Skocz do zawartości

[rower] Kands energy 1300


Rekomendowane odpowiedzi

Co do hamulców w tym jednośladzie to powiem tak, gdy ja pojechałem po rower miałem wybór między v-brake a disc, jeździłem przy sklepie na tym i na tym (to nie był tylko parking przy sklepie) moja waga 85+-2kg zależy od sezonu ;) v-ki mnie zatrzymały a dyski spowolniły jeszcze ta różnica coś koło 2 stówek przesądziła że wybrałem v-ki, mam je drugi sezon i nic się z nimi nie dzieje (w tym sezonie 1000km) jak hamowały tak hamują, no ale przy dyskach jest mniej kłopotu na hydraulike wymienić. Zaznaczam to tylko moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcin9913

 

Jak najbardziej się opłaca. Spójrz także na osprzęt alivio :) A jak chcesz mieć jeszcze krótszą drogę hamowania to wymień klocki w hamplach a takie jak ja mam np. 

http://velo.com.pl/czesci/klocki-i-okladziny-hamulcowe/accent/3-function-pro I masz pewność hamowania w każdych warunkach  :thumbsup:

 

A co do opon z tego co można przeczytać w tym temacie to wielu właścicieli kands'ów wymienia opony ( ja na fabrycznych tylko przez lato smigam-bo przyczepność jest jaka jest :) ) Ale tak, to większość wydaje mi się, że na race king'i 2.2 wymienia :)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcin9913

 

Jak najbardziej się opłaca. Spójrz także na osprzęt alivio :) A jak chcesz mieć jeszcze krótszą drogę hamowania to wymień klocki w hamplach a takie jak ja mam np. 

http://velo.com.pl/czesci/klocki-i-okladziny-hamulcowe/accent/3-function-pro I masz pewność hamowania w każdych warunkach  :thumbsup:

 

A co do opon z tego co można przeczytać w tym temacie to wielu właścicieli kands'ów wymienia opony ( ja na fabrycznych tylko przez lato smigam-bo przyczepność jest jaka jest :) ) Ale tak, to większość wydaje mi się, że na race king'i 2.2 wymienia :)

 

Pozdro

 

A przy wymianie z 1.95 na 2.2 dętka moze zostać ta sama?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem wcześniej że moge teraz zakupić ten rowerek z v-kami w cenie 1150zł w sklepie stacjonarnym.

Myślicie że cena moiże jeszcez spaść bliżej zimy? Czy można spokojnie brać za tą cene?

Zejdą moze 50-100zl kupisz przed sama zima i co nie pocieszysz sie. Kup teraz i wyciągnij jakieś gratisy. Jeżeli jesteś zdecydowany to kupuj jak nie to zawsze sie znajdzie jakiś pretekst aby nie brać. Ja mam z v-kami i jest OK. Dokupilem oswietlenie, licznik i smigam po okolicy :) Kupuj nie czekaj!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej! Dawno mnie tu nie było. Już trochę przejeździłem z tym moim Kands-em więc mogę coś powiedzieć. Wcześniej pisałem o swoich pierwszych modyfikacjach. Idzie zima więc na tą chwilę mówię stop. Ten cały "tuning" podobnie jak w innych przypadkach jest kwestią zupełnie indywidualną. Tak więc do rzeczy! Moja wersja to KANDS ENERGY 1300. Oprócz odchudzania roweru w postaci usunięcia zbędnych stopek, śrubek itd... zmieniłem:

1. mostek na lekkiego Tokena 90mm +/-6°
2. kaseta 8 na 9 shimano
3. łańcuch 8s na 9s Shimano
4. tylna piasta z Joytech-a na sprawdzone Shimano M525 - stara piasta się posypała - bębenek się zaciął
5. obręcze z seryjnych na Accenty Offrider + nowe szprychy + długościenne, czarne nyple

6. amortyzator z seryjnego XCM-a 100mm na Marzocchi MX Pro LO 120mm
7. przednia tarcza hamulcowa 160mm na 180mm

8. siodło Vader na SanMarco Ponza Power

9. fabryczne klamkomanetki stef-y shimano na manetki deore 3x9

10. klamki hamulcowe na Avidy fr5

11. dorzuciłem koszyk na bidon Specialized (tylko jeden bo rama okazała się mieć walnięty otwór na kominie sztycy)

12. opony Schwalbe Black jack: przód - 2,0, tył - 2,1

13. gripy z fabrycznych chińskich gum na nieco mniej chińskie GIANTY z lock-iem

 

Ponadto rozkręcam sobie rower od czasu do czasu w ramach serwisu. Smaruję suport, stery, itd...

Sztyca podsiodłowa została skrócona o jakieś 10cm w ramach usuwania nadmiarów wagowych :)

 

I teraz największy smaczek:

Przeniosłem siebie i swoje życie w inny rejon Polski i teraz rower służy do ostrej jazdy w terenie AM/Enduro. Szybkie trasy z krótkimi, dynamicznymi podjazdami i masą dzikich zjazdów na żwirowniach. Bajeczka! O dziwo nawet daje radę :| liczyłem, że jak go skatuję, będę miał pretekst do kupienia conajmniej ramy, najlepiej fulla. Na co teraz się mierzę :] ogólnie rowerek godny polecenia za tą kasę. Do tego etapu spełnił moje wszystkie oczekiwania więc gorąco polecam wszystkim. Nawet mechaniczne heble dają radę o ile potrafi się je wyregulować. Moja wersja Energy1300 kosztowała jakiś 1000zł, a za taką kasę naprawdę warto.

Pozdrawiam wszystkich zapaleńców :)

 

 

3e1011547ff3.jpg a74b44dc39e4.jpg d81ea55f997b.jpg 1e671aa5582e.jpg 2df1bff6d7b7.jpg 3b4d2eb54890.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamóiłem właśnie sobie  ten rowerek prosto od producenta za 1099zł i czekam na przesyłkę :)

Nie przepłaciłem? To chyba dobra cena?

 

Ma ktoś może u siebie może oponki Conti Race King 2.2?

Jeśłi ktoś by taki się znalazł to proszę o zamieszczenie fotki jak Kands 1300 się prezentuje w tych kapciach.

Edytowane przez marcin9913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

machinehead,

ladnie. bardzo ladnie. 

 

dzięki :)

co prawda to dział dotyczący fabrycznych maszyn, ale warto zwrócić uwagę na elementy strategiczne. Nie wiem w jakich setupach teraz występują kandsy ale jeśli będzie jakikolwiek na amorze XCT a nie XCM to nie sugerujcie się grubością goleni... XCT chodzą lepiej od XCMów. Także tutaj można by uniknąć rozczarowania amorkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że kands jest nieco krótszy. Jak kto lubi. Wszystko wskazywałoby na to, że lazaro jest typowym ścieżkowcem a kands nieco bardziej narowistą konstrukcją. Mój pcha się na tylne koło jak wściekły co czasami mnie denerwuje, ale za to jest zwinny i skoczny. Na podjazdach nieco wywala na plecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...