Skocz do zawartości

[Tylna Piasta] Koło zaciśnięte w ramie pracuje na boki


Millten

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

moj problem, a raczej problem mojego tylnego kola polega na tym, ze wyczuwalny jest luz na boki. Gdy kolo jest mocno zacisniete w ramie, a ja ruszam nim na boki slychac delikatny stukot i wyczuwalny jest luz. Wyciagnalem kolo z ramy i poszarpalem sie z sama oska. Od strony tarczy hamulcowej wszystko jest ok - zero luzow, moze jedynie topornie sie kreci (subiektywne odczucie). Natomiast od strony kasety wyczuwalny jest luz i rowniez gdy poruszac nia chwilke dluzej slychac jak sie tlucze.

 

Mam nadzieje, ze to kwestia skasowania luzow, ew. wymiany lozysk, a nie zniszczonego korpusu piasty, bo to bylby cios ponizej pasa...

 

Serwis.

 

Ja wiem, ze mozna tak uciac ten watek, ale mimo wszystko chcialbym zrobic to sam, bo wiem doskonale ile mnie za to skasuja... poza tym lubie grzebac przy rowerze. Tylko nigdy wczesniej tego nie rozbieralem i nie wiem jak sie do tego zabrac. W internecie znalazlem tylko pobiezny serwis piast szosowych (choc wydaje mi sie, ze konstrukcja troszke sie rozni) i filmik na YT rowniez szosowych z ktorego nic dla mnie nie wynika.

 

Mam jeszcze pewne watpliwosci:

1. Czy mozna zle skrecic os? Tzn. piasta nie bedzie centralnie na niej spoczywac. Czy jest to jak przy supporcie do HollowtechII nie da sie tego spartolic? :)

Takie cos nietrudne jest do zrobienia przy centrowaniu kol, ze obrecz nie jest w srodkowym polozeniu.

2. W kolkach szosowych potrzebny jest jakis dziwny klucz Mavica do kasowania luzow, przy tych piastach MTB jest podobnie?

 

Ogolnie jakby ktos mnie mogl przestrzec na co uwazac i czego nie pogubic, albo czego nie robic tez byloby milo :)

 

Nie mam przy sobie aparatu, ale w razie czego jest pare zdjec w necie (mam nadzieje, ze ich autor nie bedzie zly :) )

http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/piasta-crossride/350179/7

 

 

Pozdrawiam!

Napisano

Wlasnie to chce ustalic :) Tylko wczesniej tego nie robilem, a wole zawsze w teorii sie chociaz dowiedziec jak to wyglada ;) Moja duma nie pozwolilaby mi na pojscie do serwisu z rozebrana piasta i czesciami w rece, zeby mi ja skrecili :P Jak sie za cos brac to do konca ;)

 

 

Znalazlem Technical Manual do Mavica w koncu, tylko, ze malo z niego wynika.

Nurtuje mnie tylko jedno pytanie i wieczorem sie wezme za rozkrecenie tych kol:

 

1. Czy mozna zle skrecic os? Tzn. piasta nie bedzie centralnie na niej spoczywac. Czy jest to jak przy supporcie do HollowtechII nie da sie tego spartolic?

Takie cos nietrudne jest do zrobienia przy centrowaniu kol, ze obrecz nie jest w srodkowym polozeniu.

Napisano

Zakładając, że koło jest zbudowane dobrze i centryczność została sprawdzona to nie masz się czego obawiać. Ściągnij kasetę a następnie odkręć jedynie stronę napędową konusów i śrubek - ew. lewą - jak Ci wygodniej. Potem skręcając to z powrotem zachowany zostanie stan oryginalny przecież...

 

Tutaj masz DIY manuala: http://endurorider.pl/2010/02/serwis-piasty-tylnej-shimano-525/

Napisano

Czyli nie ruszac nakretek z drugiej strony oski - ok :) Zajme sie tym wieczorem. W razie czego wroce tutaj^^

 

Moje kola sa na troszke innych lozyskach temu szukalem strikte pod te piasty manuali.

 

 

A jeszcze sie tylko zastanawiam jak w praktyce dziala smarowanie zebatek np Finish Linem, bo nie mam zadnego oleju mineralnego jak zaleca Mavic... hydrauliczny z Shimano chyba sie nie liczy, co? :P

 

Pozdrawiam:)

Napisano

Millten: zębatek niczym nie smarujesz. Czyścisz je czasem benzyną do błysku, polerujesz itd... smaruje się łańcuch a ten oddaje trochę smaru korbie czy kasecie.

 

A smar stały do łozysk.. ŁT, czyli Towot: http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=Smar+%C5%81T-43 - dosatniesz w Castoramie czy Liroju - nic innego Ci nie trzeba raczej.

 

A co do łożysk maszynowych - jesli tak jest faktycznie to koło zbudowane to w ogóle nie masz problemu.. :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...