Skocz do zawartości

[rower] Kands energy 1300


Rekomendowane odpowiedzi

Skoro wstawiłeś zdjęcie, to pewnie też liczysz się z tym, że spotkasz się z krytyką. Dla mnie troszkę to przerost formy nad treścią. Szerokie opony, koła 26 i baranek. Ale jak jest spoko to niech tak zostanie ;).

 

#...#

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniłem na 700mm i nie wróce już do 600mm. Linki też zmieniałem, sądze że ori dadżą rade bo to tylko 40mm/strone.

 

Już raczej nie wkleje fot z modów kandsa bo gwint w suporcie już do niczego się nie nadaje i zmuszony jestem na inną rame.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Swojego Kandsa Disc 2013 21 cali nabyłem w zeszłym roku w kwietniu. Pierwsze wrażenie oczywiście pozytywne. Wcześniej miałem rowery innej klasy niż ten i przez to musiałem Energy uczyć się na nowo. Po pierwszych kilku setkach zaczeły sie problemy które zmusiły mnie do przekopania tego forum kilkukrotnie. Oczywiście dzięki temu nauczyłem się sporo i raczej z tą wiedzą tego roweru bym raczej nie kupił ;)

Zaraz po zakupie wymieniłem łańcuch na srama PC-830. Wszystko chodziło do pewnego czasu dobrze, łańcuch zawsze czysty, napęd lśnił, biegi zmieniane tak jak sie należy a i tak niestety przerzutka tylna i kaseta zaczeły płatać figle. Przerzutka coraz bardziej była "zamulona" nie przerzucała płynnie biegów no i najgosze to LUZY które pojawiły się prawie na każdym elemencie. Na dodatek przednia przerzutka wypieła się i przestała mi zrzucać z największego na średni blat. Przednia jakoś się wyregulowała aczkolwiek do dziś mam z nią problemy natomiast do tylnej jakoś się przyzwyczaiłem. Na jesień do tego wszystkiego dołączyła zjechana prawie do zera kaseta i łańcuch do wyrzucenia:P Dodam ze zrobiłem nieco ponad 1200km.

Postanowiłem na tegoroczną wiosnę dać kandsowi jeszcze jedną szansę i wymieniłem w nim:

 

Kasetę - 11-28 HG 51

Łańcuch - Connex 800

Przerzutkę - Shimano SLX 662 SGS Shadow

Lineczki przerzutek

Reszta pozostała bez zmian.

 

Jedno jest pewne. Ten rower nie jeździł tak nawet zaraz po kupnie. Teraz dopiero wiem jak powinny się zmieniać biegi. Straciłem wiele nerwów i sądzę że miałem rower zrobiony z jakichś odrzutów. Ale na szczęście koniec tej histori jak na razie jest dobry.

Zastrzeżenia do dziś mam jeszcze do lekko niesymetrzyczej opony i do bujającego się bembenka. Czytałem że niektóre piasty tak mają i po prostu zlewam to do dziś.

Uginacz po wymianie smarów działa dobrze, hamulce mechaniczne to był strzał w 10 jak dla mnie, obręcze też naprawde dobrze się spisują bo nie dały się mojej wadze no i na koniec klamkomanetki a szczególnie prawa która z SLX'em współpracuję wybornie.Na dniach będe zamawiał nowe pedały bo te oryginalne to lekka porażka oraz gripy.

 

Taka historia;) Może ktoś kiedyś wyciągnie jakieś wnioski.

 

 

Pozdrawiam!

 

Edytowane przez RRise
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ,nie zapominaj ze konkurencja  w cenie kandsow, daje przerzutki altusa, acery a nawet tourneya. chociaz... w moim jest z tylu alivio a z przodu wlasnie tourney. tyl chodzi b. dobrze, w 2 rowerze mam slx  i nie ma szczegolnej roznicy w szybkosci zmiany biegow. obie, alivio i slx, nie gubia przelozen, nie maja luzow.  natomiast tourney pomimo tego, ze to najnizsza klasa od shimano , tez daje rade. czasem chwile sie zbiera, by wrzucic wieksza tarcze ale mimo tego pracuje. zmiana w dol idzie bez przestojow. toureya porownac moge do deore. wiec, to nie rower kands jest nieudanym zakupem, tylko osprzet shimano, ktory i tak wystepuje w wiekszosci rowerow .

 

pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urzekła mnie Twoja historia. Kupiłeś tani rower z napędem, który uchodzi za bardzo podstawowy w zastosowaniach terenowych, przejeździłeś na nim i okazało się, że napęd jest za delikatny do Twojej jazdy, więc kupiłeś dużo lepszy, który lepiej pracuje. Do tego możliwe, że miałeś trochę pecha, bo np. u mnie pierwsze luzy na tylnej przerzutce pojawiły się po ok 1000 km, a na przedniej nie mam ich do tej pory.

 

 

 

z tą wiedzą tego roweru bym raczej nie kupił
Wiedza, jakiego roweru potrzebujesz zwykle przychodzi wraz z przejechanymi kilometrami. Teraz pewnie bez problemów  wydałbyś te 3-4 tys. zł na bardziej odpowiedni rower  :whistling:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Panie Zbyszku, czyta mi Pan w myślach. Nabrałem  sporo wątpliwości co do osprzętu shimano, w trakcie napraw, rozmów z innymi użytkownikami lepszych rowerów oraz podczas przekopywania forum. Do tego stopnia że prawie na pewno następnym moim napędem będzie Sram. Chce sprawdzić też tą firmę. Zobaczymy, być może też się lekko zawiode na nich, czs pokaże. Mówi też Pan że to nie rower a osprzęt shimano, ma Pan rację ale też musimy się zgodzić że rama sama nie jeździ. To ze inne firmy w tej cenia oferują mniej to wiedziałem od początku dlatego też wybrałem kandsa. Drugim kryterium była dla mnie właśnie wspomniana wcześniej  rama, podobała mi się od "zawsze", i podoba do dziś, nie tylko wygląd ale pasuje mi też jej geometria.

 

Panie Shiryu, cieszę się że urzekła Pana moja historia. Nie spodziewałem się że dotrze ona do kogoś tak głęboko. Naprawdę schlebia mi to.

Nie odważyłbym sie stwierdzić nigdy że 1200 km dla osprzętu alivio to górna granica wytrzymałości, szczególnie że moimi trasami są scieżki leśne - nizinne z dodatkiem pagórków morenowych. Dlatego też zdecydowałem się teraz na węższą kasetę i przyznaje że jeździ sie na niej kultowo. Nie, nie wydam raczej nigdy na rower 4k;) Dodam jeszcze tylko że uwielbiam wyprzedzać wszystkich "sprzętkarzy" na trasach moim Kandsem a potem patrzeć jak próbują mnie dogonić:P

Tak, raczej miałem pecha, taki już mój los.

 

Pozdrawiam Serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dylemat co kupić: kandsa czy lazaro ev-3. Hamulce tarczowe czy lepszy osprzęt. Bardziej kusi mnie osprzęt ale chce mieć tarczówki a w lazaro pociągałoby to za sobą wymianę kół. Ale to raczej nie w tym sezonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wybierz z tarczówkami, bo taniej cię później wyjdzie dokupić przerzutki niż wymieniać całe koło/piasty itd.

 

krymar, coś  wspominałeś ostatnio o zmianie hamulców... avid SD7? też się zastanawiam nad tymi v-kami. podobno najlepsze z dostępnych v-ek i w ciężkich warunkach dają radę. orientujecie się jakie wyższe modele wyszły poza avid-ami SD-7? bo na stronie nie widzę nic już  raczej malo się produkuje v-ek.


aktualnie nic lepszego chyba nie znajdę, xt podobno slabe sram 9.0 też - czytając dawne rankingi i testy.


pytanie - mam... w sztycach  z 2013 roku Kands energy 1300średnica wynosi 27,2? mierzyłem dawno temu i już nie pamiętam a mój błąd że zamówiłem trochę w ciemno 27,2...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem avidy sd7 . po roku w tylnym wylamal sie ten bolec, ktory w otworki w ramie sie wklada. i nie chodzi mi o pivot. poza tym heble byly ok. 120 kg, ja plus rower , szybko zatrzymywaly. po avidzie zalozylem jakies deore i nie widzialem, nie czulem roznicy.

 

 

pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

avid SD7? też się zastanawiam nad tymi v-kami. podobno najlepsze z dostępnych v-ek i w ciężkich warunkach dają radę. orientujecie się jakie wyższe modele wyszły poza avid-ami SD-7

Z obecnie produkowanych jest jeszcze Avid SD SL, to samo co SD7 tylko nieco lżejsze. I droższe ;) Z używek te co @@Shiryu wymienił oraz Avid Ultimate ze standardowym prowadzeniem szczęk i łożyskami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedzcie mi czy jest sens wymiany sterów - przy wymianie mostka i kierownicy? te w modelach z vk-ami są wystarczające? co ile wymieniać ? kierownica wydaje się bezoporowo pracować ale chciałbym wiedzieć jak często smarujecie/serwisujecie/wymieniacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...