Skocz do zawartości

[konserwacja] WD 40 do czego można użyć?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Chciałbym się dowiedzieć czy środkiem WD40 można smarować amortyzator przedni , łańcuchy i inne podzespoły?

Pozdrawiam

Napisano

WD 40 ma właściwości przelotowe i przy okazji usuwa smary i różne smarowidła, jest niezastąpiony tam gdzie nie możemy czegoś wykręcić/wysunąć. Ja osobiście używam WD40 wiele razy podczas serwisowania rowerów.

Napisano

wd-40 wypukłuje wodę ze wszystkich mechanizmów. Najlepiej iść do sklepu rowerowego i poprosić o uniwersalny smar rowerowy.

Napisano

Ok :) Czyli wszystko jasne ;P WD40 odpada no i w sumie dobrze , że najpierw zapytałem się was :)

 

Onyxer O rowerek dbam jak tylko mogę :D

 

Wesołych świąt :)

Napisano

Nie odpada - w zastosowaniach konserwacyjno-czyszcząco-naprawczych lub zabezpieczających przed niechcianym kontaktem z "rudą" może być. Po deszczu czy myciu bicykla można to i owo popsikać pamiętając, by po odparowaniu rozpuszczalników zawartych w WD40 potraktować mechanizmy właściwymi smarami.

Napisano

A co myślicie o normalnym oleju kuchennym do smarowania łańcucha. Usłyszałem, że jest to dobre rozwiązanie, ale jak z tym jest naprawdę?

Napisano

Co najwyżej, gdy jesteś w szczerym polu, łańcuch już od 100km niemiłosiernie skrzypi i nagle znajdujesz leżącą pod drzewem butelkę. W każdym innym wypadku NIE!

Napisano

CX-80 psikam na każdą śrubkę po dokręceniu, powstaje taka połyskująca warstwa i chroni przed korozją, WD pewnie zadziała podobnie.

  • Mod Team
Napisano

Olej spożywczy - jako awaryjny smar zda egzamin. Smarowałem tak kilka razy gdy w sakwie wylał się ten właściwy. Wtedy do spożywczaka, 250 ml kujawskiego, trochę przelewam do buteleczki a resztę oddaję sklepowej. Wada - łańcuch zaczynam słyszeć już po 50 km i jak już ten olej sobie zjełczeje na łańcuchu to zdziebko śmierdzi.

WD 40 i CX 80 do smarowania amortyzatora - sporo tego mamy na forum. Odpowiedź jest jednoznaczna - nie i i nie! Niszczy uszczelki a zimą to dziadostwo potrafi zamarznąć - odsyłam do mojej żony która kiedyś popsikała zamki w samochodzie, na amorze to by spowodowało spore straty w uszczelkach.

W/w specyfiki do smarowania łańcucha - może te wynalazki ładnie czyszczą ale kosztem "zjadania" tlenków. Kiedyś w serwisie usłyszałem że przez zbyt częste czyszczenie łańcucha WD40 szybciej rzeczony łańcuch ulega zużyciu. Nie chcę siać herezji, ale tego się trzymam od lat.

Na gwinty warto zawsze dać odrobinę smaru - unikniemy zapiekania się śrubek. Preparaty w spraju niestety szybko się ulatniają.

Wracając do smarowania amortyzatora - można śmiało zamiast brunoxa użyć np smar silikonowy w spraju. Polecam "Sil" firmy K2. Trzeba odpowiednio częściej używać, ale dozownik 300 ml starcza relatywnie na dłużej. Silikon konserwuje też uszczelki. Cena ok 7-9 zł

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Wracając do smarowania amortyzatora - można śmiało zamiast brunoxa użyć np smar silikonowy w spraju. Polecam "Sil" firmy K2. Trzeba odpowiednio częściej używać, ale dozownik 300 ml starcza relatywnie na dłużej. Silikon konserwuje też uszczelki. Cena ok 7-9 zł

a czy mogę tym też spryskać piasty a raczej osłony piasty są z gumy??

Napisano

Tak możesz, niektórzy swoje amory smarują kremem "Nivea" - podobno działa, ale u siebie nie będę ryzykował spróbować :mellow:

  • 2 tygodnie później...
Napisano

A w jaki sposób czyścić przednią przerzutkę i przednie zębatki? Trochę mi się brudu zebrało na tych częściach i zastanawiam się jak to wyczyścić tak by nie popsuć innych części w tym suportu.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Jak czytam ten temat to jestem przerażony. Miałem kiedyś kumpla, który smarował łańcuch Pelikana margaryną, ale to0 już chyba ekstremalne rozwiązanie. WD-40 używam zazwyczaj do odkręcania zapieczonych śrub, smarowanie i konserwacja ramy po umyciu, usuwanie rdzy i "odrdzewianie " lekko zapieczonych komponentów. Czasem też pryskam nim lekko różne ruchome elementy (np. linki hamulcowe, przerzutki, dźwignie, klamki, manetki). Jeśli chodzi o "amorka" używam i wlewam tam zielonego FL`a.

 

Aha. Jeszcze jedno! Jak byś kiedyś smarował łożyska (kierownica, stery, utp.) to raczej nie używaj WD-40. To już prędzej margaryna ;)

 

Pozdro, M.

Napisano

wd 40 uzywalem do zmycia resztek smaru i brudu jak czyscilem pedaly w srodku. potem nasmarowalem wszystko dokladnie ŁT 43 ( wd 40 nie smaruje ). do amora tylko i wylacznie brunox deo.

kasete czyscilem brunoxem turbo spray. dobrze wymywa brud i jednoczesnie smaruje.

Napisano
kasete czyscilem brunoxem turbo spray. dobrze wymywa brud i jednoczesnie smaruje.

Tyle że po co dawać 30 zł jeżeli taki sam efekt daje butelka benzyny ekstrakcyjnej za 3 zł?.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...