szymku Napisano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2011 Witajcie, Przymierzam się do zakupu amortyzatora Suntour Epicon, model na 2011 rok. Sporo o nim poczytałem, i wychodzi, że ów nowszy model lepiej się spisuje (czy się mylę?). Ważę ok. 80 kg, zastosowanie to prywatna jazda po górach, bez skoków, bez zawodów, z nastawieniem na przyjemność, niż wyczyn, więc myślę, że to dobry wybór. Aha, konieczne pivoty - tarcza na dzień dobry odpada (brak funduszy). Cenowo do 1000 zł szukałem. Mam pytanie odnoście oznaczeń poszczególnych modeli i przydatności ich wyposażenia np. LOD, RLD, itp. Z tego co doczytałem, to RLD jest najlepiej wyposażony, w sensie ma przełącznik blokady amora. A pozostałe modele? Jak wygląda u nich wyposażenie i przydatność w codziennym użytkowaniu. Ponadto, jako że Epicon jest z powietrzem, a nie doczytałem o jego pompowaniu, to czy pompkę do niego można kupić bez przeszkód i czy jej cena nie jest wysoka np. jak w przypadku RS (ok. 200 zł) Z góry dzięki za pomoc! Szymon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moojmisiu Napisano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2011 Pompkę można kupić i najtańsza - beto i RS (ale nie kosztuje ona 200 PLN - ja dałem 100, ale kupiłem ją tylko dlatego, że potrzebowałem na "już"). O oznaczeniach już było, LOD - blokada na goleni i regulacja tłumienia powrotu, RLD - blokada z manetki, RL - blokada z manetki bez regulacji tłumienia powrotu... Modele 2011 to przede wszystkim wariacje modelu SF9 (mają takie same tłumiki, uszczelki, prawie wszystko) ze zmienną średnicą sterówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bikeman1 Napisano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2011 Hej. ja mam wersje pod piwoty. tyle ze z roku 2010. amor spisuje sie bardzo ladnie,wybiera male nierownosci, z duzymi tez nie ma problemow. przy mojej wadze 68kg nabijam go na 85psi. aha i chyba jeszcze jedna istotna sprawa, pracuje plynnie, bez zacinania i jakis skokow. jak za ta kase nie ma chyba konkurenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejtrejder Napisano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2011 Ja mam od dwóch dni EPICON RLD ( z manetką ) i jestem nim zachwycony. W porównaniu do ciężkiego, sprężynowego szajsu o nazwie xct v2, który miałem wcześniej to jest po prostu rewelacja, całkiem inna kultura pracy. Byłem z nim już dwa razy w terenie i pracuje miodnie. Na bruku również pomyka jak trzeba. Pompkę kupiłem Beto-MP 035 - pasuje bez obaw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2011 Hej. ja mam wersje pod piwoty. tyle ze z roku 2010. amor spisuje sie bardzo ladnie,wybiera male nierownosci, z duzymi tez nie ma problemow. przy mojej wadze 68kg nabijam go na 85psi. aha i chyba jeszcze jedna istotna sprawa, pracuje plynnie, bez zacinania i jakis skokow. jak za ta kase nie ma chyba konkurenta. Jaki masz SAG przy tym ciśnieniu? Jeżdżę na SF9 na ciśnieniu 105psi i jest miodzio (przy wadze 115kg). Dobry widelec, w miarę sztywny. Jestem zadowolony a styl jazdy mamy chyba podobny. Wersja bez pivotów na tarczówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mysiak23 Napisano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 Podłączę się pod temat. Również interesuje mnie zakup Epicona 2011. Obecnie jeżdzę na XCR (rocznik 09 albo 10). Ważę ~100kg. Powiedzcie mi czy odczuję różnicę w pracy pomiędzy XCR a Epiconem przy mojej wadze? XCR wydaje mi się trochę za miękki, muszę posiłkować się blokadą aby mną nie bujało (ustawiona w połowie). Na droższy sprzęt od RS niestety brak funduszy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 Tak, odczujesz różnicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymku Napisano 26 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 Witajcie, Amorek właśnie doszedł. Co prawda w nieco bogatszej wersji niż chciałem i zamawiałem, ale trafiłem na solidnego sprzedawcę, i w cenie LOD dostałem RLD . Nurtuje mnie natomiast kwestia numeru seryjnego, co za tym idzie roku produkcji. Trafiłem na takie coś: Oznaczenia Amora ale, moje oznaczenie nie do końca pasuje do w/w, zaczyna mi się od TA01174xxx I co? Produkcja 2001? Jakieś sugestie? Na stronie producenta nie doszukałem nic więcej Szymon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 Amor wyprodukowany na Taiwanie, linia produkcyjna A, rok 2011, miesiąc 1, dzień 7, numer seryjny 4xxx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymku Napisano 26 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 Amor wyprodukowany na Taiwanie, linia produkcyjna A, rok 2011, miesiąc 1, dzień 7, numer seryjny 4xxx Dzięki za info . W międzyczasie doszukałem się (chyba) wizualnej różnicy między modelem 2011 a wcześniejszymi. Nowy model na "złotą" nakrętkę przy gwincie do pompowania, a wcześniejsze modele czarne/szare. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2011 Czy ma złotą, srebrną, czarną czy jakąkolwiek inną jest bez znaczenia. Gratuluję wyboru. Pamiętaj o tym, aby dobrze ustawić SAG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymku Napisano 5 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2011 Czy ma złotą, srebrną, czarną czy jakąkolwiek inną jest bez znaczenia. Gratuluję wyboru. Pamiętaj o tym, aby dobrze ustawić SAG. SAG ustawiony. Amorek przeszedł chrzest bojowy w Górach Izerskich - spisał się znakomicie . Jestem z niego bardzo zadowolony! Natomiast wystąpił problem z mocowaniem linki przy blokadzie skoku. Sama blokada działa, ale linka się ślizga i czekam na dobry patent na przymocowanie linki do blokady na goleni. Szymon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koczis Napisano 5 Maja 2011 Udostępnij Napisano 5 Maja 2011 A może sprecyzuj o co dokładnie chodzi? mam ten sam model amortyzatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymku Napisano 6 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2011 A może sprecyzuj o co dokładnie chodzi? mam ten sam model amortyzatora Linka która przychodzi z manetki blokady skoku, wysuwa się z mocowania nad golenią. Oryginalna śrubka nie chce trzymać, zastępcza podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koczis Napisano 6 Maja 2011 Udostępnij Napisano 6 Maja 2011 mam nadzieję że nie zerwałeś gwintu. rozumiem że linka ma standardową grubość, ciężko powiedzieć co może być przyczyną tego stanu rzeczy, nie spotkałem się z takim problemem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gizmath Napisano 6 Maja 2011 Udostępnij Napisano 6 Maja 2011 Miałem ten sam problem. Wynika on prawdopodobnie z tego, że "wewnętrzny element" przez który ciągnięta jest linka- został skonstruowany z delikatnego aluminium. Co w moim przypadku zaskutkowało dosłownym wyrwaniem linki podczas pierwszej blokady skoku w górach. Osobiście problem rozwiązałem w sposób następujący- naprężyłem linkę na ile było to możliwe w pancerzu i w miejscu osadzenia śruby (śruba włożona), jak i w rowku za nim zalałem linkę klejem dwuskładnikowym. Od tego czasu blokada działa tak jak powinna- czyli bezproblemowa, ponadto tak "stuningowana" z przymusu konstrukcja sprawia wrażenie elementu niemalże pancernego. Co do możliwości nabycia awaryjnego elementu, to nie ma z tym najmniejszych problemów a jego cena waha się w okolicach 30 złoty (ja osobiście, czekam w tej chwili na swój, żeby mieć na wszelki wypadek takowy w zanadrzu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek164 Napisano 6 Maja 2011 Udostępnij Napisano 6 Maja 2011 Mam nieco inne pytanie dotyczące Epicona, już nie chciałem zakładać nowego tematu bo i tak jest ich już sporo. Czy to normalne że w Epiconie z roku 2008, wersja LOD, regulacja szybkości odbicia (czerwony kurek) kręci się w nieskończoność (słychać charakterystyczne pyknięcia przy obrocie) ? Bo kręcę, kręcę i nic, fakt zmienia się szybkość w zależności w którą stronę kręcę, ale można nim kręcić i kręcić. Dodam że kupiłem go pod koniec zeszłego roku jako nówkę i jeszcze nie był zakładany do roweru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 7 Maja 2011 Udostępnij Napisano 7 Maja 2011 Eeee, no chyba tak być nie powinno. Piszę chyba, bo sam mam Epicona z 2009, też LOD i tam od max do min są chyba 4 obroty pokrętła, a z tego co wiem w 2008 Epicony miały jeszcze stary model tłumika. Może w tym starym tak było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek164 Napisano 7 Maja 2011 Udostępnij Napisano 7 Maja 2011 Już wiem w czym rzecz. Po prostu z kurka wysunął się metalowy sześciokątny element który przekazuje obroty z kurka do wnętrza amorka, widocznie jest za krótki i opadł w dół, co było przyczyną kręcenia się bez końca. Teraz wszystko chodzi jak powinno, pokrętło obraca się o dwa i pół obrotu. A co do tego że pisałem że szybkość powrotu się zmieniała to było złudne, być może to moja autosugestia:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 8 Maja 2011 Udostępnij Napisano 8 Maja 2011 Linka która przychodzi z manetki blokady skoku, wysuwa się z mocowania nad golenią. Oryginalna śrubka nie chce trzymać, zastępcza podobnie. Spróbuj popuścić linkę. Blokada skoku działa bardzo lekko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymku Napisano 11 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 Spróbuj popuścić linkę. Blokada skoku działa bardzo lekko. Gwint niestety serwisant przekręcił, i teraz trza inaczej sobie radzić. Już próbowałem jakąś pętelkę z linki zrobić, ale twarda ona i póki co nici. Będę jeszcze nad tym myślał. Szymon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawex17 Napisano 10 Października 2011 Udostępnij Napisano 10 Października 2011 czy amor z linku poniżej to rocznik 2011? http://allegro.pl/sr-suntour-epicon-lod-blok-skoku-100-120mm-i1845375694.html co to jest SAG, czytam na forum i nie mogę zrozumieć, za proste wytłumaczenie będę niezmiernie wdzięczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek431 Napisano 10 Października 2011 Udostępnij Napisano 10 Października 2011 Sag-Pojęcie to oznacza wartość ugięcia wstępnego amortyzatora, pod obciążeniem rowerzysty z ekwipunkiem. Dzięki ugięciu wstępnemu po wpadnięciu roweru w dziurę amortyzator może rozprostować się natychmiast zapewniając kołu przyczepność. W amortyzatorach o większym skoku Sag powinien być większy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moojmisiu Napisano 11 Października 2011 Udostępnij Napisano 11 Października 2011 Korek na zaworze komory powietrznej wskazuje na roczniki 2009/10. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 11 Października 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Października 2011 @slawex17,lub jeszcze prościej. To jest to ile ci się amortyzator ugnie jak wsiądziesz na rower i zajmiesz taką jak zwykle pozycje podczas jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.