Skocz do zawartości
  • 0

Linki rowerowe - ich typy i dobór

Gość Łukasz

Pytanie

Gość Łukasz
Napisano

Witam!

Mam pytanie odnośnie linek rowerowych. Z początku zaznaczę, że jestem zupełnie zielony w tych sprawach.

Obie linki od hamulców oraz obie od przerzutek w moim rowerze są do wymiany.

Problem dotyczy doboru linek... Czy są jakieś "typy" linek - a dokładniej:

czy muszę kupić odpowiedni "model" linki do odpowiednich przerzutek, czy też owe linki są uniwersalne i dla hamulców i dla przerzutek?

(oczywiście wiem, że jest podział na linki hamulcowe i te, do przerzutek, ale nie wiem, czy ma to jakiś "głębszy" podział).

Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam!

3 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

• Mod Team
Napisano

Wszystko jak zwykle rozbija się o pieniądze ;)

Możesz kupić najzwyklejsze - po ok 3 zł za sztukę, ale warto za niewielką opłatą kupić albo szlifowane albo pokryte teflonem (od 5 zł wzwyż).

Pamiętaj o pancerzach - tak samo jak z linkami - i grubsze i cieńsze :icon_lol:

Jeśli zależy Ci na niesamowitej precyzji to warto zainwestować w teflonowany zestaw plus jakieś uszczelnienia ale to już kosztuje.

Do zwykłej jazdy - zwykłe linki przerzutkowe i może hamulcowe pokryte teflonem.

Pamiętaj że jeśli linki wymagają już wymiany to pancerze też! Plus fajki itd.

Napisano

Witam!

To znowu ja, tyle że już zarejestrowany :)

Z góry przepraszam za nieprofesjonalne nazewnictwo!

Sytuacja wygląda następująco:

Rower przez całą zimę stał na balkonie - bez żadnych konserwacji i folii ochronnych.