Skocz do zawartości

[Hamulec] Warto inwestować w tarczę?


Nerfin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałbym zamontować w swoim rowerku hamulce tarczowe , ale nie bardzo wiem czy będzie to opłacalne i także jakie hamulce będą ok. Posiadam rower Author Basic 2009r

(na gwarancji do września) Czy opłaca się montować w nim tarcze? Ile mniej więcej by mnie to kosztowało? Czy piasty nadają się do montażu tarczy? Posiadam piastę : QUANDO 32 otwory. Czy przy decyzji o wymianie hamulca będzie konieczna wymiana manetek? Posiadam: SHIMANO Alivio EZ (24 biegi)

Dziękuje za rozwianie moich wątpliwości :) Pozdrawiam

Bartosz Nowak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Opłacać na pewno sie opłaca ale myślę ze sprawa cie przerośnie finansowo.

Czynności jakie musisz poczynić to :

 

- wymiana piast na piasty z mocowaniem ( smam piasta ok 50zł przod ok 80 tył + komplety szprych bo nie będą stare pasować)

- kupno hamulca, najtanszy z nowych jest bb5 Avida, jest mechaniczny wiec obecne klamki moga zostać. Hamulec kosztuje ok 150zł.

 

W porównywalnej cenie jest komplet nowych alivio http://allegro.pl/shimano-m445-445-hydraulika-kpl-bialy-krakow-i1574531768.html

 

Jeżeli masz klamkomanetki konieczna wymiana. Jeżeli same manetki to tylko sciągnać klamki i załozyć hydraulikę.

 

Podsumowując koszt jednego koła wyniesie ok 230 na przod i 260zł za tył łącznie ponad 500zł wiec tania zabawa to to nie jest, a podałem ci najtańsze rozwiązania jakie można zastosować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak właśnie się spodziewałem , że tani interes to to nie będzie ;/ Do tego musiałbym dodać zmianę Manetek bo mam Manetko-Klamki no i zlecenie wykonania tego w serwisie bo sam się nie podejmę takiego wyzwania :/ Chyba jednak puki co w tym sezonie będę musiał obejść się smakiem :(

Dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę dużo zwłaszcza po kamienistych / żwirowych drogach no ale zdążają się także błotniste drogi.. Czemu chce tarcze? Wydaję mi się , że są bardziej bezpieczne , no i ładnie wyglądają :D Co do moich V-Brake to posiadam Tektro V-Brake :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup porządne V-ki i nie zawracaj sobie głowy tarczami. Bezpieczeństwo to w głowie powinieneś mieć, a hamulec to tylko narzędzie, które Ci tylko pomaga ;) Ja na zawodach jeżdżę prawie zawsze na Vkach.

 

Zresztą.. poszukaj sobie hamulców hydraulicznych Magury - to jest dopiero moc. Do tego ceramiczna obręcz i coś pięknego :)

 

A jak chcesz koniecznie tarcze, to możesz zacząć od wymiany jednej - zawsze to połowa kosztów mniej. Oczywiście zacznij od przedniej.. Sam zacisk z tarczą około 120pln: http://allegro.pl/hamulec-tarczowy-avid-bb5-203-180-160-przod-i1566741560.html

 

Pozostaje kwestia piasty.. albo sprzedaj obecne koło i kup nowe pod tarczę: http://allegro.pl/kolo-26-przod-dm24-shimano-disc-szczecin-i1551917782.html

 

Choć i tak ja bym Ci polecał kupić sobie porządne Vki z porządnymi klockami i wymiennymi okładkami - tarcze są imo przereklamowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tektro V-Brake to są słabe hamulce? Klocki Shimano w nie wsadziłem :D

 

Choć i tak ja bym Ci polecał kupić sobie porządne Vki z porządnymi klockami i wymiennymi okładkami - tarcze są imo przereklamowane.

 

Możesz mi powiedzieć co to jest ta wymienna okładka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tektro V-Brake to są słabe hamulce? Klocki Shimano w nie wsadziłem :D

 

 

 

Możesz mi powiedzieć co to jest ta wymienna okładka?

Wymienna okładka to nic innego jak tzw. szufladka, klocek w tyorym wymienia sie częśćcierną poprzez wyciągniecie zawleczki i wysuniecie okładziny. A TAK to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zresztą.. poszukaj sobie hamulców hydraulicznych Magury - to jest dopiero moc. Do tego ceramiczna obręcz i coś pięknego :)

 

 

Przez pewien czas wróciłem do obręczowych magur i jednak to nie jest to czego się można spodziewać po tarczowych hydraulikach nawet przeciętnych. Kiedyś miałem hs22 teraz hs33 i jednak wolę normalne v-brake w rowerach rodziny i tarcze u mnie. Po przesiadce z v-brake różnica w sile hamulców jest wyczuwalna ale nie drastycznie za to różnica między hs a tarczówkami - przesiadłem się na juicy3 - jest znacząca. Są na pewno bezawaryjne i raczej nie wymagają żadnej pielęgnacji; nie potrzebują też specjalnych regulacji w trakcie użytkowania. Ale... W działaniu bardziej podobają mi się tektro w rowerze mojej żony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tektro V-Brake to są słabe hamulce? Klocki Shimano w nie wsadziłem :D

zmień klocki na czerwonego Clarksa :thumbsup:

Vki są jak najbardziej bezpieczne. przez ostatnie dwa lata jeździłem z tarczą Hayesa Stroker Trail z przodu. z tyłu był najpierw XTR ( fatalne seryjne klocki ) później tuningowane Tektro MT50 na końcu Boplight. klamka SRAM 9.0 pancerz I-link Alligatora.

raz tylko dostrzegłem zdecydowaną przewage tarczy nad Vkami. było to w czasie bardzo błotnego maratonu gdy gdzieś w połowie trasy skończyły mi się gumki z tyłu. twarde metaliczne klocki dotrwały do końca ( choć z nowych klocków też prawie nic nie zostało ).

nie znałem gumek których użyłem-Jagwire Red Zone. może one tak mają? czerwone Clarksy w niewiele lepszych warunkach dały rade.

obecnie mam tarczówki ale ich zakup to był bardziej kaprys niż potrzeba :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Odświeże troszkę temat bo przymieram się do zmiany hamulców , jednak dalej na V :D Pytanie czy Shimano-BR M590 V-Brake MTB to dobry wybór?

( http://www.centrumrowerowe.pl/003938/Shimano-BR_M590_V-Brake_MTB_komplet_na_2_kola_Deore_2010/Produkt.aspx )

Aktualnie w swoim Authorze posiadam TEKTRO 37AL

 

Dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w niczym nie są lepsze :P

w V-brake'u niewiele można ulepszyć. lepsze pancerze, klocki. sama wymiana hamulca jest wg mnie bez sensu.

zmieniając Tekto MT50 na XTRa zauważyłem mniejszą różńicę niż po wymianie pancerzy ze zwykłych na koraliki Alligatora. a wymiana seryjnych klocków tak Tektro jak i Shimano na czerwonego Clarksa to już w ogóle kolosalna poprawa :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w niczym nie są lepsze :P

w V-brake'u niewiele można ulepszyć. lepsze pancerze, klocki. sama wymiana hamulca jest wg mnie bez sensu.

zmieniając Tekto MT50 na XTRa zauważyłem mniejszą różńicę niż po wymianie pancerzy ze zwykłych na koraliki Alligatora. a wymiana seryjnych klocków tak Tektro jak i Shimano na czerwonego Clarksa to już w ogóle kolosalna poprawa :thumbsup:

 

Całkowita racja, o ile tylko dźwignie były dobrej jakości i nie odkształcają się, to jedynie wymiana klocków polepszy siłę hamowania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym się nie do końca zgodził Panowie :-) Oczywiście o ile dobry klocek, linki i pancerze a także klamka to podstawa (wiadomo), to jednak same szczęki dają olbrzymie wręcz pole do manewrów, jednak najbardziej w kwestii zwiększenia samej brutalnej siły hamowania; mniej w przypadku modulacji. Tą w największym stopniu zajmują się klamki, a także pancerze. Wystarczy porównać zwykły versus coś z alu koralikami, np. Nokon.

A wracając do szczęk i siły hamowania, jak wspomniałem pole do popisu jest bardzo duże. Począwszy od umiejscowienia klocka (na końcu trzpienia czy wewnątrz szczęki), poprzez sposób obróbki (odlew, odkuwka, wycinanka CNC, etc)...

Można przesunąć punkt obrotu szczęki, co zrobiło kiedyś jako jedyne Shimano w hamulcu BR-M750. Leżą takie u mnie w pudełku i czekają na lepsze czasy (np. złożenie zimówki). Jak dla mnie wizjonerstwo. Szczękę można odpowiednio wygiąć, zwiększyć długość ramienia etc, etc.

Nawiasem nie wiem o co większości na tym forum chodzi z hamulcem SD-7. Jak dla mnie to dramat w kwestii siły hamowania, modulacja z kolei za duża. Z Avidów przyzwoite albo całkiem fajne były stare SD-3, SD-Ti no i oczywiście Ultimate. Wychwalane przez większość SD-7 albo SD-SL to IMO porażka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu masz komplet na oba kola w bardzo fajnej cenie. warto wejsc do ich sklepu internetowego, bo jest jeszcze 10 zl taniej:

 

http://allegro.pl/hamulce-v-brake-avid-single-digit-3-super-cena-i1574594711.html

 

do tego juz duzo lepsze klocki to chocby te, ktore mam:

 

http://allegro.pl/klocki-accent-3-rodzaje-gumy-extra-kolory-hit-i1573480730.html

 

a inne, ktore koledzy polecaja:

 

http://allegro.pl/nowe-klocki-hamulcowe-merida-green-brake-swietna-i1578368407.html

 

zreszta chyba merida i author, a nawet ten accent to to samo firmowane pod inna nazwa?

 

czerwone clarksy to chyba te:

 

http://allegro.pl/clark-s-cp513-najlepszy-zestaw-bikestudio-krakow-i1591470593.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Od niedawna śmigam na Unibike Fusion i chcialbym zainstalowac w nim hamulce tarczowe, jednakze nie jestem pewien czy mozna je zamontowac "z marszu" i zaplacic jedynie za hamulce i robocizne czy nalezy wymienic rowniez piasty itp. PS: rower rocznik 2010. Z gory dzieki za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mają to być hamulce mechaniczne - w przypadku każdego koła do zakupu zacisk, piasta, szprychy i nyple (swoją drogą, przeplot będzie pewnie droższy niż nowe koło...). O linkach i pancerzach oczywiście nie wspominam. Jeśli hydrauliczne, do listy zakupów dorzuć manetki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...