Skocz do zawartości

[amortyzator] Rock Shox Tora


JustMe

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Amortyzator która pierwszy raz próbuję serwisować to Rock shox tora coil spring chyba z 2006r. Jestem jego drugim właścicielem. Przechodząc do sedna sprawy to mam kilka pytań, ponieważ utknąłem w miejscu w którym nie mogę oddzielić "dolnych" goleni od "górnych". Odkręciłem najpierw imbusem śrubę pod prawą golenią i tam nic nie było ;) Później preload adjuster, następnie lewa goleń: turnkey lockout i rebound adjuster wraz z tłumikiem [?] takim niebieskim. Olej się wylał, ale chyba zrobiłem coś niezgodnie z kolejnością, bo jak wcześniej wspominał nie mogę odłączyć tych goleni. Czuję jedynie że ściskam sprężynę i to by było na tyle. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć co robię źle ? Przy pisaniu tego tekstu posiłkowałem się tymtekstem. Obrazkiem amortyzatora po prawej stronie.

 

Jeszcze drugie pytanie o ilość oleju którą powinienem wlać. Do prawej goleni 145ml 5W do góry oraz 15ml 15W na dół i lewa goleń 20ml 15W na dół ?

Napisano

Wykręć lekko te śruby w dolnych goleniach, puknij je młotkiem, wykręć i wtedy powinieneś bez problemu rozdzielić golenie. Jak nie, to musisz szarpnąć mocno.

Napisano

TORA U-TURN RIGHT LEG

TOP VOLUME OIL WEIGHT BOTTOM VOLUME OIL WEIGHT

130cc/ml 5 wt 15cc/ml 15 wt

 

TORA U-TURN LEFT LEG

TOP VOLUME OIL WEIGHT BOTTOM VOLUME OIL WEIGHT

x x 30cc/ml 15 wt

 

http://www.sram.com/_media/techdocs/95-4310-745-000%202006%20Tora%20Service%20Guide.pdf

 

 

Edycja

Dziwne jest dawkowanie osobno od góry i od dołu skoro części te nie są uszczelnione ale ... może tak ma być

Napisano

Przepraszam za niezgodną z regulaminem nazwę tematu, zawsze o tym zapominam ;) Ok zrobię tak jak piszesz z tymi śrubami, a co do dwóch różnych olejów to też się nad tym zastanawiałem dlaczego do prawej daje się 15W i 5W. Chyba że są oddzielone od siebie. Spadam do garażu i zdam zaraz relacje co z tego wyszło ;)

Napisano

Od strony tłumika są szczelne - chodziło mi o stronę sprężyny

nieważne - powodzenia

Napisano

Byłem, zepsułem i wróciłem ;d Próbowałem tym sposobem ze śrubami i nic. Próbowałem z mocniej i lekko odkręconą śrubą. Później zrobiłem to samo co na filmiku i chciałem się mocniej zamachnąć wtedy na podłogę wypadła sprężyna i to co jest na zdjęciu. Mam nadzieję że to nie oznacza że co popsułem. Tym młotkiem trzeba naprawdę mocno walnąć ? Może filmik pomoże wam w ocenie co robię źle.

 

 

 

 

zdjcie000n.th.jpg[/img]

Napisano

1. ściągasz "manetkę" regulacji szybkości tłumienia

2. luzujesz 2 dolne śruby

3. młotkiem uderzasz w śruby aż łeb śruby wskoczy do oporu (czyli zblokuje się o dolną goleń)- dobrze jest zostawić parę zwojów żeby nie zniszczyć gwintu

4. odkręcasz śruby całkowicie (i o tym chyba zapomniałeś albo za słabo uderzyłeś od strony sprężyny i zblokowała ci się dolna część tej srebrnej rurki w dolnej goleni)

 

co robić dalej:

5. odpal plik do którego wyżej podałem link, przejdź na str 6.

6. wykonaj punkty: 19 - 22 po czym poskładaj sprężynę tak żeby wyglądała jak na zdjęciu 20 C

Napisano

Okej ! :) Dzięki Waszej pomocy udało mi się wreszcie rozdzielić lagi amora. Po prostu nie wiedziałem że trzeba naprawdę mocno walnąć w tą śrubę no i jak to przy pierwszym razie bałem się że coś uszkodzę.

 

Jeszcze mam parę pytań. Na tym zdjęciu 20c dokładnie nie widzę jak to ma być złożone. Tak patrząc na to http://img846.imageshack.us/i/zdjcie000n.jpg/

zdjęcie to najpierw: część środkowa, później sprężyna po lewej i na końcu ten jakby "korek" ?

 

Wiem że to trochę dziwne pytanie, ale czy kolor którym określa się twardość sprężyny jest na całej sprężynie ? Jest cała w smarze i wygląda raczej na szarą czyli ponoć taką która jest dodawana jako standardowa, ale na części był jakiś czerwony nalot ? ;) Gdy jest to szara sprężyna to czy jest odpowiednia dla 72-72kg ?

 

Czy nic się nie stanie gdy wszystko razem z tłumikiem umyję w wodzie. Głównie chodzi mi o tłumik czy w ogóle powinienem go myć ?

 

Ok to na razie tyle pytań, ale pewnie jeszcze będę potrzebował pomocy. Dzięki za rady i przepraszam za moją niewiedzę ;]

Napisano

Sprężyna jest najczęściej maźnięta w jednym punkcie, także nie sugeruj się kolorem całej sprężyny. Ja bym tłumika nie mył, bo nie ma takiej potrzeby. Za to dolne golenie ze ślizgami warto umyć odtłuszczaczem, wypłukać i wysuszyć. Pozbędziesz się ewentualnego pyłu czy piachu, który się tam nagromadził.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.