Davidcpp Napisano 19 Kwietnia 2011 Napisano 19 Kwietnia 2011 Witam! Wczoraj chciałem się zabrać za łatanie uszkodzonej po przejażdżce dętki. Zdejmując zacisk zauważyłem że także oś piasty wraz z konusem i kontrą "zeszła" wraz z nim, tak że teraz nie mogę już zamocować osi piasty. Po stronie wolnobiegu luźna jest cześć na której jest konus i kontra. Teraz nie wiem co jest tego przyczyną, bo wcześniej wszystko było ok, żadnych luzów. Czy przyczyną może być za mała ilość smaru na kulkach? Co teraz muszę z tym zrobić?
Michal93 Napisano 19 Kwietnia 2011 Napisano 19 Kwietnia 2011 Nie do końca zrozumiałem wygląda jak byś podał dwie sprzeczne sytuacje ;P Możesz zamieścić jakieś zdjęcie?
Davidcpp Napisano 19 Kwietnia 2011 Autor Napisano 19 Kwietnia 2011 Przepraszam za jakość zdjęć, właśnie dlatego nie chciałem od razu zamieszczać zdjęć. http://img576.imageshack.us/g/dsc00220h.jpg/ Na ostatnim zdjęciu widać tę luźną część od strony wolnobiegu.
Michal93 Napisano 19 Kwietnia 2011 Napisano 19 Kwietnia 2011 Coś mnie się wydaje, że bez ściągnięcia wolnobiegu się obędzie. A oś nie jest czasem pęknięta? nie wyciągniesz po 2 stronach?
Mod Team Puklus Napisano 19 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 19 Kwietnia 2011 Przepraszam za jakość zdjęć, właśnie dlatego nie chciałem od razu zamieszczać zdjęć. http://img576.imageshack.us/g/dsc00220h.jpg/ Na ostatnim zdjęciu widać tę luźną część od strony wolnobiegu. No co ty chcesz no trawka wyszła bardzo ładnie ostro i w ogole ... Tez mam wrażenie ze oś jest nie tyle pęknięta co złamana.
Davidcpp Napisano 19 Kwietnia 2011 Autor Napisano 19 Kwietnia 2011 Rzeczywiście jest złamana. To teraz wystarczy wymienić tylko oś czy konieczna będzie wymiana całej piasty? Czy złamanie osi piasty w ogóle mogło wyniknąć z mojej winy czy raczej powodem złamania jest jej kiepska jakość (piasta fabryczna w Hexagonie V4)?
Michal93 Napisano 19 Kwietnia 2011 Napisano 19 Kwietnia 2011 Ogółem wolnobiegi mają to do siebie, że lubią w nich pękać właśnie ośki Wymiana samej ośki powinna wystarczyć Pozdrawiam
PoleK Napisano 21 Kwietnia 2011 Napisano 21 Kwietnia 2011 pewnie wada materialowa, albo gdzies przywaliles lekko kolem - przy wolnobiegu to wystarczy. kupujesz nowa oske za 7zl i cisniesz dalej!
Mod Team Puklus Napisano 22 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 22 Kwietnia 2011 Polecam kupić oś pełną i zakręcić na nakrętki. O drążona jest dużo sztywniejsza dlatego sie łamie. Pełna sie wygnie. Niestety wolnobieg to takie zuo gdzie nie symetrycznie są obciążone łożyska i oś więc sa problemy z tymi częściami.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.