Skocz do zawartości

[rower] Kands energy 1300


Rekomendowane odpowiedzi

fKorba to FC-M311 42x32x22T, czy dużo zyskam na szybkości przy wymianie na 48x38x28T?.

Są w sieci kalkulatory przeliczające prędkość zależnie od przełożeń i kadencji, sprawdź.

 

Dodam ze jeżdżę praktycznie 80% miasto, reszta ścieżki polne, leśne.

 

Chce wymienić bo większość trasy używam blatu 42, i 4 najmniejszych z tylu..

No to standardowo źle wybrałeś typ roweru do swoich zastosowań. Szosa, fitness, przełaj, a nie coś a la MTB nawet wyposażone w największą trekingową czy szosową korbę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema.

czy w KAdsie 1300 energy z 2013 roku piasty są przystosowane do montażu hydraulików? ktoś montował w swoim sprzęcie heble hydrauliczne?


ok, już nieaktualne pytanie - poczytałem i widzę, że nie są jednak przystosowane do hydraulików. Teraz pojawia się pytanie kupić bardzo dobre tarczowe hamulce czy wymieniac piasty i instalować sobie hydrauliki... ktoś coś już ma doświadczenie w tej materii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rafaells

jeśli masz kandsa z tarczami to hydrauliczne podejdą. Napisałeś, ze musisz zmienić piasty na hydrauliczne, ale piasta ma tylko osadzenie tarczy hamulcowej, nieważne czy mechaniczne czy hydrauliczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz teraz hamulce tarczowe to musisz zmienić jedynie hamulce i manetki bo o ile dobrze pamietam to w Kandsie są klamkomanetki. Z tego co piszesz to wydaje mi się że chodzi ci o systemy mocowania tarczy Centerlock i na 6 śrub, lecz one nie maja znaczenia bo tarcze możesz zostawić te co masz teraz. Piasty musisz zmienić tylko jesli masz hamulce typu V-brake.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. kandsa 1300 kupilem 2 lata temu i przejechalem ponad 5000km bez wymiany czegokolwiek oprocz opon i klockow. jak go wyciagnalem teraz na wiosne okazalo sie ze lancuch i kaseta do wymiany, wiec to zrobilem. jakos jezdzi ale czuje ze korba i suport tez do wymiany. i tu mam problem. wg specyfikacji z aukcji na ktorej kupowalem

 

Korba: SHIMANO FCM 311 z ramionami o długości 175mm
Suport:NECO na łożyskach maszynowych

 

korbe wymieniam na taka sama, wystarcza mi. suport neco znalazlem na aukcji

SUPORT NECO maszynowy 113,5, 118 122,5 127,5mm

 

ktorą długość mam wybrać? 122.5 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KryMar1983 suporty na kwadrat cechują się dłuższą żywotnością od każdego innego rodzaju suportu, lecz mają też mniejszą sztywność. Natomiast martinlubpl napisał że mu wystarcza więc można też rozumieć przez to że nie ma zastrzeżeń co do sztywności.

 

@martinlubpl jak wykręcisz stary suport będą na nim napisane wymiary, jeśli korbę wymieniasz na taki sam model to kup suport o takich samych wymiarach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej pod gwarancję to nie podchodzi

A skąd ta pewność? Tak rozumując nieoddawajmy nic na gwarancji bo to pewnie nie pedejdzie... litości

Przecież jest to wada towaru... Amor wadliwy tez podlega gwarancji.

Miałem podobny przypadek w aucie, nowy amor po paru miechach zaczął ciec i oczywiście uznali reklamacje.

 

 

Wam też wychodzi olej na lagę,czy to jest wada i nadaje sie na gwarancje???

Zgłoś to do sprzedawcy ale nie na gwarancji tylko skorzystaj z tego: "Niezgodność towaru z umową" na podstawie Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenciej.

Można więcej uzyskać niz na gwarancji.

Na podstawie tej ustawy Masz 24-miesięczną "ochonę" na cały rower. A jeśli np skorzystasz z gwarancji producenta to Masz tylko 12 miesięcy gwarancji na osprzę i 24 na ramę.

 

Oddaj amor na podstawie tej ustawy, wymienią Ci na nowy, sprzedasz ten nowy, dołozysz 600zł i kupisz coś lepszego...

Edytowane przez marcin9913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stąd ta pewność Marcin że XCM to nie jest nawet średniej klasy amortyzator I jego uszczelki kurzowe nie trzymają czegokolwiek co jest w środku, ale nie ma tam też oleju seryjnie. Jeśli więc pokerman zalał go olejem to nie wina producenta że ten olej wychodzi na lagi. Jeśli jednak nie zalał go olejem to sprawa jest całkiem inna, o ile olej wychodzi tylko na prawej ladze, bo w lewej jest tylko sprężyna smarowania smarem stałym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Stąd ta pewność Marcin że XCM to nie jest nawet średniej klasy amortyzator I jego uszczelki kurzowe nie trzymają czegokolwiek co jest w środku, ale nie ma tam też oleju seryjnie. Jeśli więc pokerman zalał go olejem to nie wina producenta że ten olej wychodzi na lagi. Jeśli jednak nie zalał go olejem to sprawa jest całkiem inna, o ile olej wychodzi tylko na prawej ladze, bo w lewej jest tylko sprężyna smarowania smarem stałym.

Nie mam pojęcia jaka jest budowa akurat tego konkretnego amora.

Co do wychodzącego oleju, to jeżeli seryjnie nie było tam oleju to logiczne jest, że producent nie uzna tego na gwarancji, jeżeli użytkownik sam zalał go.

Jeśli zaś olej był seryjnie w amorze to reklamacja jest zasadna.

Pisząc moją odpowiedz miałem na myśli standardowy przypadek. Psuje sie amor to składamy reklamacje i nie ma tu nad czym dyskutować :)

 

A czy amor jest niskiej, średniej, wysokiej klasy to nie ma to najmniejszego znaczenia co do zasadności reklamacji!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też występowały ślady oleju.  No i co? przetarłem to szmatką i dalej jeździłem - jak wcześniej napisano dużo brudu się tam pakuje. Wg. mnie nie ma sensu iść z tym na gwarancję bo w kolejnym egzemplarzu może być to samo...  Chyba, że dużo się tego wylewa i utrudnia jakoś pracę. JA już przestałem oczekiwać od tego sprzętu czegokolwiek i już szukam czegoś lepszego.


witam ponownie,

jak oceniacie koła w Kandsie 1300 z 2013? ja po przejechanym sezonie 2014 nie zauważyłem aby mi się scentrowały. Szukałem w internecie szczegółowego opisu i nie mogę znaleźć - a mianowicie - chodzi mi o wagę, ilość komór w środku(rozumiem, że to jest standard zwykłe dwukomorowe). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zastanawiam się nad zakupem jednego z trzech niżej wymienionych rowerów:

 

KANDS ENERGY 1300 VB
 
LAZARO EVOLUTION V3 MEN
 
ROWER RALEIGH TALUS 2.0
 
cena (1200zł) oraz parametry są podobne, w sumie Kands a Lazaro to ta sami firma, a Raleigh polecacie? a może jakiegoś innego "górala" do 1200zł?
Edytowane przez leszekkpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema,

 chcę sobie zamontować ten oo mostek do Kands-a. Ktoś już korzystał jak oceniacie taki długi mostek do jazdy XC z lekką dozą agresji?


http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/rowerowe-wsporniki-kierownicy-mostki/regulowane/p,wspornik-kierownicy-regulowany-hawk-105-25-4mm-czarny-piaskowany-acl-accent,37711.html?skad=googlepla&gclid=CNzN1rWWvcUCFUHbcgodDZwAhQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raleigh Talus 2.0 ma gorszy amortyzator niż Lazaro i Kands. 

Różnice między Lazaro Evolution V3 a Kands Energy 1300 VB to:

Lazaro:

Suport - DE ONE na łożyskach maszynowych

Piasty - JOY TECH kasetowe aluminiowe na szybko-zamykacze

Siodło - DDK BODY ERG anatomiczne

Kands: 

Suport - NECO na łożyskach maszynowych

Piasty - SHIMANO kasetowe na łożyskach uszczelniane montowane na szybko-zamykacze

Siodło - DDK EDEN T3 anatomiczne

pozostała specyfikacja podobna, porównując powyższe różnice to na jaki byście się zdecydowali ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...