Gość Wiewiór Napisano 3 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2005 Witam wszystkich! Mam pytanie ,a mianowicie: warto kupić klamkę Avid SD 7 w cenie 60zł? Dobra to cena? Może ją ktoś ma i chciałby sie pochwalić jej działaniem? :sss: Klamka jest oczywiście nowa ze sklepu. Bedzie działała z V-brakeiem LX 2004 i avidem bb5. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mloody Napisano 3 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2005 http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=74242326 Tu masz dwie za 115 zł, więc sam sobie odpowiedz Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Anonymous Napisano 3 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2005 mloody, ale koszt przesyłki to chyba jakieś 7zł, a ja moge wracając ze szkoły wstąpić do sklepu... i komplet mam za 120zł a prawde mówiąc może za 110 Więc...moze ktoś sie jeszcez wypowie na temat pracy? Duża różnica między 7-ką ,a FR 5? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mloody Napisano 3 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2005 Różnica polega na regulacji siły hamowania w SD 7, a jeśli zależy Ci na wadze to FR-5 - ważą 150 g. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Anonymous Napisano 3 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2005 Dzięki, dzięki! Na wadze mi bardzo nie zalezy , bo...raczej do XC jej nie będe używał, choć w przeciwieństwie do innych szalejących w streecie , 4x, dircie... dbam o to by mój rower nie ważył 17kg! :-P Teraz mam klamki SCOTT COMP made by TEKTRO, hehe... i działa to jakby nie mogło,a kupując avidy mam nadzieje,ze sprawność hamowania sie poprawi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2005 Teraz mam klamki SCOTT COMP made by TEKTRO, hehe... i działa to jakby nie mogło,a kupując avidy mam nadzieje,ze sprawność hamowania sie poprawi. Się nie zdziw jak nic się nie poprawi, bo co Tobie klamki mają poprawić? Lepiej przyjżyj się innym częścią przy hamulcach bo zapewne tam coś nawala. Klamki te za 10 zł i te za 100 zł mają ten sam mechanizm działania - linka zaczepiona jest o bolec i po prostu naciskając klamkę ciągniesz tą linkę. Skuteczność hamowania zależy głównie od klocków hamulcowych i od sztywności szczęk! Kosmiczne pancerze, linki i klamki nie poprawią raczej hamowania! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
von Lauenberg Napisano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2005 To nie do końca tak Sebek. Nie poprawią w dużym stopniu, ale będzie czuć różnicę. Miękkie klamki Tektro i brudne stare linki, a nowy zestaw linek np. Clark's na teflonie i solidne klamy , które nie uginają się same, potrafią sprawić, że nie poznasz własnych hamulców. Oczywiście, najważniejsza jest twardość ramion hamulca i jakość (dobór) klocków, ale nie bagatelizowałbym reszty części. Diabeł jak zwykle tkwi również w szczegółach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2005 Miękkie klamki Tektro i brudne stare linki, a nowy zestaw linek np. Clark's na teflonie i solidne klamy , które nie uginają się same, potrafią sprawić, że nie poznasz własnych hamulców. Z brudnymi linkami to się zgodzę że mogą miec jakiś wpływ na działanie hamulca - jednak ten brud nie działa na siłę hamowania tylko na siłę potrzebną do naciśnięcia klamki oraz na łatwość odbicia szczęk. Linki jakiegoś Clark'sa działają tak samo jak Noname za 2 zł z motoryzacyjnego - sam to ostatnio sprawdzałem. A sztywne klamki nie problem kupić za małe pieniążki. Ale jak ktoś chce wydać dużo pieniędzy to niech wydaje tylko niech nie oczekuje rewelacji w działaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
von Lauenberg Napisano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2005 ten brud nie działa na siłę hamowania tylko na siłę potrzebną do naciśnięcia klamki oraz na łatwość odbicia szczęk Oczywiście, ale hamowanie to nie tylko siła, ale również modulacja, zwłaszcza zimą. A tutaj brud w pancerzach bardzo przeszkadza, co zresztą sam napisałeś. jak ktoś chce wydać dużo pieniędzy to niech wydaje tylko niech nie oczekuje rewelacji w działaniu Rowerzyści to gadżeciarze, czy się do tego przyznajemy czy nie. Więc nie ma czegoś takiego jak za dużo pieniędzy na ukochaną maszynę. A poza tym takie klamki to już krok w kierunku budowy solidnego zestawu hamulców, nie uważasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2005 Oczywiście, ale hamowanie to nie tylko siła, ale również modulacja, zwłaszcza zimą. A tutaj brud w pancerzach bardzo przeszkadza, co zresztą sam napisałeś. Sprawa brudu wygląda tak że jeżeli będziemy mieli jakis syf w pancerzach to będzie on powodował trudniejsze odbicie szczęk gdyż linka się będzie blokować ponieważ odbijający hamulec nie wywiera dużej siły. Brud w pancerzach na modulacje nie wpływa - jeżeli mamy syf w pancerzach to po prostu musimy używać większej siły aby przesunąć linkę w tym pancerzu. Rowerzyści to gadżeciarze, czy się do tego przyznajemy czy nie. Więc nie ma czegoś takiego jak za dużo pieniędzy na ukochaną maszynę. Z pierwszą częścią się zgodzę, ale wkurza mnie to troche bo później krążą bardzo dziwne opinie i teorie o sprzęcie przez takie podejście. A poza tym takie klamki to już krok w kierunku budowy solidnego zestawu hamulców, nie uważasz? Zależy co uważasz za wyznacznik solidny zestaw - bo jeżeli tym wyznacnikiem jest ilość wydanych pieniędzy to ja się z tym nie zgodzę. Solidny zestaw można także złożyć na tanich komponentach - mi sie w każdym razie prawie zawsze udaje złożyć coś solidnego z tanich komponentów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
von Lauenberg Napisano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2005 jeżeli będziemy mieli jakis syf w pancerzach to będzie on powodował trudniejsze odbicie szczęk Brud w pancerzach na modulacje nie wpływa - jeżeli mamy syf w pancerzach to po prostu musimy używać większej siły aby przesunąć linkę w tym pancerzu. To nie tak - odbicie szczęk czyli zmniejszenie siły nacisku to przecież modulacja - razem z dozowaniem siły. Czyli de facto brud psuje modulację (odnośnie zmniejszania siły na klamce, ze względu na problem z cofnięciem szczęki przez sprężynę). wkurza mnie to troche bo później krążą bardzo dziwne opinie i teorie o sprzęcie przez takie podejście Oczywiście, dlatego ważne na forum jest wyłowienie istotnych informacji z zalewu porad typu "kolega jeździ..., słyszałem, że..., podobno... itp). eżeli tym wyznacnikiem jest ilość wydanych pieniędzy to ja się z tym nie zgodzę oczywiście nie zawsze tak jest, ale niestety również w rowerach za jakością idzie cena. tutaj miałem na myśli dodanie szczęk SD5 i w konsekwencji niezły zestaw za ciągle stosunkowo niewielką kasę. Można taniej, można drożej i lepiej, ale za te pieniądze chyba się nic efektywniejszego nie wymyśli. Zresztą, to juz zupełnie inna dyskusja... Dzięki za konstruktywną rozmowę Pozdrower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2005 To nie tak - odbicie szczęk czyli zmniejszenie siły nacisku to przecież modulacja - razem z dozowaniem siły. Czyli de facto brud psuje modulację (odnośnie zmniejszania siły na klamce, ze względu na problem z cofnięciem szczęki przez sprężynę). Hehe - kurcze jakoś nie mogę się połapać w tym zdaniu - jakaś pomroczność mnie wzięła Dla mnie modulacja to płynność siły hamowania. Oczywiście, dlatego ważne na forum jest wyłowienie istotnych informacji z zalewu porad typu "kolega jeździ..., słyszałem, że..., podobno... itp). Tylko że ciężko znaleźć rozsądne opinie dotyczące sprzętu troszkę "gorszej" klasy lub "innych komponentów". Większość tych rad w stosunku co do sprzętu nie jest zbyt bardzo przemyślana - ja zawszę się śmieję że literki LX, XT, XTR itd zamydliły bikerom oczy oczywiście nie zawsze tak jest, ale niestety również w rowerach za jakością idzie cena. A w większości jest to prawda tylko że wzrost tej jakości nie jest najczęściej proporcjonalny do wzrostu ceny. tutaj miałem na myśli dodanie szczęk SD5 i w konsekwencji niezły zestaw za ciągle stosunkowo niewielką kasę. To fakt że SD5 są bardzo dobre i w sumie niewiele kosztują - zresztą sam sobie je założyłem na przód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo_jacek Napisano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2005 Klamki te za 10 zł i te za 100 zł mają ten sam mechanizm działania - linka zaczepiona jest o bolec i po prostu naciskając klamkę ciągniesz tą linkę. po czesci sie zgodze ale klamki moga mieć inne ramie siły zgadza sie ? Długość tej czesci co sie wciska tez ma znaczenie. Jak zmieniem klamki z moich starych plastkowo-aluminiowych na cale z alu poczułem roznice niestety negatywna.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2005 po czesci sie zgodze ale klamki moga mieć inne ramie siły zgadza sie ? Długość tej czesci co sie wciska tez ma znaczenie. Jak zmieniem klamki z moich starych plastkowo-aluminiowych na cale z alu poczułem roznice niestety negatywna.. Fakt że to ma znaczenie - im dłuższe ramie tym możemy działać większą siłą używając mniejszej siły. Jednak w rowerach stosuje się raczej krótkie ramiona - znaczenie w tym przypadku może grać sposób wygięcia ramion klamek - ale tutaj każdy producent stosuje podobną technikę gdyż to prawie nic więcej nie kosztuje zrobić odlew troszkę łamany a nie prosty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
von Lauenberg Napisano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2005 Hehe - kurcze jakoś nie mogę się połapać w tym zdaniu - jakaś pomroczność mnie wzięła Smile Dla mnie modulacja to płynność siły hamowania. Wyjaśnię: modulacja to (wg mojego rozumienia) możliwość dokładnego dozowania siły, która działa na hamulec, zarówno na "+" (mocniej hamuję, aż blokuję koło) jak i na "-" (mniejsze spowalnianie, koło obraca się znowu). I właśnie w tym drugim momencie ważne są sprawne pancerze i linki - bo jak sam przyznałeś, nie zawsze sprężyna ramienia v-brake'a jest w stanie pokonać opór brudnego pancerza i rdzewiejącej od wilgoci linki i odciągnąć szczękę od obręczy. Dlatego uważam, że sztywne klamki (siła idzie na linkę, a nie na wygięcie ramienia klamki) i porządne, szczelne i nasmarowane pancerze i linki są równie ważne jak mocne szczęki i dobre klocki, zwłaszcza zimą, kiedy granica zablokowane-obracające się koło przekłada się bezpośrednio na bezpieczeńśtwo na śliskim chodniku. Podsumowując, Avid SD7 z regulacją siły i odległości od kierownicy za 60zł sztuka to dobry zakup. Razem z hamulcami SD7 stworzą wg mnie najlepszy zestaw v-brake na rynku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2005 von Lauenberg w sprawie modulacji widzę że się rozumiemy i w sprawie tego że należy mieć czyste pancerze i linki - także. porządne, szczelne i nasmarowane pancerze i linki Wierz mi ale między tymi porządnymi a tymi najtańszymi nie ma żadnych różnic w działaniu - w każdym razie człowiek nie jest w stanie tego wyczuć swoimi zmysłami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fryta Napisano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2005 Czytam i czytam, aż się zagubiłem w waszym potoku słów :wink: dlatego tak z mojego doświadczenia - jeździłem na takich zestawach: 1. klamki sis i hample sis 2. klamki alivio i hample cantilever alivio 3. klamki lx i hample sram5,0 oraz 7,0 4. klamka avid sd7 i hampel avid sd7 oraz klamka lx i hampel avid sd3 (obecnie) Miałem często okazję pojeździć na zestawach: 1. klamki i hample - altus 2. klamki lx i hample avid 2,5 3. klamki lx i hample lx z równoległem.... Avidy (hample) są najlepsze, nawet kolegi stare 2,5 i mój 3,0 lepsze są od lx i sramów7,0 Klamki - mam teraz lewą lx a prawą avida sd7 i ... czekam na okazję zmienić na 7 Pancerze - bardzo ważne aby były zadbane klocki - jedna z najważniejszych części składowych w hamulcach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lobster Napisano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2005 Wierz mi ale między tymi porządnymi a tymi najtańszymi nie ma żadnych różnic w działaniu Wg mnie są, szczególnie porównując te NAJTAŃSZE linki, i jakis lepszy zestaw, ale nie chce mi sie rozwodzić na ten temat - kazdy kto zauwazyl to co i ja zauwazylem powie to samo, a reszta bedzie krzyczec ze ci co uwazają inaczej niz oni nie mają racji i tak w kolko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2005 Wg mnie są, szczególnie porównując te NAJTAŃSZE linki, i jakis lepszy zestaw, ale nie chce mi sie rozwodzić na ten temat - kazdy kto zauwazyl to co i ja zauwazylem powie to samo, A ja bym się z chęcią dowiedział co takiego ciekawego można było u Ciebie zauważyć. Bo ja cały czas u siebie próbuje się czegoś dopatrzeć gdyż przesiadłem się z drogich linek na linki za 2 zł i za nic w świecie nie mogę się dopatrzeć żadnej różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Wiewior Napisano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2005 hmm... dzieki za odpowiedzi. Warto dopłacić 10 zł bymieć SD7 zamiast FR5? Bo do końca nie jestem przekonany czy ta regulacja siły to taka istotna rzecz. Faktycznie sie to przydaje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.