PiotrBienkowski Napisano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2011 Rower: Wheeler 800ZX Przeznaczenie: głównie tereny leśne, trochę drogi bite Dostępna kasa: max 600 zł Chcę wymienić napęd na osiągający większe prędkości Z tyłu wolnobieg, więc wolnobieg o jak najmniejszej ilości zębów (np. 13) i z przodu korba o jak największej (np. 48)? Jak to będzie pracować? Z jakimi przerzutkami to będzie współpracować? Jaki łańcuch do tego? Sorry za zawracanie gitary, ale ludzie w serwisach to są zieloni w temacie... Dzięki serdeczne z góry za pomoc Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekf500 Napisano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2011 Od tego jest forum aby zawracać gitarę. Moim zdaniem najbardziej decyduje osoba która na nim jeździ A tak poważnie to koła są bardzo ważne i opony im mniejsza masa rotacyjna tym lepiej poczytaj o tym na forum. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Kwietnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2011 ale powiedz ty mi czy masz 600zł na wymianę ... czego samego napędu, czy wszystkiego co konieczne? Bo ja bym ze 150-160 dal na nowe koło z kaseta, masz tam najmniejsza zębatke 11t, da ci ona wiecej niz przejscie z 44z na 48z. Oczywiście, może korbe wymienić również, kosz mysle ok 120-130zł. mamy juz ok 300. Do tego lańcuch jakieś ok 45-65zł, no i może wymiana opon na "szybsze", znaczy lżejsze i mniejszymi oporami toczenia. Co ty na to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2011 Wyrzucić tylne koło z wolnobiegiem i zamontować nowe z kasetą z 11T na najmniejszej zębatce (może są i mniejsze, ale ja się z takimi nigdy nie spotkałem), pozbyć się przedniego i zamienić na lżejsze. Koła powinny być na piastach z łożyskami maszynowymi, które lżej się kręcą. Na kołach lekkie dętki i opony. No i, co najważniejsze, TRENOWAĆ!!! Najlepiej taki trening, który rozwija zdolność do długotrwałego pedałowania z wysoką kadencją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrBienkowski Napisano 15 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2011 Właśnie problem leży w tym, że już nie ma na czym trenować, bo kręcisz na najwyższym przełożeniu i.... Koła to jasne. Z tym że pytanie czy w kwocie 600 zł można się zmieścić z przerzutkami przód i tył, korba, łańcuch, wolnobieg/kaseta? Nie wspominając o łożyskach maszynowych... Które fajnie gdyby były w cenie :-) Czyli co koła oba za 240 zł udało mi się znaleźć z łożyskami maszynowymi i na kasetę: Koła 26" na obręczach MACH1 EXE oraz piastach NOVATEC Do tego zostaje ok 360 zł na kasetę, korbe, przerzutki i łańcuch. Co polecacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Kwietnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2011 Koła powinny być na piastach z łożyskami maszynowymi, które lżej się kręcą. Tu sie nie zgodzę bo na konusach da sie uzyskać taki efekt na nowej pieście ( sam testowałem) ze trzymając piastę za oś i kręcąc korpusem piasta zrobi do kilkudziesieciu obrotów, nowa piasta na maszynach zeby chciał tyle nie wykona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2011 Moje stare koła na piastach Sram 9.0 kręcą się jeszcze długo po tym, jak nowe na konusach stanęły. Fakt, że nowe koła to to jakiś szajs tajwański pod nazwą Pivit ale po przesmarowaniu i regulacji konusów tak, że jakby miały być ciut choćby lżej skręcone to by miały luz. Stąd moja sugestia dot. łożysk. Pewnie, jakieś Shimanowskie XT czy XTR kręcą się jak oszalałe ale z nimi nie miałem doświadczeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madmax3030 Napisano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2011 najtaniej to kupić wąskie opony bez agresywnego bieżnika. Efekty będzie widać bardzo szybko. Możesz popatrzeć co robi u Ciebie większą wagę w rowerze. Wymiana części na lżejsze. możesz też kupić smar do łożysk firmy Finish Line z teflonem i go dać na łożyska w piastach. Od razu powinny się lepiej kręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Kwietnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2011 Moje stare koła na piastach Sram 9.0 kręcą się jeszcze długo po tym, jak nowe na konusach stanęły. Fakt, że nowe koła to to jakiś szajs tajwański pod nazwą Pivit ale po przesmarowaniu i regulacji konusów tak, że jakby miały być ciut choćby lżej skręcone to by miały luz. Stąd moja sugestia dot. łożysk. Pewnie, jakieś Shimanowskie XT czy XTR kręcą się jak oszalałe ale z nimi nie miałem doświadczeń. Chodziło mi o sama piastę, mam obecnie nową na 4 maszynach i naprawdę lekko sie kreci ale pewnego Sachsa jakiego małem nie przebije, w tej jak zakręciłem korpusem to sie kręcił i kręcił i kręcił. Był na konusach, sam rozbierałem i smarowałem. CO do kół, wąskie i stożkowe obręcze, im bardziej stożkowe, dłuższy stożek tym bardziej aerodynamiczna obrecz. Wąski slick, lekka dętka bądź jej brak o opory spadają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kabanosdg Napisano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2011 Przy prędkościach większych niż 24 km/h energia potrzebna do pokonania oporu powietrza przekracza opory toczne i mechaniczne roweru. Wraz ze zwiększeniem prędkości z 12 km/h do 32 km/h opory mechaniczne rosną o 225%, toczne o 363%, zaś opór powietrza aż o 1800%. Pisałeś, że głównie będą to ścieżki leśne, czasami ubite drogi - w takim razie wątpię że będziesz kręcił cały czas na 44x11, zakładając treningi z dużą kadencją. Pierwsze co to musisz zainwestować w dobre semi-slicki. Później piasty - konusy (lżejsze, trzeba potrafić wyregulować), maszynówki (cięższe, praktycznie bezobsługowe aż złapią luzy i się rozlecą) - jeśli chodzi o opory toczenia maszynówek to sam użytkuję i delikatne pchnięcie koła skutkuje kilkukrotnym obrotem obręczy. Podczas jazdy możesz też blokować amortyzator - nie będziesz tracił energii pedałowania na bujanie roweru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrBienkowski Napisano 17 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2011 z 5 wpisów nikt nie napisał konkretnej odpowiedzi na pytanie, ale mimo wszystko dzięki... ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 18 Kwietnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2011 Rower: Wheeler 800ZX Z tyłu wolnobieg, więc wolnobieg o jak najmniejszej ilości zębów (np. 13) i z przodu korba o jak największej (np. 48)? Jak to będzie pracować? Pracować będzie. Jak? Kultura zmiany biegów zależy od manetek i przerzutki głównie, ale wpływ mniejszy na nią maja też pancerze i reszta elementów napędu. Z jakimi przerzutkami to będzie współpracować? O ile nie będziesz wybierał między SRAMEM i Shimano masz dowolność wyboru, wszystkie przerzutki będą działać, oczywiście im droższa tym lepiej będzie działać i będzie lżejsza. Ja tu polecę SLXa. Jaki łańcuch do tego? Jak koledzy pisali zainwestuj w nowe koło pod kasetę, do tego komplet kaseta plus łańcuch XT. Przy tej wymianie będziesz musiał kupić jeszcze manetki, również XT będą ok. Poza tym, jak koledzy pisali, odpowiednie opony (semislicki), pomyśl o pedałach SPD jak nie masz, podobno dużo dają jeśli chodzi o napędzanie (szybciej, efektywniej), no i im lżej tym łatwiej napędzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrBienkowski Napisano 18 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2011 Dzięki bardzo za wpis... Części które opisujesz to wysoka półka, a tu kasy brak. Czy taki zestaw będzie ok? Koła 26" na obręczach MACH1 EXE oraz piastach NOVATEC Łańcuch Shimano Deore CN-HG53 Kaseta Deore CS-HG50 9 rz. 11-32 Manetki SHIMANO ALIVIO SL-M430 3x9 Mechanizm korbowy 9 rz. Shimano ALIVIO FC-M430 44x32x22 Przerzutka Shimano ALIVIO RD-M430 9 rz. pytanie za sto punktów - co z przednią down czy top swing? Średnica obejmy 28,6 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 18 Kwietnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2011 28.6 ... wow skąd takiego chudzielca wyczarowałeś ? Stalowy ? No w każdym bądź razie polecę down swing, żywotniejszy ale nie w każdej ramie da sie go zamontować, gdyż ma obejmę wyżej od topa kilka cm. Jeżeli masz rame 18" w góre spokojnie mozesz brać downa, u mnie przy 16" weszła spokojnie. Reszta jak najbardziej ok, nowe alivio sprawia bardzo dobre wrażenie. ale im lżejsze koła tym lepiej, czasami warto pość na ustępstwo w przerzutce a dopłacić do kół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrBienkowski Napisano 18 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2011 Dziękuję Wam za odpowiedzi i poświęcony czas. Naprawdę mi pomogliście. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2011 Wyrzucić tylne koło z wolnobiegiem i zamontować nowe z kasetą z 11T na najmniejszej zębatce (może są i mniejsze, ale ja się z takimi nigdy nie spotkałem) Właśnie trafiłem przez przypadek na takie: http://www.shimano-polska.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/CS/EV-CS-HG70-S-2185_v1_m56577569830608769.pdf Tylko obawiam się o płynność pracy (już 11-12 tak sobie chodzą) i wytrzymałość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Kwietnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2011 Biorąc pod uwagę budowę tej kasety a zwłaszcza lock ring nie zakładalna na przeciętny bębenek. Stopniowanie szorowe, sam kiedyś wodziłem kasetę z 10t ale 9 ... no czemu nie ciekaw jestem jak to wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.