DarkFury Napisano 2 Grudnia 2005 Napisano 2 Grudnia 2005 nie wiedziałem takiego tematu więc zakładam. Wklejajcie linki z poradami i soposobami na własnoręczne konstrukcje jakichs akcesoriów do roweru, jak ktos ma więcej czasu i szkoda mu kasy, zawsze może sam sobie cos zrobić. fajnie jakby wszystkie "zrób to sam" były w jedym temacie. ja jestem w trakcie robienia opon zimowych z kolcami i lampki na akumulator. może macie jakies inne pomysły??
Sand Napisano 2 Grudnia 2005 Napisano 2 Grudnia 2005 Ehm moze lepiej nazwac to w skrocie DIY ?! jak na innych forach . Do It Yoursefl ???. A odnosnie tych rzeczy itd to pytaj odrazu co chcesz , :f**koff: pozdrawiam
stasiek Napisano 2 Grudnia 2005 Napisano 2 Grudnia 2005 Był już podobny temat: http://www.xc-zone.jgc.pl/forum/viewtopic....er=asc&start=75
MX Napisano 11 Grudnia 2005 Napisano 11 Grudnia 2005 nie wiedziałem takiego tematu więc zakładam.Wklejajcie linki z poradami i soposobami na własnoręczne konstrukcje jakichs akcesoriów do roweru, jak ktos ma więcej czasu i szkoda mu kasy, zawsze może sam sobie cos zrobić. fajnie jakby wszystkie "zrób to sam" były w jedym temacie. ja jestem w trakcie robienia opon zimowych z kolcami i lampki na akumulator. może macie jakies inne pomysły?? Ja kombinuje jakby tu zrobic na zarowje xenonową. Byloby duuuuzo mocniejsze swiatlo.. no i te niebieska poswiata... Jak na razie na stanie mam zarowke H4 xenon (zapasowka z auta:P), teraz musze wykombinowac jakis akumulator i bedzie....jazda!
macrianus2 Napisano 11 Grudnia 2005 Napisano 11 Grudnia 2005 Ja kombinuje jakby tu zrobic na zarowje xenonową. te zarowki "xenonowe" to lipa. z prawdziwymi xenonowimi reflektorami nie maja nic wspolnego i tak naprawde wcale lepiej nie swieca. ale skoro zalezy ci na niebieskim swietle to powinienes byc zadowolony. teraz musze wykombinowac jakis akumulator polecam od traktora. do plecaka ze stelazem na pewno ci sie zmiesci i zagwarantuje odpowiedni zapas energii elektrycznej nawet na najdluzsze nocne wojaze :mrgreen: a z akcesoriow najlatwiejsze do zrobienia bylyby chyba rzeczywiscie lampki i blotniki (takie metalowe of course)
macrianus2 Napisano 11 Grudnia 2005 Napisano 11 Grudnia 2005 tak szczerze to nie da rady: zarowka h4 to min. 55w przy 12v. zadne zdatne do wozenia ze soba na rowerze ogniwo nie sprosta takim parametrom. no chyba, ze rzeczywiscie chcesz wozic ze soba motocyklowy akumulator i ladowac go prostownikiem w domu [ Dodano: 2005-12-11, 23:40 ] polecalbym raczej zarowke z np. latarki.
MIC Napisano 11 Grudnia 2005 Napisano 11 Grudnia 2005 Ja kombinuje jakby tu zrobic na zarowje xenonową. Byloby duuuuzo mocniejsze swiatlo.. no i te niebieska poswiata... Jak na razie na stanie mam zarowke H4 xenon (zapasowka z auta:P), teraz musze wykombinowac jakis akumulator i bedzie....jazda! Tak to nic nie ma wspolnego z xenonem. Ta zarowka to chyba jakis halogen. Xenony swieca na bialo. W samochodach ceny zaczynaja sie od ok 3.5k. [ Dodano: 2005-12-11, 23:56 ] o ile sie nie myle nie jest to zarowka tylko tak wyglada i jest tam gaz.Swiatlo praktycznie nie do zajechania.
MX Napisano 11 Grudnia 2005 Napisano 11 Grudnia 2005 widzialem jak ta zarowka swieci, wcale nie swieci jak halogen, jest troche mocniejsza i ma niebieski odcien, a jak pada ostre swiatlo to widac kolory teczy. A pozatym juz nie musicie takich jazd na mnie robic, ja bylem tylko ciekaw jakby to mozna bylo zrobic...ale dam se siana z forum, sam pokombinuje, dzieki.
DamianYukon Napisano 12 Grudnia 2005 Napisano 12 Grudnia 2005 no widzicie,nieznechecajcie ludzi ktorzy chca cos zrobic ja np chce zrobic -oslone na stery -ta dziure od spodu amorka zatkalem idealnie korkiem od wina
Gość Anonymous Napisano 12 Grudnia 2005 Napisano 12 Grudnia 2005 Przepraszam, że się wtrące do żarówek xenonowych... Ale żarówa xenon nie świeci "tak po prostu". Zapewne chodzi o takie coś: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=74763308 po pierwsze - już nawet gdzies w opisie przyuważyłem "a'la xenon" Światła xenonowe łatwo rozpoznać - włączają się jak lampa fleszowa w aparacie, czy diody, czyli "natychmiast", a nie jak halogeny, że mozna przyuważyć moment (nawet pół sekundy!) rozjaśniania. Tak samo gaszenie - gasną w mgnieniu oka, zaś halogeny wiadomo - nim przestanie być widać włókno mija czasem ponad sekunda. Nie świecą na 12v tylko na specjalnie przygotowane kilka tyś. voltów. Mimo, że włączają się w ułamku sekundy, to po włączeniu przez chwilkę świecą wręcz na niebiesko i jakby ciemniej. W dodatku jeżeli masz zapasową to nieźle - jesteś tak 800zł do przodu - bo tyle kosztuje sama lampa wyładowcza (żarówka jak kto woli, ale tu nie ma żarnika). Własciwie na zdrowy rozum lampa xenonowa w rowerze to świetny wynalazek - bo zużywa mało prądu (samochodowe biorą tak 35w) , zawsze ida w parze ze specjalnymi reflektorami/soczewkami, więc świecą zawsze tam, gdzie trzeba (nic się nie traci na oświetlanie nieba, czy ludziom po oczach), więc gdyby jakaś firma zrobiła nawet kilkuwatową lampę xenonowa do bike'a... to by miało sens!
macrianus2 Napisano 12 Grudnia 2005 Napisano 12 Grudnia 2005 gdyby jakaś firma zrobiła nawet kilkuwatową lampę xenonowa do bike'a... to by miało sens! mogloby sie tylko okazac, ze lampa jest drozsza od bika, do ktorego jest przymocowana, o ryzyku zwiazanym z kradzieza czy upadkiem roweru nie wspominajac.
MX Napisano 12 Grudnia 2005 Napisano 12 Grudnia 2005 mimo wszystko, powinni znalezc w miare tanie i dobre rozwiazanie w swiecie rowerow, bo xenony juz w samochodach pokazaly swoje ogromne zalety, i nie musi to byc tansze rozwiazanie od halogenow, ale wystarczy ze bedzie lepsze, a znajda sie chetni do nabycia.. pozatym niektore lampki halogenowe nawet potrafia przestraszyc cenami..
DarkFury Napisano 13 Grudnia 2005 Autor Napisano 13 Grudnia 2005 człwieku, nie wiem jaki akumulator bedziesz potrzebowal do tej żarówki...chyba wielki jakiś :-D ale powiem ci jedno, ja zrobiłem lampkę na dwóch halogenach 20W/12V i to zżrera dużo prądu. Wczoraj po 18-tej doginałem w lesie, możesz sie domysleć, że o tej porze są już egipskie ciemności, 40 watów wystarczająco mi oświetlało drogę, ale akumulator zaczął siadać, więc musiałem jechać na jednej żarówce - totalny hardcore, hehehe, błotko i ślisko i mało widać, musiałem niestety zmniejszyć prędkośc tak, żeby w razie gleby nie połamać sie za bardzo Koniec końcem, aku rozładował się(słabiutko swieci lampka) mniej więcej po 60 minutach przy jeździe na dwóch żarówkach, aha, moj aku to 3,4 Ah 12V, zastanawiam się nad kupieniem większego, ale wtedy zapewne nie zmieści się do koszyka na bidon i będzie 2x cięższy :|
Gość Mibars Napisano 13 Grudnia 2005 Napisano 13 Grudnia 2005 Co do stosowania 2-ch żarówek 20 watowych... Nie wiem czemu, ale zazwyczaj jest tak, że jedna żarówka świeci jaśniej, niż dwie 2x słabsze. Proponuje ci włożyć z takim akumulatorem 10w i 35w. 10 sprawdza się dobrze na drodze, 35w, gdy trzeba trochę pokluczyć miedzy dziurami/gałęziami. No i nie włączaj ich razem! Bo 35w zupełnie zagłusza 10w
macrianus2 Napisano 13 Grudnia 2005 Napisano 13 Grudnia 2005 xenony juz w samochodach pokazaly swoje ogromne zalety, i nie musi to byc tansze rozwiazanie od halogenow, ale wystarczy ze bedzie lepsze, a znajda sie chetni do nabycia.. coz, cadillac montowal abs juz w latach '70, a dopiero dzis staje sie on standartem w autach i powoli wkracza do motocykli (o rowerach, o ile kiedykolwiek sie w nich znajdzie nie ma na razie mowy). wiec skoro reflektory xenonowe w sredniej klasy autach stanowia dzis kosztowna opcje, to sam pomysl, ile lat zajmie wprowadzenie go do rowerow :|
MX Napisano 13 Grudnia 2005 Napisano 13 Grudnia 2005 i tu sie mylisz bo abs do roweru juz jest, jest to jakas taka zlaczka, ktora montuje sie zamiast tej rurki odprowadzajacej linke w V-brake'ach, ona ma jakas sprezynke w srodku i cos tam jeszcze, w prawdzie nie jest to ABS z samochodu, ale dziala podobnie, no i nazywa sie abs, a kosztuje okolo 20-30zł.
macrianus2 Napisano 13 Grudnia 2005 Napisano 13 Grudnia 2005 ona ma jakas sprezynke w srodku i cos tam jeszcze o czym tu w ogole mowic. sytuacja podobna do omawianych juz "xenonow". no i nazywa sie abs nazwac "abs" to mozna wszystko, bo to tylko skrot i w ten sam sposob oznacza sie takze np. pewien rodzaj tworzywa sztucznego i na wielu niezwiazanych w ogole z hamulcami rzeczach jest napis "abs" ::smile::
Gość Mibars Napisano 13 Grudnia 2005 Napisano 13 Grudnia 2005 Rozumiem, że to taki prymitywny AntiBlockingSystem? Czyli ogranicznik maxymalnego hamowania... Nie sądze, by to zdawało egzamin z paru przyczyn: -co w momencie, gdy naprawdę musimy ostro zahamować, a to załózmy pozwala nam wykorzystać 75% maxymalnej siły hamowania? nawet niecały metr może zbawić... -A zmiana śliskości nawierzchni? Jeżeli nastawimy tototo na asfalt, to na piasku nadal będziemy mogli zblokować koła, zaś na nastawach na piach mamy sytuacje opisaną w pkt nr 1 -spręzyna nim jeszcze osiągniemy moment wlaściwej redukcji siły hamulca będzie pochłaniać pewną cześć energii na niewielkie odkształcenia... równie dobrze można założyć stalowe v-brejki - też się wyginają i pochłaniają energię...
MX Napisano 13 Grudnia 2005 Napisano 13 Grudnia 2005 ehhhhhhhhhhhh dobra nic wam juz nie napisze... poprostu widzialem takie cos w sklepie, nie mowie ze to jest zaiste innowacyjne rozwiazanie, tylko poprostu ze jest cos takiego, nawet jesli ma byc to tylko namiastka AntiBlockSystem'u. A moze i ASR by sie znalazl..
macrianus2 Napisano 14 Grudnia 2005 Napisano 14 Grudnia 2005 A moze i ASR by sie znalazl.. kup ze szrotu i zamontuj sobie do bika a tak serio: koniec glupiego gadania. ma ktos jakies powazne propozycje? np. na dobry sygnal dzwiekowy: ale mniejszy i tanszy od air-zounda?
jo_jacek Napisano 14 Grudnia 2005 Napisano 14 Grudnia 2005 Co do stosowania 2-ch żarówek 20 watowych... Nie wiem czemu, ale zazwyczaj jest tak, że jedna żarówka świeci jaśniej, niż dwie 2x słabsze. Proponuje ci włożyć z takim akumulatorem 10w i 35w. 10 sprawdza się dobrze na drodze, 35w, gdy trzeba trochę pokluczyć miedzy dziurami/gałęziami. No i nie włączaj ich razem! Bo 35w zupełnie zagłusza 10w Bo chyba sa połączone szeregowo. Gdyby je połaczyc równolegle spadłby opór całkowity i swieciły by mocniej tylko duzo szybciej by wcinało baterie
macrianus2 Napisano 14 Grudnia 2005 Napisano 14 Grudnia 2005 Bo chyba sa połączone szeregowo. Gdyby je połaczyc równolegle spadłby opór całkowity i swieciły by mocniej tylko duzo szybciej by wcinało baterie coz, albo rybki albo akwarium. nie moze mocno swiecic i jednoczesnie dlugo na jednej baterii. ja proponowalbym dodac do odwodu regulowany opornik. moznaby wtedy dostosowywac na biezaco jasnosc do potrzeb.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.