vortex Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 (edytowane) Już ponad tysiąc kilometrów przejechałem na swoim Kandsie 2014 na tarczach. Jak na taką cenę to rower dobry, nie miałem żadnych awarii prócz trochę scentrowanego przedniego koła, no i kilka otarć roweru które jakoś przebolałem przy ok 250km Podkręciłem hamulce, podniosłem trochę przednią przerzutkę, no i od czasu do czasu smaruję sobie łańcuch.Ale przy 500km zaczęły mi strzelać pedała, tak jakby łozyska nawalały. Na początku raz na jakiś czas, potem coraz częściej aż do teraz. Jakoś to ignorowałem, ale myślę że teraz trzeba by je wymienić, bo mają luzy i w ogóle są już troche zjechane. Jakie polecacie mi pedała, w miarę tanie i wytrzymałe? Jeżdżę w zwykłych butach, chciałbym po prostu normalne pedałka w jakiejś normalnej cenie (50-100zł?) No i jeszcze opony, jak sądzicie warto jeździć na tych Kandsowskich? Jezdze trochę po ulicach, sciezkach ale po lesie, kamieniach, itp. też się zdarza, myślę że tak 50/50.. Czy lepiej zainwestować w jakieś lepsze gumy? Dziękuję z góry za pomoc Edytowane 20 Sierpnia 2014 przez vortex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 Odnośnie pedałów polecam ten wątek. A co do opon, to jeśli w niczym Ci nie przeszkadzają i nie zużyły się za mocno - nie ma sensu zmieniać. Zajeździsz je, to wtedy pomyślisz o wymianie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pjanowski2540 Napisano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 (edytowane) Jak wam się podoba mój rower? Co byście w nim zmienili? Edytowane 22 Sierpnia 2014 przez pjanowski2540 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malowany91 Napisano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 Za dużo tych "torebek" teraz pewnie waży z 20 kilo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzaku96 Napisano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 Co to za pedały? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ros Napisano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 Ja również chciałbym wiedzieć co to za pedały bo wyglądają świetnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pjanowski2540 Napisano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 Pedały stockowe tylko przemalowane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ros Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Pedały stockowe tylko przemalowane Sprytne :-) A czym malowałeś - zwykłym "szprejem"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pjanowski2540 Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 Tak, czerwona farba w sprayu za 10 zł i jak widać dobrze się trzyma po uprzednim przygotowaniu pedałów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ros Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Tak, czerwona farba w sprayu za 10 zł i jak widać dobrze się trzyma po uprzednim przygotowaniu pedałów A na czym to przygotowanie polegało? Czyszczenie, jakiś podkład? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pjanowski2540 Napisano 2 Września 2014 Udostępnij Napisano 2 Września 2014 Papierem sciernym, odtłuścić i trzy warstwy farby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 6 Września 2014 Udostępnij Napisano 6 Września 2014 fajne chwyty za grosze mozna sobie kupic. http://www.aliexpress.com/item/Y92-Free-Shipping-1-Pair-Cycling-Lock-on-Handle-Grips-For-Bicycle-Road-MTB-BMX-Bike/1932279729.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benek196 Napisano 6 Września 2014 Udostępnij Napisano 6 Września 2014 Fajnie wyglądające ale nie fajne. Miałem takie same chwyty, cena podobna (11zł) kupione w Kauflandzie ale nie są warte tej ceny według mnie. Po połowie sezonu jazdy na nich kolega który naprawdę rzadko jeździ nie ma już tych 'ząbków' na nich są po prostu gładkie. Nie muszę chyba mówić że nie wygląda to zbyt dobrze. Jeśli chcesz to przy najbliższej okazji zrobię zdjęcie tych chwytów u kolegi bo ja po miesiącu jazdy na nich się ich pozbyłem z powodu dużej ilości gumy jaka zostaje na dłoniach po jeździe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin9913 Napisano 6 Września 2014 Udostępnij Napisano 6 Września 2014 Mam problem z regulacja twardosci amortyzatora. Kiedy krece pokretlem aby utwardzic amortyzator, pod koniec gdy pokretlo powinno sie zatrzymac ono sie nie zatrzymuje tylko cos przeskakuje i znowu mozna wykonac ze dwa obroty pokretlem. I tak w kolko. A kiedy tak na wyczucie podkrece pokretlo w pozycje max twardy, tak zeby nie przeskoczylo znowu i zaczne naciskac mocno na kierownice i uginac amortyzator to sluchac jakies pukniecie i amor robi sie bardziej miekki. Ma ktos jakis pomysl co to moze byc? Rower to model z 2013r bez blokady skoku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malowany91 Napisano 7 Września 2014 Udostępnij Napisano 7 Września 2014 To w XCM-e wogóle działa ta regulacja? Ja kręcę i kręcę i różnicy nie widzę :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin9913 Napisano 8 Września 2014 Udostępnij Napisano 8 Września 2014 W moim egzemplarzy regulacja jest wyczuwalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaxgh Napisano 10 Września 2014 Udostępnij Napisano 10 Września 2014 Gwint pewnie się wyrobił, odkręć korek i sprawdź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cayus Napisano 11 Września 2014 Udostępnij Napisano 11 Września 2014 jestem posiadaczem kandsa 1300 model 2013 i w planach mam zmianę amortyzatora na coś lżejszego - ale raczej 80mm skoku. I w zwiąaku z tym mam pytanie - czy niższy o 3cm amorek nie zepsuje geometrii roweru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baju Napisano 12 Września 2014 Udostępnij Napisano 12 Września 2014 Cześć Jeszcze nie jestem posiadaczem Kands'a ale mam nadzieje, że już niedługo się tak stanie. Mam jedynie obawy, przed elementami tego roweru, na których producent sobie oszczędził, aby włożyć tam alivio. Każdy na forum gorąco poleca ten rower, ze względu na osprzęt jaki posiada. Chciałbym jednak wejść na temat innych elementów tego sprzętu - rama, sztyca, mostek, chwyty itp. Jak te elementy wypadają względem powiedzmy Kross level a2. Nie jestem znawcą rowerów, dlatego chciałbym się jeszcze zapytać o jedną rzecz, a mianowicię - po czym odczuwacie różnicę między Altus/Acera/Alivio, czy jest to aż tak znaczące? Pytanie to wytworzyło się w mojej głowie po dzisiejszej wizycie w serwisie rowerowym, gdzie zapytałem czy mają Kands'a, usłyszałem odpowiedź w stylu - "Nie i raczej nie chcielibyśmy go mieć", podpartą właśnie stwierdzeniem, że mimo, iż mają osprzęt dobry, to reszta jest bardzo słaba, względem np. Unibike, który może ma gorszy osprzęt, ale reszta jest całkiem ok. Jak to jest drodzy bikerzy? Komu tu wierzyć Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 12 Września 2014 Udostępnij Napisano 12 Września 2014 moj kands jezdzi pode mna 4 rok i jakos nic nie peka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 12 Września 2014 Udostępnij Napisano 12 Września 2014 Jak to jest drodzy bikerzy? Komu tu wierzyć Na pewno nie sprzedawcy, który pewnie dziwnym trafem akurat Unibike miał na stanie. Co do jakości materiałów użytych na ramę, sztycę czy kierownicę, nie wierz nikomu, kto będzie twierdził, że którykolwiek znany producent daje te elementy lepsze jakości niż inny (bo ma "lepszą markę"). Tego nie da się porównać bez testów materiałowych, których nikt nie robi. Ramy mogą różnić się geometrią, czy jakością malowania. Możesz sobie porównać wagę poszczególnych elementów czy ich własności użytkowe, ale stricte jakości użytych materiałów w domowych warunkach porównać się nie da. Poza tym wśród "markowych" producentów normą w tanich rowerach są części "własnej" marki (hamulce Kross, kierownica Kellys itp.). Oczywiście tych części nie robią producenci, tylko poddostawcy - i nigdy nie wiadomo, który do którego modelu i rocznika. Zresztą kto powiedział, że ten sam poddostawca ma dostarczyć wszystkie części do danego modelu w danym roczniku? Ruletka po prostu. Zatem jeśli ma to dla Ciebie znaczenie, to wybieraj producentów, którzy podają takie dane. Jeśli znaczenia nie ma (w tym budżecie w sumie i tak nie powinno) - każdy będzie wystarczająco dobry. I teraz ostatni detal: najbardziej zbliżony cenowo do Kandsa rower Unibike (Flash) ma rurki Uno, czyli dokładnie tego samego producenta, co Maestro. Mostek Cliffa 10 (Kellys) - też. Cube, Merida i Giant używają włąsnych marek (nawet o hamulcach nic nie wiadomo), więc nie sposób oceniać. Dalej nie chciało mi się sprawdzać, ale wynik pewnie będzie ten sam. Wnioski sobie sam wyciągnij. P.S. Chwyty zeszłorocznego Maestro to IMHO była porażka i pierwsza rzecz do wymiany. W tym roku je zmienili i narzekań słychać jakby mniej, choć mi dalej się nie podobają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baju Napisano 12 Września 2014 Udostępnij Napisano 12 Września 2014 (edytowane) No właśnie dzwinym trafem (zdziwiło mnie to), żadnego Unibike nie miał do sprzedania No dobra, w takim razię nie ma co się jakoś bardzo zastanawiać. Mam jedynie pytanie odnośnie geometrii ram Kands energy 1300. Czy ta rama sprzyja jeździe po lesie, górach, lekkich zjazdach? Czy jest ona porównywalna do Kross Level a2 (odnoszę się do niego, bo mogę porównać). Rower interesuję mnie bardziej od strony turystyki - górskiej, leśnej, zajechania tam gdzie autkiem sobie nie pojadę, a na nogach za wolno i za łatwo, nie chcę tutaj określać jakoś terenu, bo to wszystko zależy od tego gdzie się zgubię i co na mnie czeka za zakrętem. Fajnie by było kiedyś wybrać się w jakieś góry i spędzić tam dzień na rowerze, ale to może za dobrych kilka lat i ze sprzętem pokroju "ęduroooo". To jak to z tą geo ramy Kands'a jest - do ścigania, do zabawy? Edytowane 12 Września 2014 przez Baju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 13 Września 2014 Udostępnij Napisano 13 Września 2014 Rama a2 uchodzi za dość "sportową", ze względu na mocno pochyloną sylwetkę. Energy powinien być odczuwalnie łagodniejszy dla pleców Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baju Napisano 13 Września 2014 Udostępnij Napisano 13 Września 2014 (edytowane) Kurcze, powiem szczerze, że sylwetka na a2 bardzo mi odpowiada, nie robie jakichś super tras asfaltem, a nawet lepiej czasami bardziej się położyć na rowerze przy niektórych błotnych pojazdach i krzaki tak mnie nie wkurzają po drodze Mógłbym "usportowić" sylwetkę w kandsie obracając mostek? Bo z tego co widzę jest zadarty do góry. Edytowane 13 Września 2014 przez Baju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 13 Września 2014 Udostępnij Napisano 13 Września 2014 Baju, oczywiscie ze mozesz. niektorzy na forum tak zrobili i o usportowieniu Kandsa mowili. robili to z E1300 jak i z Majstrem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi