Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

w decathlonie wroclawskim dzisiaj bylem. nasze kandsy, energy 1300-1100 jak i maestro, to przy cenie-jakosci-osprzecie rowerow z deca to wyzsza polka. w cenie do 2 tysi mieli rowery na osprzecie altus-acera i zoomach jako uginaczach. 

ps. pojechalem specjalnie, by ich oferte szos pomacac. nie mieli zadnej! pomimo tego, ze zarowno mailem jak i telefonicznie potwierdzili mi dostepnosc road bike'ow... zenada. 

 

 

pochwa. 

Napisano

Dzisiaj podczas jazdy odkrecił mi sie mostek od kierownicy :( tzn puściły śruby. Jazda po lesie dała trochę wiecej adrenaliny niż zawsze. Moje pytanie czy to często sie odkręca. Czy lepiej posmarować śruby "kolejem"?

Napisano (edytowane)

Mostek to podstawa :) Korbę i pedały też warto kontrolnie sprawdzać, bo nawet jeśli niedokręcone niekoniecznie cię od razu zabiją to jeżdżenie na takich może zniszczyć gwinty. Wiadomo, że wypada też sprawdzać hamulce, ale to już niekoniecznie temat gwintów. Ja co jakieś 100km jazdy robię rundkę z imbusem i sprawdzam, czy wszystko jest ok. I czasem niektóre faktycznie idą lżej niż je ostatnio zostawiłem.

 

Oczywiście zakładając, że w twoim przypadku nie jest to jakiś problem sprzętowy - ale wątpię, bo ten mostek mimo że do wybitnych nie należy, to ma dość łopatologiczną, toporną budowę. Rozumiem, że puściły śruby trzymające kierownicę w mostku, a nie mostek na rurze sterowej? Jeśli jeździsz na poważniej możesz rozważyć wymianę na mostek trzymający kierownicę czterema śrubami, bo z tego, co pamiętam w standardzie chyba jest na dwie.

Edytowane przez Tadeus
Napisano

Dokładnie dwie śruby, dzisiaj normalnie dostałem szoku jak zaczęła mi kierownica drżeć w rękach. Takie dziwne uczucie. Z tymi czterema pomyśle jak zacznie to sie pojawiać częściej oby nie:)

Napisano

Trzymanie kierownicy powinno byc bezpieczne, kierownica nie powinna sie ruszac w mocowaniu, tak jak i mostek na rurze sterowej widelca. Jesli przy dokreceniu z odpowiednia sila (informacja na ten temat powinna byc dostepna na mostku albo w intrukcji obslugi (klucz dynamometryczny) nadal cos sie rusza to znaczy ze jest problem. Najczesciej jest to nietrzymanie wymiaru przez ktorys z komponentow, jego deformacja miekki material, slabej jakosci sruby, zniszczenie gwintow na srubach lub w gniazdach srub.

Napisano

Witam. Miał ktoś problem ze skrzypieniem w okolicy korby w swoim Kandsie? Ja mam energy 1300 nówka z 300 km zrobione dopiero.  Nie wiem czy to pedały czy korba czy co... Dzisiaj zaczeło coś dziwnie skrzypiec podczas pedałowania :(

Napisano

Witam. Miał ktoś problem ze skrzypieniem w okolicy korby w swoim Kandsie? Ja mam energy 1300 nówka z 300 km zrobione dopiero. Nie wiem czy to pedały czy korba czy co... Dzisiaj zaczeło coś dziwnie skrzypiec podczas pedałowania :(

Hihi nie czytałeś kolego wcześniejszych postów :) pierwsza opcja to czerwona karteczka na przezutce, drugie ja tak miałem to pedały. Rozkrecasz czyścisz, smarujesz, skrecasz i błoga cisza :)

Napisano

Otrzymałem dzisiaj wkońcu mój nowiutki KANDS 1300

 

Mam takie pytanie.

Jaka jest wewnętrzna szerokość obręczy w KANDS 1300 z 2013r?

W tych felgach:

tmrl.jpg

Chce założyć na te felgi opony Conti Race King 2.2

Ale jak zobaczyłem te felgi to zdają mi się jakieś wąskie.

Do tej pory jeździłem na rowerze starego typu a tam felgi były troche szersze :)

 

Czy wejdzie w te felgi ta opona 2.2?

Czy będzie stabilnie rower się zachowywał?



Lub ewentualnie zastanawiam sie nad Smart Sam 2.1 lub 2,25

Napisano

Dzisiaj podczas jazdy odkrecił mi sie mostek od kierownicy :( tzn puściły śruby. Jazda po lesie dała trochę wiecej adrenaliny niż zawsze. Moje pytanie czy to często sie odkręca. Czy lepiej posmarować śruby "kolejem"?

Ha! ja już dawno pozbyłem się zoom-a na 3 śruby. Teraz mam mostek na 4 i jakiś czas temu też się odkręciły (mocowanie kierownicy). Adrenalinka jest, faktycznie, zwłaszcza na zjazdach :)

 

Co do opon to należy pamiętać, że schwalbe są dosyć duże, tj. 2,1 schwalbe jest porównywalna do 2,2 innych producentów. Mi black jack 2,1 wchodzi spoko w tylny widelec i na oko widać, że 2,2 by weszło i moooooże 2,3.

Napisano

Kupiłem dopiero tego Kandsa 1300 i zauważyłem że przy zaworach nie ma tej nakrętki którą dokraca się zawóch do felgi, taka obrączka.

Niec hodzi mi o kapturek na wetylku!

 

Czy u wAs też tak jest?

 

W poprzednim rowerze była taka nakrętka przy wentylku.

 

Napisano

to zależy jakie kto ma dętki ale w wiekszości dętek z zaworem samochodowym nie ma

Ja dostałem :). Jak ktos nie ma to pierwsza lepsza stacja benzynowa i już ma za 0,50 zł.

Napisano (edytowane)

wziąłem się za zmiane opon, ale jest problem.

 

Felga ma wewnętrznej szerokości tylko 16mm

 

Starsznie ciężko było zdjąć tą oryginalną oponę.

A jeszcze ciężej jest założyć nową oponę drutowaną Race King 2.2.

Stanąłem na tym momencie:

625m.jpg

Brzeg opony jest już tak strasznie napięty, że mam wrażenie że jak będe próbował ją dalej założyć to ten drut pęknie...

 

Co mam teraz zrobić?

 

Mam te plastikowe łyżki do demontażu opon.

Edytowane przez marcin9913
Napisano

Hej!
Zdejmuj to wszystko szybko i zaczynaj od nowa :) Pamietaj, że zawsze podczas zakładania musisz zacząć od jednego brzegu. Nic na hura. najpierw wrzuć w felgę jedno zbrojenie/oplot, potem wrzuć dętkę (oczywiście pamiętaj aby była nieco nadmuchana aby nie zrobiła sie zakładka w oponie), a na końcu umieszczasz w feldze drugą stronę. Z fotek wynika, że atakowałeś całą oponę na raz.

Powodzenia :)

Napisano

A ja ma takie pytanie. Czy można namoczyć opone w ciepłej wodzie np.w wannie i później zakładać. Będzie bardziej elastyczna i "rozciągliwa" przy zakładaniu. Tylko opona bedzie mokra od środka czy nie bedzie rdzewieć obręcz?

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...