Skocz do zawartości

[Tora] - ustawienie pod siebie


shiler

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, niedawno kupiłem TORĘ 318 i chciałbym ją ustawić pod siebie. Dotychczas jeździłem jeszcze w warunkach lekko zimowych więc nie bawiłem się w dokładniejsze ustawianie. Teraz się zrobiło fajnie można po testować. Dziś bylem na wycieczce i zauważyłem że po maksymalnym ugięciu amortyzatora pozostaje jakieś 3 cm zapasu do górnej korony. Wiem że zeby ustawić pod siebie najlepiej pompka i na testy. Tylko pytanie jaka powinien zostać zapas od maksymalnego ugięcia do górnej korony. Załączam zdjęcie dla lepszego poglądu sytuacji. (dodam że tora jest ustawiona na 100 mm)

post-134854-0-91787800-1303411547_thumb.jpg

  • Mod Team
Napisano

Amortyzatory zawsze mają 'zapas' goleni górnej, przkyładowo ja mam 70mm skoku a górną goleń mam 125mm. Zmierz długość od uszczelki do brudu.

 

BTW. Pleonazm - nie ma korony dolnej :thumbsup:

Napisano
Amortyzatory zawsze mają 'zapas' goleni górnej, przkyładowo ja mam 70mm skoku a górną goleń mam 125mm. Zmierz długość od uszczelki do brudu.

Nie rozumiem. Ja mam golenie 100mm i 100mm wchodzi (jeśli jest na dość niskim ciśnieniu)

Napisano

Ja mam golenie 100mm i 100mm wchodzi (jeśli jest na dość niskim ciśnieniu)

 

Czy w/w sytuacja przy np. ''oddaniu'' skoku może uszkodzić amortyzator? Czy lepsze amortyzatory które uginają się tyle, ile pisze w opisie od producenta mają wbudowane jakiś rodzaj zabezpieczenia podczas takiej sytuacji?

Napisano
Nie rozumiem. Ja mam golenie 100mm i 100mm wchodzi (jeśli jest na dość niskim ciśnieniu)

A jaki masz amortyzator? W moim Rockshox'ie jest zapas 1 - 1,5 cm, a w Marzocchi - dużo mniej, kilka milimetrów.

 

 

Amortyzatory zawsze mają 'zapas' goleni górnej, przkyładowo ja mam 70mm skoku a górną goleń mam 125mm. Zmierz długość od uszczelki do brudu.

wow - wow - wow :) Ponad 5cm zapasu wydaje mi się troche dużo...

 

 

Z tym, że ja mówię o "zapasie" gdy amortyzator ugniemy do samego końca - bez powietrza, bez sprężyny ;) Bo to, ile zostaje nam do "dobicia" przy napompowanym amorku, jest raczej kwestią regulacji niż budowy jako-takiej...

 

 

Shiler, ustawiając amortyzator zwróć uwagę na tzw. "ugięcie wstępne" (SAG) - żeby wynosiło jakieś 20, 30% skoku ;)

Napisano

20% czy 30% to jest różnica 1 cm a z tego co wyczytałem to właśnie bardziej dobiera się to tak żeby nie dobił amortyzator a nie do SAG-u, pytanie czy mogę wykorzystać cały skok 100 mm czy zostawić jakiś zapas bezpieczeństwa (teraz jest 3 cm)?

Napisano

Myślę, że tak jak masz teraz jest prawidłowo. W mojej Torze (80 mm) do dolne golenie docierają do 2 cm przed koroną. Amortyzator pracuje bardzo dobrze, był ustawiany w serwisie więc myślę, że tak powinno być.

Napisano
A jaki masz amortyzator? W moim Rockshox'ie jest zapas 1 - 1,5 cm, a w Marzocchi - dużo mniej, kilka milimetrów.

Suntour Raidon - look w ikonkę rower.

 

20% czy 30% to jest różnica 1 cm a z tego co wyczytałem to właśnie bardziej dobiera się to tak żeby nie dobił amortyzator a nie do SAG-u

racja, ja mam ustawiony do SAG-u i potrafi dobić, a to nie jest mile widziane

Napisano

Po spuszczeniu całkowicie powietrza zostaje zapasu jakieś 0,5 cm. Teraz pozostają testy w terenie i ustawienie tak żeby 1 cm zapasu był. Myślę że więcej nie potrzeba.

Napisano

Powinno wystarczyć, mojemu koledze Manitou Black Elite pracuje zostawiając tak gdzieś z 1 cm do korony (przy mocniejszym walnięciu) i nie dobija nigdy.

 

 

Napisano

Myślę, że tak jak masz teraz jest prawidłowo. W mojej Torze (80 mm) do dolne golenie docierają do 2 cm przed koroną. Amortyzator pracuje bardzo dobrze, był ustawiany w serwisie więc myślę, że tak powinno być.

 

To jest tora sprężynowa?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...