę przeznaczyć na korbe np. XT mam deore Hel...II...

Napisano

XT'ki są kołami fabrycznymi co wiąże się z nietypowymi częściami zamiennymi - większymi kosztami w przypadku ew. awarii, dodatkowo 24 szprychy to trochę mało pod 80kg użytkownika. Niewątpliwym plusem jest obręcz przystosowana do UST oraz niebanalny wygląd. Sam zdecyduj się co ważniejsze :)

W porównaniu do zestawu za 999zł, jakby nie było XT to klasa niżej niż XTR (poza tym kpl piast XT - 250zł, XTR 650zł), dodatkowo waga XT'ków jest minimalnie większa.

 

Do drugich kół zupełnie nie opłaca się dopłacać, obręcz porównywalna do XC717 a cena o ponad 200zł wyższa.

Napisano

XT'ki są kołami fabrycznymi co wiąże się z nietypowymi częściami zamiennymi - większymi kosztami w przypadku ew. awarii, dodatkowo 24 szprychy to trochę mało pod 80kg użytkownika. ...

 

Mavici Crossride też mają 24 szprychy... i dają radę pod ok. 80 kg rowerzystami, a nawet ciężsi się na forum ujawniali :)

Sam mam CR i sobie chwalę (waga 78kg) i na nowy sezon przesiadam się na XT bo mimo początkowego strachu przekonałem się do 24 szprych i fabrycznych kół.

Napisano
Mavici Crossride też mają 24 szprychy... i dają radę pod ok. 80 kg rowerzystami, a nawet ciężsi się na forum ujawniali

 

To prawda, wiele osób o wadze przekraczającej 80kg jeździ na Crossride'ach i nie narzeka na sztywność.

 

 

na nowy sezon przesiadam się na XT bo mimo początkowego strachu przekonałem się do 24 szprych i fabrycznych kół.

 

Przekonałeś się, bo najwidoczniej nie miałeś żadnej awarii wymagającej przebudowania kół na nowych częściach, gdyby coś takiego zdarzyło by Ci się użytkując Crossride'y czy jakiekolwiek inne gotowce, zmienił być zdanie :confused:

Pomijając fakt, że często trzeba trochę poczekać, zanim części zastępcze dotrą do potrzebującego, to są one droższe od innych, z tej samej półki.

 

Tomek, najbardziej opłacalnym dla Ciebie zestawem będzie propozycja Miskov'a, lekkie, sztywne koła, na sprawdzonych komponentach, tanie no i nie ma problemu z dostępnością części zamiennych. Dopłacisz 32zł i zejdziesz dodatkowe 100g na szprychach, otrzymując komplet 1550g za 1031zł. Opłaca się :icon_cool:

Napisano

Można zapleść owe koła na Laserach/Revo ale tracisz wtedy na wytrzymałości i sztywności. Jeśli zmieniać to na Sapim D-light lub DT Supercomp, ale najlepiej byłoby zostać przy zwykłych Compach i przeboleć te 70-100g.

 

@tomke1,

Co do 24 szprych, Crossride a XT to trochę odmienne koła. W Mavicach masz płaskie szprychy i obręcz klasy XM317 więc faktycznie wytrzymałość jest na dobrym poziomie. W XT są zwykłe, okrągłe cieniowane szprychy 2.0-1.5 z prostym łebkiem, nawet jeśli obręcz byłaby pancerna to i tak przy cięższym użytkowniku wytrzymałość takiego zestawu jest wątpliwa.

Poza tym, wiesz, u mnie Lasery też niby dają radę (a ważę 95kg) tylko chodzi o to, żeby takie koła były bezawaryjne przez 2-3 sezony.

Napisano

...Przekonałeś się, bo najwidoczniej nie miałeś żadnej awarii wymagającej przebudowania kół na nowych częściach, gdyby coś takiego zdarzyło by Ci się użytkując Crossride'y czy jakiekolwiek inne gotowce, zmienił być zdanie :confused: Pomijając fakt, że często trzeba trochę poczekać, zanim części zastępcze dotrą do potrzebującego, to są one droższe od innych, z tej samej półki.za 1031zł. Opłaca się :icon_cool:

 

No to prawda awarii żadnej nie miałem, ale o koła dbam. W 95% jeżdzą typowe XC, pozostałe 5% to góry, więc pewnie aż tak bardzo nie są katowane.

A co do dostępności części to nie przesadzajmy, przecież nie tylko polskie sklepy istnieją na świecie :) a czas dostawy z zagranicy zwykle jest krótszy niż z PL :)

Z jednym się zgodzę, że za taką kwotę to można wybierać do woli, i wybrać naprawdę dobre koła, nie tylko fabryczne, mimo że sam jestem za fabrycznymi.

Myślę o XT ponieważ na Crossmaxy mnie nie stać, albo inaczej - stać tylko żona by takiego wydatku na rower jednorazowego nie przepuściła :D

Także jest wiele różnych aspektów którymi się ludzie przy zakupie kierują.

 

Co do 24 szprych, Crossride a XT to trochę odmienne koła. W Mavicach masz płaskie szprychy i obręcz klasy XM317 więc faktycznie wytrzymałość jest na dobrym poziomie. W XT są zwykłe, okrągłe cieniowane szprychy 2.0-1.5 z prostym łebkiem, nawet jeśli obręcz byłaby pancerna to i tak przy cięższym użytkowniku wytrzymałość takiego zestawu jest wątpliwa.

 

Ok racja, tylko dlaczego Mavic podaje zakres wagowy bikera, a Shimano - nie ? Albo ja nie znalazłem.

Wiem że w temacie chodzi o koła pod v-ki, ja natomiast myślę o tarczach.

Trzeba pamietać że Mavic CR też są w dwóch wersjach i pewnie się trochę inaczej zachowują, ja mam styczność tylko z tarczami.

Napisano

W Bikestacji jest o tyle fajnie, że podane tam zestawy możesz dowoli modyfikować wedle własnych potrzeb. Miskov podał chyba najlepszy zestaw w Twoim budżecie (jeśli preferujesz piasty maszynowe, możesz zamienić xtr na np. DT 370, cena mniej więcej ta sama powinna być).

 

akurat bym polemizował nad wyższością 370 nad xtr

szczegolnie jeśli chodzi jak te piasty sie tocza bo na przodzie jeszcze mam 370 i mam porowanie z xtr...

Napisano

dt370 dałem jako przykład piasty maszynowej w tym samym przedziale cenowym co xtr, nie mam zdania odnośnie żadnej z nich bowiem z żadną nie miałem styczności

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...