cayus Napisano 31 Lipca 2015 Napisano 31 Lipca 2015 Jest dokładnie rok i miesiąc od zakupu na razie ramy jeszcze nie wysłałem - ekspertyzę dostałem na podstawie zdjęć ramy od jednego z ludziów z transrower ramę odeślę do nich w przyszłym tygodniu ale na wymianę nie mam co liczyć zresztą już wymienuona na coś innego - zapodam jutro fotkę
tonto Napisano 4 Sierpnia 2015 Napisano 4 Sierpnia 2015 Witajcie, chciałbym prosić was o radę. Mam możliwośc kupna roweru Kands Energy 1300 od znajomego, konkretnie model ze zdjęcia. Cena: 550 zł Z wyposażenia pamiętam tyle: SHIMANO Alivio tył i Acera przód amortyzator SR SUNTOUR hamulce ALHONGA obręcze KANDS MAXXX dwukomorowe-wzmacniane Rama 21", co przy moim wzroście 187 cm wydaje się odpowiednim rozmiarem. Rower będzie mi służył do dojeżdżania do pracy, dziennie ok 20 km i czasami jakaś przejażdżka weekendowa. Głównie będzie jeździł po asfalcie i troszke po utwardzonych drogach polnych. Nie bede na nim jeździł w trudnym terenie, skakał, itp. nie moja bajka. Chciałbym rower za niewielkie pieniądze, do spokojnej, rekreacyjnej jazdy, ale też żeby się nie rozpadł po kilku przejazdach. Jako że jestem laikiem w tych sprawach, na rowerze nie jeżdżę od kilku lat, to proszę was o opinie. Dzięki z góry!
Pablo59 Napisano 4 Sierpnia 2015 Napisano 4 Sierpnia 2015 Rozpaść się tak od razu nie rozpadnie - choć sporo zależy od stanu wyjściowego :) Minusy: (w odniesieniu do dojazdów asfaltem do pracy) koła 26" a nie 28" , opony na oko też bardziej terenowe póki co, mniej zębów w tarczach korby w porównaniu do crossa czy trekkinga.
tonto Napisano 4 Sierpnia 2015 Napisano 4 Sierpnia 2015 Dzięki za odpowiedź! Stan wyjściowy roweru jest bdb. Rower ma dwa lata i nie był mocno eksploatowany, a wszystkie przeglądy robione na bieżąco.Nie ukrywam, że jak złapię bakcyla, to prawdopodobnie będę chciał kupić w przyszłym roku jakiś lepszy rower i nowy, a ten chciałbym mieć tak na dotarcie się i przekonanie czy tego bakcyla rzeczywiście złapię. Choć myślę, że się od jazdy na rowerze uzależnię, bo ostatnio mialem okazje troche pojeździć w weekend i nie chciało mi się z roweru schodzić. A teraz ogranicza mnie też trochę budżet, dlatego szukam czegoś w miarę taniego, do kwoty 600 zł. Ewentualnie jakie inne modele są godne polecenia w tej cenie?
Pablo59 Napisano 4 Sierpnia 2015 Napisano 4 Sierpnia 2015 Jak masz za takie pieniądze pewniaka to się nie zastanawiaj zbyt długo, żeby się kumpel nie rozmyślił
Jock3r Napisano 4 Sierpnia 2015 Napisano 4 Sierpnia 2015 Kupujesz chyba od pewnego człowieka, więc raczej nic przed tobą nie zataił. Jeśli jest wszystko ok, to możesz go kupić za takie pieniądze, pojeździć i na następny sezon z większym budżetem kupić jakiegoś krossa np. Kands Maestro czy Lazaro v3. Ja na zimę kupiłem energy 1300 2013 na tarczach za 400 zł. W sumie śmieszne pieniądze jak za taki rower, aczkolwiek rama na mnie za duża troszkę.. Ale w sumie po za wymianą 2 linek, pedałów (1 pękł z mojej winy.. ) i niedługo sztycy, która się luzuje i skrzypi to jestem zadowolony z roweru. Jak jest okazja na miejscu to warto brać, bo na odległość to różnie może być a kolega byle g.. nie powinien Ci wcisnąć.
KryMar1983 Napisano 4 Sierpnia 2015 Napisano 4 Sierpnia 2015 U mnie po raz kolejny mufa się "wysypała" klej CX80 puścił i suport wychodzi, to już koniec Kandsa bo tylko rama z niego została...[emoji26]
tonto Napisano 4 Sierpnia 2015 Napisano 4 Sierpnia 2015 Dzięki za porady, rower zakupiony Oby służył dobrze
cayus Napisano 8 Sierpnia 2015 Napisano 8 Sierpnia 2015 (edytowane) zresztą już wymieniona na coś innego - zapodam jutro fotkę może nie w terminie ale wrzucam Edytowane 8 Sierpnia 2015 przez cayus
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 8 Sierpnia 2015 Napisano 8 Sierpnia 2015 za mala rama? wnosze po extremalnie wysunietej sztycy... pozdrawiam.
cayus Napisano 8 Sierpnia 2015 Napisano 8 Sierpnia 2015 ani rama mała ani sztyca ekstremalna rama L - wzrost 180 - sztyca 400 - kiera raczej pójdzie podkładkę wyżej bo po ugięciu amorka dosyć nisko wisi jak dla mnie
rzezniol Napisano 9 Sierpnia 2015 Napisano 9 Sierpnia 2015 bo po ugięciu amorka dosyć nisko wisi jak dla mnie Teraz wisi jak najbardziej OK ... to w Kandsie waliła w kosmos i siedziałeś na nim jak na stołku przy barze Z drugiej strony przesiadłeś się z roweru typu ATB na bardziej wyspecjalizowany AM/Enduro. W związku z tym pytanie ... jaki skok ma amortyzator ? Primal z tego co pamiętam był konstruowany na skok 120-160 mm tak właściwie najbardziej mu leżą okolice 140 mm Pozdrawiam
cayus Napisano 13 Sierpnia 2015 Napisano 13 Sierpnia 2015 (edytowane) epicon przestawiony na 140mm a co do kierownicy - przez dłuższy czas jeździłem z amorem 80mm i mostkiem ustawionym na -7' bez podkładek potem był amorek 100mm i mostek w górę + podkładka a teraz przy dużo krótszej główce ramy wydaje mi się ciut nisko Edytowane 13 Sierpnia 2015 przez cayus
januszkolarstwa Napisano 18 Sierpnia 2015 Napisano 18 Sierpnia 2015 Chciałbym wymieć amor w Kandsie 1300 na sztywny widelec. Mam ramę 21'. Czy taki będzie dobry? http://ctbike.pl/force-mtb-widelec-rowerowy-sztywny-v-b-disc.html Nie mam pojęcia jaką długość powinien mieć sztywny widelec, aby zachować geometrię roweru.
rafaells Napisano 18 Sierpnia 2015 Napisano 18 Sierpnia 2015 siema, @cayus widzę, że podjąłeś fajną decyzję, ja też mierzę w podobny sprzęt tj. hornet. mogę spytać ile finalnie cię to kosztowało zł? sam składałeś czy gotowca kupiłeś?
rzezniol Napisano 18 Sierpnia 2015 Napisano 18 Sierpnia 2015 @@januszkolarstwa, Zmierz wysokość amortyzatora od osi koła do szczytu korony ... Widelec sztywny ze względu na SAG ( wstępne ugięcie) amortyzatora może być w tym wymiarze o jakieś 15 - 20 mm krótszy. Pozdrawiam
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 18 Sierpnia 2015 Napisano 18 Sierpnia 2015 januszkolarstwa, jesli pod tarcze to rowaz ten widel: http://allegro.pl/sztywny-widelec-saso-29-alu-lekki-nowy-i5609521291.html. jak pod falki to mosso M3 bedie ok, kolega z tego forum ma je dostepne: http://allegro.pl/mosso-m3-widelec-sztywny-26-27-5-28-29er-gratis-i5601925565.html . pozdrawiam.
rafaells Napisano 26 Sierpnia 2015 Napisano 26 Sierpnia 2015 witam, czy orientuje się ktoś z was jakiej średnicy są piwoty w tylnym hamulcu kands energy 1300 - zgubiłem gdzieś jeden i jeżdżę bez hammulca...
cayus Napisano 27 Sierpnia 2015 Napisano 27 Sierpnia 2015 najłatwiej jakbyś sam zmierzył nie uważasz? przesiadka na primala z kandsa wymagała: nowa sztyca + zacisk, pancerze i linki, stery no i przestawienie epicona na 140mm koszt wyszedł jak sądzę w okolicach 900pln
rafaells Napisano 27 Sierpnia 2015 Napisano 27 Sierpnia 2015 @ cayus...plus rama zmierzę, zaraz to zrobię.
DarQ522 Napisano 8 Września 2015 Napisano 8 Września 2015 Hej! Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad kupnem roweru, trafiłem na ten temat i przeczytałem chyba wszystkie 72 posty xD Po przeczytaniu tony waszych postów stwierdziłem że jestem zdecydowany i tutaj zgłaszam się do Was z kilkoma pytaniami. http://allegro.pl/rower-gorski-energy-1300-alivio-ostatnie-sztuki-i5653745481.html - Co myślicie o takim osprzęcie? Pytam, bo zauważyłem że w różnych wersjach tego roweru jest troszkę inny osprzęt. 1100zł to najtaniej jak udało mi się znaleźć, a z kasą u mnie średnio, bo nie zarabiam kokosów :c Do tego myślałem, aby wymienić opony na Continentale Race King 2.0 bądź 2.2, ale to dopiero w kolejnym miesiącu. Koszt takich oponek z tego co pamietam to koło stówki za komplet. Do tego oczywiście chce wymienic pedała, bo z tego co pamiętam oryginalne są nieciekawe... myślałem zwykłych tanich aluminiowych aby starczyły mi na kilka miesięcy, myślicie że zwykłe aluminiowe pedała za 3 dychy wystarczą na jakiś czas? Poza tym jeśli z gripami będzie tak źle jak słyszałem to myślałem o Boplightach w wersji Race - http://allegro.pl/chwyty-kierownicy-boplight-race-100mm-3-kolory-15g-i4847411076.html Oczywiscie zarówno pedała jak i gripy będę wymieniał na wiosnę albo na zimę jeśli kasa dopiszę No i do tego takie oto rękawice - http://allegro.pl/super-meskie-rekawice-rowerowe-pelne-palce-kolory-i5598208381.html Za całość wyjdzie mi jakieś 1300zł w tym będę miał Kandsa energy 1300 z częściowym osprzętem alivio, dobrymi oponami i aluminiowymi, choć średniej jakości pedałami. Będe wdzięczny za jakieś opinie czy sugestie, bo jak tylko wypłata wpłynie na konto to zamawiam, jeśli nic się nie zmieni 3majcie się!
calmate Napisano 8 Września 2015 Napisano 8 Września 2015 Ja mam swojego na sprzedaż jeśli Cię interesuje używka, rama 21. Jeśli chodzi o całość: (pogrubione jest to co nie było seryjnie) ; d Specyfikacja: RAMA: KANDS aluminiowa HYDROFORMING TUBE AL6061 ROZMIAR RAMY: 21" KOLOR: czarno-zielony, białe golenie dolne amoztyzatora WIDELEC: SR SUNTOUR XCM SF-13 regulowany - 100 mm skoku z całkowitą blokadą skoku PRZEŁOŻENIA: 24 PRZERZUTKA PRZÓD: Shimano ALIVIO FD-412 PRZERZUTKA TYŁ: Shimano ALIVIO RD-M430 MANETKA PRZÓD: SLX SL-M670-I 2/3 rz. I-SPEC MANETKA TYŁ: Shimano Acera ST-M360 8rz. KORBY: Shimano FCM 311 z ramionami o długości 175mm 42-32-22 KASETA: Shimano ALIVIO CS-HG41 8-rzędowa PIASTA PRZÓD: Shimano HB-M475 Alivio/Deore 36 otworów (szprych), Central Lock, szybko-zamykacze PIASTA TYŁ: Shimano FH-M435 36 otworów (szprych), Central Lock, szybko-zamykacze OBRĘCZE: Aluminiowe dwukomorowe-wzmacniane KANDS MAXX OPONA PRZÓD: Kenda Kwest K193 26x 1,5 OPONA TYŁ: Kenda Kwest K193 26x 1,5 HAMULEC PRZÓD: Shimano Deore BR-M615 hydrauliczny HAMULEC TYŁ: Shimano BR-M416 mechaniczny KIEROWNICA: ZOOM aluminiowa, profilowana 600mm ŁAŃCUCH: SRAM PC-850 MOSTEK: ZOOM aluminiowy SZTYCA: ZOOM aluminiowa SIODŁO: VADER z otworem Wyposażenie dodatkowe: liczik SIGMA 1200, stopka boczna aluminiowa (regulowana), lampka tył MERIDA (LED), lampka przód MERIDA ALIEN (LED), dzwonek KROSS, sawka na ramę MERIDA F-BAG 0,8L osłona ramy pod łańcuch, sakwa pod siodło KELLYS, uchwyt na latarkę, błotniki przód/tył SIMPLA RAPTOR SET, uchwyt na bidon + bidon, opony 2x CST 26" x 1,95 szosowo-terenowe
DarQ522 Napisano 9 Września 2015 Napisano 9 Września 2015 Sprawa wygląda tak, że mam 180cm wzrostu, jeżdże 50% asfalt 50% las i wydaje mi się, że rama 19" odpowiadałaby mi bardziej Poza tym Twój bike to bardziej szosowa wersja Kandsa niz potrzebuje, więc oponki tak czy inaczej bym musiał wymieniać A tak z ciekawości spytam - ile byś za niego chciał?
calmate Napisano 9 Września 2015 Napisano 9 Września 2015 Rozumiem, oponki daje dwa komplety, te co były seryjnie 1.95" oraz właśnie bardziej pod szosę 1.5". Cena jaka mnie interesuje to coś koło 1300zł
Rekomendowane odpowiedzi