OtakarMtb Napisano 22 Kwietnia 2011 Napisano 22 Kwietnia 2011 Witam. zwracam sie z prozba do wszystkich urzytkownikow odnosnie amortyzatorów,planuje kupic amortyzator chce wziasc go na raty wiec ma byc to przemyslany zakup z ktorego bede zadowolony i tak byl bym wdzieczny za opinie na temat: Amortyzator Magura Menja 100mm skoku ROCKSHOX REBA SL 26 model 2010 chodzi mi głownie o to jak te amortyzatory sie spisuja jak wyglada ich serwis praca na trasie waze 55 kilogramow wiec potrzebuje czegos dostosowanego do takiej wagi z gory bardzo dziekuje za opinie.
matkell Napisano 22 Kwietnia 2011 Napisano 22 Kwietnia 2011 Dopisz jeszcze ile chcesz wydać sumarycznie i do jakiej ramy:)
OtakarMtb Napisano 23 Kwietnia 2011 Autor Napisano 23 Kwietnia 2011 Maksymalnie 2000zł do carbonowej ramy Fuji rozmiar S
lukes Napisano 23 Kwietnia 2011 Napisano 23 Kwietnia 2011 Witaj, ujeżdżam Menję w wersji All Mountain 130mm skoku. Bardzo dobry amortyzator jak na swoją cenę i do tego zadziwiająco sztywny, biorąc pod uwagę oś 9mm. Jednak zamiast Menji, jeśli interesuje Cię Magura to przy Twojej wadze i ramie jest lepsza opcja - Durin Race. Do kupienia za 2000zł, jest sporo lżejszy od Menji. To już naprawdę świetny kawał amortyzatora. Jeśli chodzi o Magurę, ma niestety jedną wadę w Polsce - mało kto chce się podjąć przeserwisowania go. Więc zanim kupisz, upewnij się że będziesz miał gdzie zrobić serwis, żeby go nie zdejmować z roweru i nie wysyłać. No chyba że chcesz go sam serwisować
ramir Napisano 23 Kwietnia 2011 Napisano 23 Kwietnia 2011 Reba ma jeszcze tę zaletę, że serwis można zrobić samemu, oringi można dokupić w sklepie z uszczelkami (koszt z 5 zyla). Technologicznie to to samo co sid, nieskomplikowana budowa i w dodatku za w miare przyzwoite pieniądze. Ja mam wersję SL ze skokiem 100. Poza zacinającą się blokadą manetki nie mam zastrzeżeń. Sądzę, że zmiana pancerza na nokon rozwiąże ten problem Jest to moja druga reba - poprzenia 3 roczna Reba to wersja WC. Po dwóch sezonach zaczęła mi puszczać powietrze - w końcu się wkurzyłem i rozebrałem ją samodzielnie zodnie ze wskazówkami forumowiczów. Wymieniłęm co było trzeba i jest OK NIe wiem jak z samodzielnym serwisem MAGURY?!? Porównywałęm tylko filmik swrwisowy Fox'a i w połowie z iluś-tam-sięciu kroków stwierdziłem, że zaczyna to przypominać budowę promu kosmicznego W kwestii porównania pracy - nie wypowiadam się - nie jeździłem nigdy na magurze, ale na razie nawet nie zmaierzam Na stronie magury jest filmik serwisowy - nie wygląda to źle. Rebe SL można wyrwać za 1200 zyla nówkę a Durina raczej w tej cenie chyba nie. Waga, o ile realne to zaleta Magury. Z tym, że Magura chyba nie ma systemu dwóch komór powietrznych - takie rzeczy to tylko w ... Rabie (i SID) ))
OtakarMtb Napisano 23 Kwietnia 2011 Autor Napisano 23 Kwietnia 2011 Pytam własnie o tą Magure bo słyszałem negatywne opinie na jej temat nigdy na Magurze nie jezdzilem i chciałem sie dowiedziec jak to jest w rzeczywistosci z jej płynnoscia w czasie jazdy po górskim terenie
lukes Napisano 23 Kwietnia 2011 Napisano 23 Kwietnia 2011 Pytam własnie o tą Magure bo słyszałem negatywne opinie na jej temat nigdy na Magurze nie jezdzilem i chciałem sie dowiedziec jak to jest w rzeczywistosci z jej płynnoscia w czasie jazdy po górskim terenie Ujeżdżam taką magurę i nie mogę złego słowa powiedzieć na jej temat. Pracę porównywałem z Rebą i w moim odczuciu pracuje trochę lepiej - ale to bardzo subiektywne więc wolałbym nie być wyrocznią w tej sprawie Jeździłem chwilę na Foxie i chyba minimalnie lepiej pracuje niż Magura, ale różnica jest niewielka, właściwie ledwo wychwytywalna. Magurę spokojnie mogę polecić, bo ją już znam. Nie wiem jak by się sprawdzała u lżejszych jeźdźców, ale przy moich 95kg chodzi świetnie i jest sztywna. Pracuje bardzo liniowo i płynnie. Nie wiem jak przy ściganiu się - Menja nie posiada żadnej platformy, a jedynie blokadę skoku (wiem, że działa bo spróbowałem raz, ale potem zdemontowałem manetkę i nie użyłem nigdy więcej). Może się więc okazać że do ściganckiego XC właśnie Durin będzie o wiele lepszy - to już jest naprawdę niezła klasa. Jedyne co mi nie pasuje w Magurze to kwestia serwisowania. Fakt, kiedy moja pierwsza się pociła i miała minimalne luzy, od razu dostałem drugą, nową sztukę w zamian. Więc obsługa klienta na najwyższym poziomie. Ale mało kto chce ją otworzyć - zrobię serwis samemu jesienią i będę wiedział czy się dalej bawić w to czy wysyłać do serwisu.
severian Napisano 23 Kwietnia 2011 Napisano 23 Kwietnia 2011 Kolego bierz Rebę.Z całym szacunkiem dla Magury i jej zadowolonych klientów jest to jednak zbyt egzotyczny sprzęt jak na polskie warunki.Może współczynnik lansu nie będzie najwyższy ale za to pojeździsz bezstresowo
Kencho Napisano 24 Kwietnia 2011 Napisano 24 Kwietnia 2011 Witam Ja wcześniej miałem RS Recoon, potem RS Revelation z U-Turnem a teraz Reba Race 2010 i powiem szczerze że jak uda Ci się dorwać Rebę z U-Turnem to będziesz w 1000% zadowolony. Reba pracuje u mnie rewelacyjnie i ma bardzo duże spectrum ustawień ( Komora +, Komora-, regulacja tłumienia i Flood GATE ) a to bardzo pomaga. U mnie po roku zasuwania po górach i mieście Reba nadal pracuje jak nowa. Do tego serwis ( póki jest jeszcze gwarancja ) można zrobić bezproblemowo w kilku miejscach, lub nie patrząc na gwarancję kupić olej i uszczelki za niewielkie pieniądze i bezproblemowo to wszystko ogarnąć bo konstrukcja tego amora jest bardzo przyjazna w serwisowaniu i serwis ( wymiana uszczelek + oleju ) to max pół godziny roboty i po problemie ( siedziałem sobie u kumpla i piłem piwko oglądając jak on to robi i po zobaczeniu tego stwierdziłem że to łatwizna ) !! Ja następnego amorka już mam wybranego: Reba z U-Turnem i to wszystko co jest mi potrzebne. Ale to dopiero na przyszły sezon, przez ten się jeszcze pobawię na tej rebie co mam
OtakarMtb Napisano 24 Kwietnia 2011 Autor Napisano 24 Kwietnia 2011 No ja znalazlem rebe sl 2010 rocznik przyznam ze o rebie slysze tylko same plusy kogo nie zapytam to ja chwali wlasnie za prace w terenie i za serwis nie drogi i latwy w dostepnosci http://www.bikestacja.pl/rock-shox-reba-2010-biala-manetka-poplock-p-2459.html?cPath=681_295_22_133&osCsid=lr9ah3ftqb5e1jrdai5jpjiht2 tutaj jest link do tego amortyzatora
ramir Napisano 24 Kwietnia 2011 Napisano 24 Kwietnia 2011 W sumie, jak dla mnie Reba ma tylko jedną wadę - jest robiona na Tajwanie. Na jednej aukcji sprzedający dodaje, że wyrób magury jest "wyprodukowany w Niemczech". Pewnie zatem trudniej znaleźć wśród 100 egzemplarzy wadliwą Magurę niż Rebę.
OtakarMtb Napisano 24 Kwietnia 2011 Autor Napisano 24 Kwietnia 2011 To znaczy ja pytalem ludzi bezpośrednio na maratonie albo gdzies na trasie jak mieli rebe i nikt zlego slowa nie powiedzial a wracajac do tematu miejsca produkcji teraz tyle firm buduje swoje fabryki na tajwanie ze ciezko mowic tutaj o tym jako o wadzie , tam jest tania sila robocza stad byc moze ich decyzje ale wracajac do tematu amortyzatora glownie klade nacisk na plynna prace podczas wjazdow i zjazdow typowo lesnych , slyszalem ze magura pracuje troszeczke topornie dlatego bardziej przekonuje sie do reby
ramir Napisano 24 Kwietnia 2011 Napisano 24 Kwietnia 2011 Droczę się - masowa produkcja ma chyba przełożenie na prostotę konstrukcji. Zaprzyjaźniony serwisant śmieje się, że rebcia jest plastikowa. Po samodzielnym jej rozłożeniu mnie to jakoś nie przeszkadza:) Masa mogłaby być ciut niższa no ale wtedy ludzie nie kupowali by SID'a Niestety od tego roku RS w rebie zastosował golenie a'la sid; pokrętło tłumienia i wentyl komory - schowane w goleniach Teraz dojście tylko jakimś długim kluczem
OtakarMtb Napisano 24 Kwietnia 2011 Autor Napisano 24 Kwietnia 2011 A jak praca manetki poplock zdaje egzamin w terenie ??
ramir Napisano 24 Kwietnia 2011 Napisano 24 Kwietnia 2011 Idea słuszna, ale w praktyce, zwłaszcza jadąc szybko w cięższym terenie, czasami trudno trafić w malutki przycisk zwalniający blokadę. Być może manetka PushLocka jest pod tym względem bardziej dopracowana? Jednak bardziej wkurzające jest to, że linka lubi się zaciąć i nie odrazu zwalnia blokadę. Chyba, że to taki "specjalny" patent RS, żeby zwolnienie blkoady następowało dopiero na pierwszej większej nierówności
pawelsystem Napisano 25 Kwietnia 2011 Napisano 25 Kwietnia 2011 to jak jestes skłonny wydać 2 000 to moze kupić rs z dopiskiem XX ujeżdżam sida xx od miesiąca i powiem ze ta maneta jest genialna
ramir Napisano 25 Kwietnia 2011 Napisano 25 Kwietnia 2011 Na allegro tak http://allegro.pl/nowy-amortyzator-rock-shox-reba-xx-2010-i1559589737.html Choć ostatnimi czasy jestem za max prostotą, ale z czasem pojawią się i na forum specjaliści od regulacji Xlocka
OtakarMtb Napisano 25 Kwietnia 2011 Autor Napisano 25 Kwietnia 2011 Wszystko fajnie ale na allegro nie kupie na raty;(
MonoVan Napisano 25 Kwietnia 2011 Napisano 25 Kwietnia 2011 a czy to allegro ma dać Ci raty? raty daje bank ! sklep tylko pośredniczy, idź do banku weź kasę i kup na allegro
prezi Napisano 26 Kwietnia 2011 Napisano 26 Kwietnia 2011 Idea słuszna, ale w praktyce, zwłaszcza jadąc szybko w cięższym terenie, czasami trudno trafić w malutki przycisk zwalniający blokadę. Być może manetka PushLocka jest pod tym względem bardziej dopracowana? Jednak bardziej wkurzające jest to, że linka lubi się zaciąć i nie odrazu zwalnia blokadę. Chyba, że to taki "specjalny" patent RS, żeby zwolnienie blkoady następowało dopiero na pierwszej większej nierówności Mi się wydaje, że to nie linka się zacina ale MC nie zwalnia blokady od razu jak jest trochę ugięty.
pawelsystem Napisano 26 Kwietnia 2011 Napisano 26 Kwietnia 2011 Na allegro tak http://allegro.pl/nowy-amortyzator-rock-shox-reba-xx-2010-i1559589737.html Choć ostatnimi czasy jestem za max prostotą, ale z czasem pojawią się i na forum specjaliści od regulacji Xlocka a co tam takiego trudnego ?? gate ustawiasz pokrętłem przy manecie.. parokronie lepsza opcja niz pierwsza jazda z ampulem
Sonix Napisano 26 Kwietnia 2011 Napisano 26 Kwietnia 2011 Mi się wydaje, że to nie linka się zacina ale MC nie zwalnia blokady od razu jak jest trochę ugięty. Dokładnie tak. Blokada zwalnia się dopiero wtedy gdy lekko uniesiemy kierownicę lub gdy najedziemy na przeszkodę a potem wróci do naszego SAG'u.
ulvgar Napisano 26 Kwietnia 2011 Napisano 26 Kwietnia 2011 Mam Rebę z Pushlock'iem i to jest bolączka tego systemu. Jednak po jednym z serwisów bika wszystko działa prawidłowo. Wydaje mi się, że kluczem jest tu naprężenie linki i pancerza - wtedy pancerz i linkę przycinałem i montowałem poza rowerem, a po zamontowaniu na kierownicę układ się wygiął i działa to prawidłowo. PopLock ma podobną zasadę działania więc nic nie zaszkodzi pokombinować. A tak przy okazji - manetka PushLock jest genialna Chyba tylko na XLock'a bym ją zmienił, oczywiście po przetestowaniu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.