Gość Łukasz Napisano 18 Kwietnia 2011 Napisano 18 Kwietnia 2011 Witam! Mam pytanie odnośnie linek rowerowych. Z początku zaznaczę, że jestem zupełnie zielony w tych sprawach. Obie linki od hamulców oraz obie od przerzutek w moim rowerze są do wymiany. Problem dotyczy doboru linek... Czy są jakieś "typy" linek - a dokładniej: czy muszę kupić odpowiedni "model" linki do odpowiednich przerzutek, czy też owe linki są uniwersalne i dla hamulców i dla przerzutek? (oczywiście wiem, że jest podział na linki hamulcowe i te, do przerzutek, ale nie wiem, czy ma to jakiś "głębszy" podział). Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam!
Mod Team mrmorty Napisano 18 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 18 Kwietnia 2011 Wszystko jak zwykle rozbija się o pieniądze Możesz kupić najzwyklejsze - po ok 3 zł za sztukę, ale warto za niewielką opłatą kupić albo szlifowane albo pokryte teflonem (od 5 zł wzwyż). Pamiętaj o pancerzach - tak samo jak z linkami - i grubsze i cieńsze Jeśli zależy Ci na niesamowitej precyzji to warto zainwestować w teflonowany zestaw plus jakieś uszczelnienia ale to już kosztuje. Do zwykłej jazdy - zwykłe linki przerzutkowe i może hamulcowe pokryte teflonem. Pamiętaj że jeśli linki wymagają już wymiany to pancerze też! Plus fajki itd.
Lukaszq Napisano 18 Kwietnia 2011 Napisano 18 Kwietnia 2011 Witam! To znowu ja, tyle że już zarejestrowany Z góry przepraszam za nieprofesjonalne nazewnictwo! Sytuacja wygląda następująco: Rower przez całą zimę stał na balkonie - bez żadnych konserwacji i folii ochronnych. Większość metalowych elementów pokryła się powierzchowną rdzą - m.in. aluminiowe? kolanka, którymi tuż przed hamulcem biegnie linka. Dziś po południu zabrałem się za rower. Szmatką i cifem zlikwidowałem większość rdzy; łańcuch przeczyściłem szczotką, po czym maczałem w oleju roślinnym (wiem, że powinna to być benzyna i smar, ale niestety prowizorka była dla mnie korzystniejsza ). Kasetę również oczyściłem z rdzy, i teraz cały element "napędowy/łańcuchowy" wygląda olśniewająco Jestem w trakcie wymieniania przerzutek, gdyż wcześniejsze po prostu popękały podczas ich użytkowania, a skoro już to robię i kupuje linki, to zrobię to także z hamulcami - i dobrze, bo gdy ściągnąłem gumową osłonkę okazało się, że splot linki się "urywa". Stąd też popłynęło moje pytanie o dobór linek Co do pancerzy - u mnie są one gumowe (pewnie jak w większości, ale wolę to dodać ) oraz częściowe - tj. nie pokrywają one całej linki - np. na ramie roweru linki są gołe. Ogólny stan pancerzy moim zdaniem jest wyśmienity, no ale cóż... Pozorny zawsze ubezpieczony. Chciałbym się dowiedzieć na przyszłą zimę - jak zabezpieczyć rower przed korozją? Czy wystarczą: specjalna folia na rower i konserwacja w postaci ogromnych ilości smaru? Czy są może bardziej wyszukane metody konserwacji? Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam!
Mod Team mrmorty Napisano 18 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 18 Kwietnia 2011 Powiem Ci szczerze że jeśli nie ruszasz roweru zimą to może uśmiechnij się do kogoś ze znajomych/cioć/wujków/przyszłych(obecnych) teściów z suchą piwnicą. Temat konserwacji roweru na zimę był sporo razy poruszany na tym forum i każdej jesieni się pojawia.
Pytanie
Gość Łukasz
Witam!
Mam pytanie odnośnie linek rowerowych. Z początku zaznaczę, że jestem zupełnie zielony w tych sprawach.
Obie linki od hamulców oraz obie od przerzutek w moim rowerze są do wymiany.
Problem dotyczy doboru linek... Czy są jakieś "typy" linek - a dokładniej:
czy muszę kupić odpowiedni "model" linki do odpowiednich przerzutek, czy też owe linki są uniwersalne i dla hamulców i dla przerzutek?
(oczywiście wiem, że jest podział na linki hamulcowe i te, do przerzutek, ale nie wiem, czy ma to jakiś "głębszy" podział).
Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam!
3 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.