Skocz do zawartości

[opona] co polecicie ?


zajonc

Rekomendowane odpowiedzi

Do 60 zł to tylko IRC Mythos XC. Mam wersje o rozmiarze 1.95 drut (waga ponizej 600 gr) i jest to genialna opona za to cene. Chcesz ja zalozyc jako napedowa, wiec oczywiscie napisze o wersji na tyl. Na asfalcie opory toczenia nie sa duze jak na opone do XC, w blocie potrafia zmasakrowac duzo drozsze modele, ma ciekawe dzialanie, bo na naprawde sliskich podjazdach czuc jak tyl buksuje ale rower idzie do przodu bez problemu, na luznch nawierzchniach przyzwoicie, na mokrym asfalcie trzeba uwazac. Mam komplet przod + tyl i sa bardzo glosne na ulicy. Samoczyszczenie z blota troche kiepskie, ale nie beznadziejne. Ma miekkie scianki boczne i nawet jak jest napompowana na kamien to ugina sie dosc mocno (waze 81 - 83 kg w zaleznosci od pory roku :) ). Zlapalem dwa kapcie w trakcie prawie 3 tys km, wiec jest dosc odporna na przebicia (jeden to moja wina). Po 3 tys km bieznika jest duzo, chociaz w porownaniu z nowa zaczyna sie troszke wiecej slizgac. W zyciu nie zmienia na inna opone (chyba, ze wersje kevlar), podobnie jak moj znajomy, ktory juz drugi komplet obecnie zajezdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei proponuję rzucić okiem na oponki Continentala - mają teraz fajne ceny na niektóre modele, zwłaszcza na Allegro :) ...

Sama ujeżdżałam i nadal ujeżdżam kilka różnych Continentali i złego słowa o nich nie powiem ::smile:: . Musisz jedynie wziąć pod uwagę fakt, że Conti zawyża katalotgowe rozmiary swoich opon - w praktyce przeważnie sią o ok. 2" węższe. Jedyne trzymające rozmiar oponki Contiego, z którymi do tej pory miałam styczność, to Navigatory :P .

Pozdrówko z propozycją :-) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja polecam Michelinki, a co mi tam. Wersje drutowe, nie są drogie, zresztą sami zobaczcie:

http://www.harfa-harryson.com.pl/michelin-...-cross-drut.htm

CrossCountry Mud dla mnie wydaje sie najkorzystniejsza z pośród tych wszytskich :)

Lubie jeszcze Nokian'y i je bym polecił, ale próg cenowy nie wyrobi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żebyś nie miał za łatwego wyboru to jeszcze dorzucę Tiogi Factory XC.

Moje mają ok 1000 km i jestem z nich bardzo zadowolony. Świetnie radzą sobie kopnym piaskiem, śniegu, nawet na lodzie przy odrobinie opanowania da się utrzymać. Zaletą ich jest samooczyszczanie. Na asfalcie są dość głośne ale i tak jak trzeba da się poszaleć 40-50km/h nie robi na nich wrażenia. Kilka razy uratowały mnie od gleby, mimo poślizgu przedniego koła da się sterować rowerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz wydać 60 zł na oponke to ja od siebie mogę Tobie polecić PANARACER MACH SK (zobacz tu http://www.sebekfireman.foxnet.pl/rower/ht...d=2&thread_id=6 )

Ja jej używam w cieplejszych miesiącach - na zimę zakładam DĘBICE ORKĘ. Ten Panaracer ma całkiem dobrą wytrzymałość gumy, dobrze trzyma na każdym rodzaju nawierzchni, ma niskie opory, łatwo czyści się z błota i ma jakiś tam system antyprzebiciowy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dodam, że w sklepie www.probikes.pl jest fajna oferta opon Schwalbe. Modele drutowe są osiągalne już do 60zł, a z tego co wiem, ta firma nie ma się czego wstydzić odnośnie ogumienia rowerowego. Czekam na ich ofertę ciuchów Shimano, więc przy przeglądaniu strony zauważyłem te oponki, nie reklamuję konkretnej firmy, gdyby ktoś miał wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej - mam podobny problemik - Witam - posiadam Cube Attention (2003 18") i właśnie zmieniłem kółka. Mam złożone na piastach XT i felgach Alexrims D24 więc konstrukcja prawie niezniszcalna jak na XC ( przy 70kg). Teraz potrzebuję obuć je, ale za komplet nie chciałbym wydać więcej jak 150 pln. Podkreślam, ze to będą oponki używane wyłącznei w terenie - na codzień mam inne koła z semislikami. Miałem ochotę na następującą kombinacją:

Przód - Continental Traction 2.1

Tył - Continental Escape 2.3

Macie jakieś inne propozycje???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Continental Escape 2.3

 

:shock:

Te oponki mają szerokość katalogową 2,1" - a praktyczną 1,95 ;) ... Może chodziło ci o Vertical? Podobny bieżnik, a i rozmiar (katalogowy ;-) ) się zgadza... Eventualenie Survival (z kolei podobny bieżnik, jak u Tractiona) ;-) ...

Pozdrówko z domysłami :-) ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nii szukam wielkich gum do zjadzów, ale chciałbym mieć dobre oponki na cieższe warunki więc na tyl szukałem 2.3". Byćmoże faktycznei escape są trochę wąskie, ale zbierają dobre opinie a ich bieżnik wzbudaz u mnie zaufanie jeśli chodzi o oponę napędową:

conti_escape.jpg

Co gorsza przednia oponka, która mi podchodzi jest praktycznie niedostępna ze względu na zakończenie pordukcji.

 

Skoro mój wybór nie jest zbyt trafiony to moze macie jakieś własne propozycje?

(oponki w teren: kierunkowa i napędowa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, bynajmniej - Escape to świetny wybór, sama na takich jeżdżę (p/t) i jestem w pełni usatysfakcjonowana ::smile:: . Chodziło imi tylko o to, że Escape nie produkują w rozmiarze 2,3". Jeśli faktycznie chcesz coś szerszego od Escape, ale o podobnym bieżniku - polecam Verticala. Zwłaszcza, że zbliża się zima, więc szersza opona będzie jak najbardziej wskazana 8) .

Ja na zimę (śnieg, nie lód - bo na lód to już raczej kolce :) ) oraz na trudniejsze warunki błotne mam na tył Survivala - też fajoska oponka.

Pozdrówko poglądowe :-) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na trudny teren wzialbym na przod i tyl survivale 2.3 pro sam mialem je kupic faktycznie sa jak 2.1 kolce wysokie w blocie ida cudownie a ze wersja pro to dosc lekkie a ze promocja to i tanie-do 55zł/szt albo panaracery smoke okolo 60zł tez na trudne blotne warunki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

TO jak się zachowuje na asfalcie i powierzchniach utwardzonych wogóle mnie nie interesuje. Mam cały zestaw kół na asfalt i kostke i to na nich jezdżę codziennie. Te koła mają być na zawody i odchylenia weekendowe czy teningowe. Jesli bede jechal w góry rowerem to dam znajomym kola terenowe do przewiezienia i je zamontuję juz na miejscu. Czyli teren i tylko teren. Jaką gumę proponujecie na przód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam escape pro ale sa dosc waskie na zawody ok ale w gory wzialbym cos szerszego-moze wciaz z continentala ale koniecznie rozmiar 2.3 lub nawet 2.5 jesli tylko Ci wejdzie(faktycznie conti sa wezsze niz pisze na nich tak o jeden rozmiar-moj 2.1 ma raczej 1.95 szerokosci).A jaki konkretnie model?Pewnie vertical albo survival a jak nie to cos z agresywnym bieznikiem z nowej kolekcji moze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość HILTI_

sory, ze jako gosc, ale jestem na laborce na uczelni a tu kompu mulą na maksa wiec sie nawet nie loguje. Nie mam obecnie najmniejszego pomyslu co wsadzic na przod - conti zatrzymal produkcje traction-a i nie wypuscil chyba zadnego nastpecy :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te modele nie wzbudzają we mnie zaufania ze względu na rójkątne kolcki na brzegach. Przy wyższych prędkościach będzie to jedyny punkt podpracia na zakrętach... Wzdłóżnie ułożony bieżnik w tych miejscach o płaskich krawędziach jest najlepszym rozwiązaniem w teren z tego co pamiętam... Pozatym wyglądają mi na takie, które łatwiej zapchać błotem (klocki bieżnika ułożone bliżej siebie niż w survival).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie testowałam Survivala dziś na krętych ścieżkach w ośnieżonym i na maxa oblodzonym lesie - i muszę powiedzieć, że nieraz i nie dwa uratował mi tyłek na ostrzejszym wirażu :!: Świetna opona - nie żałuję ani grosza na nią wydanego. Strzał w dyszkę ::smile:: .

Na asfalcie: zaskoczenie. Nadspodziewanie gładko się toczy, nawet w porównaniu z Escape'ami, i jakoś zbytnio nie warczy. Dodam, że na przodzie mam teraz Navigatorka - on warczy bardziej ;) .

Pozdrówko w pełni kontente :-) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...