HANSON Napisano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 Witam, Proste pytanie jak w temacie: Czy smarować bębenek piasty przed założeniem nowej kasety? Czy to w ogóle coś daje? Ciekaw jestem waszych opinii oraz doświadczeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 21 Kwietnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 Ale co, zewnętrzną część, czy środek bębenka? Zadałeś nieprecyzyjne pytanie :F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 Pewnie chodzi Ci o połączenie bebenek - kaseta. Otóż nic tam nie musisz smarować. Smar tam nic nie daje, a może jedynie zwiększyć ilość brudu, piasku. Nie ma takiej potrzeby, jest to bez sensu. Nie polepszy ani nie pogorszy to działania pracy bebenka i kasety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 Ja nie smaruję i jeżdżę ale znam takich co smarują i też jeżdżą także na dwoje babka wróżyła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HANSON Napisano 21 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 Oczywiście, chodzi o połączenie powierzchni bębenka z kasetą tak jak to koledzy słusznie zrozumieli. Osobiście też raczej jestem za niesmarowaniem.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 21 Kwietnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 Nie ma potrzeby raczej tam smarować, co by to dało, kaseta poruszałaby się po bębenku z mniejszym oporem? :c Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 Nad niektórymi odpowiedziami nie ma nawet co się rozwodzić. Wszystko, co musisz wiedzieć w tym temacie to: -bębenki robi się z 3 metali: tytanu, aluminium i stali; -w dwóch pierwszych przypadkach ich nie smarujesz; -jeśli masz stalowy, to możesz nanieść cieniutką warstwę smaru (użyłbym raczej określenia: natłuścić) po to i tylko po to, aby nie pojawiał się tam rdzawy nalot. Ot, cała historia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 Nigdy nie miałem problemu ze zdjęciem kasety z bębenka przez np przyrdzewienie jednego elementu do drugiego. Kiedyś robiłem serwisy tylko dla siebie, więc to mogło być niewymierne ale teraz pracuję w serwisie i kaseta nawet mocno zardzewiała wewnatrz schodzi bez problemu. Tak więc podarowałbym sobie smarowanie zupełnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 A ja smaruje i jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 Ja nie mówię, że to w czymś przeszkadza ale na pewno w niczym nie pomaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tiomek Napisano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 Ja smaruje, właśnie po to, żeby nie rdzewiał. Nie lubię rdzy po prostu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 Ale ja nie smaruję, ani własnych ani cudzych i nie rdzewieją O ile moje od dłuższego czasu są aluminiowe, czyli nie rdzewieją na czerwono, to bębny klientów bywają baaardzo różne i też nie są zgniłe (w przeciwieństwie do reszty roweru) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sonix Napisano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 Ja to nawet dokładnie odtłuszczam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mathiu Napisano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 Moim zdaniem można lekko przesmarować, aczkolwiek za duża ilość smaru może powodować gorszą pracę zapadek a co za tym idzie szybsze zużycie się elementu. Po przesmarowaniu może chodzić też ciutkę ciszej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 Niech kolega czyta temat od początku zanim doradzi smarowanie czegokolwiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mathiu Napisano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 Zwracam honor będę czytał uważniej... No ja nigdy nie smarowałem bębenka i było ok Dzięki za zwrócenie uwagi jest to jakaś nauczka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 Tu nie chodzi o to, że kaseta nie zejdzie z bębenka, rower będzie jeździł szybciej czy 100 innych niestworzonych rzeczy, tylko celem jest zabezpieczenie przed rdzawym nalotem. Niektórzy go po prostu nie lubią i tyle. Bębenek nie ma być nasmarowany, tylko natłuszczony-powinien się lekko błyszczeć. Proste pytanie-banalna odpowiedź. Nie widzę sensu dywagowania na kilkanaście postów bądź pisania, że to zdecydowanie w niczym nie pomaga (i vice versa). Odpowiednia warstwa smaru na stalowym bębenku w niczym nie przeszkadza a jeśli zabezpiecza przed rdzą bo ktoś jest estetą to czemu nie. Koniec kropka i nie doszukujcie się drugiego dna w tak banalnej czynności... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaro1989 Napisano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 Punkxt masz racje. jeździ się w różnych warunkach. Bębenek i kaseta są zazwyczaj wykonane z różnorodnych metali. gdy dojdzie do zawilgocenia miejsca ich styku zrobi się ogniwo i metal zacznie się utleniać. Smar chroni przed wilgocią i powstaniem zjawiska utleniania się metali. ja jestem raczej za niż przeciw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.