Skocz do zawartości

[Amortyzator przód] DROP OFF identyfikacja


roszej

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Mój pierwszy post na forum tyczy się amortyzatora Marzocchi DROP OFF. Kupiłem go parę dni temu ale nie wiem dokładnie jaki do model tzn: 1,2,3,4?

może ktoś pomoże mi to rozwikłać ?

co wiem:

- Lagi 32mm (górne są "srebrne", dolne czarne - farba oryginalna

- Na koronie napis IRA

- dwa PLASTIKOWE kapselki na górnych lagach pod którymi są wentyle (dwa takie same)

- po wewnętrznej stronie lagów dolnych naklejka drop off

- na boku naklejka DIRT JUMPER 3 - ale to na pewno nie jest DJ

- brak piwotów, standardowe mocowanie do hamulca z tarczą 6"

- oś sztywna 20mm

- na dolnych lagach wybita data '06 (2006)

 

Sprawdzałem na stronie Marzocchi w zakładce 2006 i sa tam DO3 i DO4 w opcji na oś 20mm ale mają inny kolor górnych lagów (nie wiem czy to ma znaczenie)

 

Może to komuś się wydać bez sensu ale chciałbym doprowadzić go do oryginalnego stanu (naklejki) i BTW czy standardowo naklejki są takie: Drop OFF z lewej strony i Bomber z prawej? oraz loga Marzocchi (M) na przodzie? z góry dziekuję

 

I czy ktoś mógłby napisać w jaki sposób odbywa się regulacja - Czy trzeba dopompować w obydwie lagi? i to wszystko I czy normalne, słychać jak olej się przelewa ?

 

14042011867.th.jpg

14042011866.th.jpg

14042011865.th.jpg

Napisano

skad wiesz ze to nie dj? Wychodzily takie seryjnie ze starymi bh, takie oemowe, 150mm skoku. Rocznik masz niezly, wrecz jeden z najlepszych:) nie zawracal bym sobie tym glowy bo tak naprawde mozesz tylko gdybać. Moze byc to drop off 3 bo mniej wiecej wychodzily w tym roczniku, 4ki byly pozniej, z 2ka nigdy sie nie spotkalem. co do regulacji to nie masz nic od dołu? do krecenia imbusami. Co do pompowania to pewnie jest pozytywna i negatywna komora, mozesz sobie wyregulowac twardosc, ale to musialbys pogogolowac co do czego.

Cesto widzialem takie "cuda" typu marz z1 drop off 3 etc.

Napisano

No chyba faktycznie dam sobie spokój, ale wydaje mi się z tego co wyszukałem, że to wersja z jakiegoś roweru NSbikes. A co do regulacji to na dole nie mam żadnych śrub. Posiada IRA (Internal Rebound Adjustment) i ustawianie "preload pressure" to ustawienie ciśnienia w obydwu lagach a "rebound" jest napisane że trzeba z chyba prawej lagi spuścić całe powietrze odkręcić korek i imbusem w ladze coś ustawić. A mógłby ktoś teraz wytłumaczyć o co kaman ? Pompując ustawię twardość/sztywność? a srubą jak szybko będzie wracał do swojego neutralnego położenia tak ?

Napisano

tak jak napisales...

 

powietrzem ustawiasz twardosc

 

a regulacje powrotu amorka w gore ( tlumienie odbicia) masz w srodku, nie musisz w sumie oleju wylewac, wystarczy dlugi imbus chyba 6, wkladasz do oporu, "celuejsz" (na slepo" w gniazdo i regulujesz...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...