bikerboy27 Napisano 13 Kwietnia 2011 Napisano 13 Kwietnia 2011 Chce złożyć rower i mam do wyboru dwie ramy. Ramę Authora mogę kupić o 100 zł taniej niż cena rynkowa. Podobno jest lepsza od krossa, bardziej wytrzymała i lżejsza. jak uważacie?
Rulez Napisano 13 Kwietnia 2011 Napisano 13 Kwietnia 2011 Jeśli ma to być rama Level A6 z 2011 roku, to jest to naprawdę porządnie wykonana rama, mi osobiście nie podoba się w niej trójkątny kształt dolnej rury, ale jeśli chodzi o jakość wykonania, lakier czy monostay w tylnych widełkach - bez zarzutu, Author Traction przy tym wygląda dosyć słabo, co do wytrzymałości, to na pewno Author nie jest lepszy.
bikerboy27 Napisano 13 Kwietnia 2011 Autor Napisano 13 Kwietnia 2011 obydwie ramy z tego roku. jestem w kropce. sprzedawca authora chce obniżyć o 100 zł. i teraz sam już nie wiem bo przyznam ze bardzo się nastawiłem na krossa. a może jest jakiś inny model authora, który będzie porównywalny z level a6.
Rulez Napisano 13 Kwietnia 2011 Napisano 13 Kwietnia 2011 Kross w tym roku wprowadził bardzo porządne ramy od modelu A6 w górę, jednak są to ramy o typowej sportowej geometrii . ostro się prowadzą, Author jest nieco bardziej uniwersalny, myślę, że dopiero Egoist był by porównywalny jakościowo, choć mniej dopracowany wizualnie.
bikerboy27 Napisano 14 Kwietnia 2011 Autor Napisano 14 Kwietnia 2011 z tego co podają w katalogu to modele od A6 do A9 mają te same ramy, Alu 7005 Triplebutted. Osobiście podoba mi się kolorystyka A7, ale w sprzedają tylko A6. Co do Egoist'a to jest on znacznie droższy od A6 o kilkaset złotych. Skąd taka duża różnica cenowa, czyżby płaciło się za markę?
Rulez Napisano 14 Kwietnia 2011 Napisano 14 Kwietnia 2011 Możesz to nazwać zapłatą za markę, chociaż Author to nie jest jakaś wielka marka, i mieli w swoim dorobku kilka pękających modeli ram. Raczej nazwał bym to polityką cenową formy Velo.
Mod Team durnykot Napisano 14 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 14 Kwietnia 2011 Raczej jednak zapłata za znaczek- oficjalna cena Egoista to 5590 CZK,czyli ok. 900 pln.
Mod Team durnykot Napisano 14 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 14 Kwietnia 2011 To można napisać o 99% sprzedawanych ram i rowerów.
Rulez Napisano 14 Kwietnia 2011 Napisano 14 Kwietnia 2011 Tak można napisać, ale chodzi o porównanie tej ramy z ramą Kross A6 2011, która : ale w sprzedają tylko A6.Co do Egoist'a to jest on znacznie droższy od A6 o kilkaset złotych. I ta różnica jest nieuzasadniona, z racji użytego materiału mogła by być trochę droższa od Krossa, natomiast z racji jakości wykonania powinna być tańsza
pszemo Napisano 14 Kwietnia 2011 Napisano 14 Kwietnia 2011 Witam, Mi A6-tka podoba się z uwagi na polerowane spoiny. Ładnie to wygląda i stanowi o wysokim standardzie wykonania tej ramy. Wydaje mi się, że z uwagi na połączenie górnych rur tylnego trójkąt z rurą podsiodłową rama A6 będzie trochę mniej sztywna niż to ma miejsce w ramie Egoista. Użytkuje ramę tegorocznego Egoista i jestem z niej zadowolony. Szkoda, że nie ma tych polerowanych spoin.
Rulez Napisano 14 Kwietnia 2011 Napisano 14 Kwietnia 2011 Wydaje mi się, że z uwagi na połączenie górnych rur tylnego trójkąt z rurą podsiodłową rama A6 będzie trochę mniej sztywna niż to ma miejsce w ramie Egoista. Chociaż to nie jest może takie ważne, to jednak Kross miał jedną z największych sztywności tylnego trójkąta w ostatnim teście w BB. PS Naprawdę ładny ten monostay w Krossie.
pszemo Napisano 14 Kwietnia 2011 Napisano 14 Kwietnia 2011 Z testem nie miałem okazji się zapoznać, nie mniej zgadzam się. Nie wiele większa czy mniejsza różnica sztywności tylniego trójkąta nie musi decydować o tym, która rama jest lepsza, a która gorsza. Wracając do tematu, rama A6 to naprawdę przyzwoita baza do budowania roweru. Na pewno nie wstydziłbym się na czymś takim jeździć.
bikerboy27 Napisano 16 Kwietnia 2011 Autor Napisano 16 Kwietnia 2011 No dobra. Bardzo dziękuję za tą dyskusję. Czyli mogę zamówić A6. Co do osprzętu to powinno mi kasy wystarczyć na XT. Trochę się zastanawiam czy rama, nie jest za niskiej klasy. Amortyzator: Suntour olej/pow. Oczywiście to wszystko na razie symulacja i jestem ciekawy jaki będzie efekt końcowy. Ktoś mnie ostatnio uświadomił, że XT to lekka przesada, jak na moje wypady rowerowe. Jeśli jechałem w góry tylko po asfalcie, po polach też trochę jeździłem ale to był teren płaski. No ale to się może zmienić. Nowy rower, nowe wyzwania :-)
Rulez Napisano 16 Kwietnia 2011 Napisano 16 Kwietnia 2011 Na ramę wyższej klasy podobno nie masz pieniędzy, więc w czym problem ? Jeśli kupisz Tractiona, to na pewno będzie niższej klasy niż Kross
bikerboy27 Napisano 16 Kwietnia 2011 Autor Napisano 16 Kwietnia 2011 a czy myślisz, że lepiej kupić lepszą ramę a osprzęt np. klasę niższy? Tak, żeby 4500 wystarczyło. To w sumie jest bardzo trudny temat. Zawsze można wydać więcej, albo mniej i zawszę będą jakieś za i przeciw.
Rulez Napisano 16 Kwietnia 2011 Napisano 16 Kwietnia 2011 Najlepiej kupić ramę dopasowaną do stylu jazdy i możliwości technicznych kupującego, Kross to rama na wysokim poziomie technologicznym, ale czy jest dla Ciebie, tego nie wiem, może trochę gorszy Author jest lepszym wyborem ?, może wyższy poziom wykonania Krossa nie ma dla Ciebie żadnego praktycznego znaczenia. Np ja , dla siebie, wybrał bym raczej ramę Egoist, mimo, że jest droższa niż Kross (a niewiele lepsza), jej geometria bardziej mi odpowiada (chodzi konkretnie o rozmiar 19").
pszemo Napisano 17 Kwietnia 2011 Napisano 17 Kwietnia 2011 Tylko aby dokonać takiego wyboru trzeba być świadomym, tego czego się oczekuje od roweru i od samego siebie. Wiele zależy od budowy anatomicznej, preferencji. Jeśli to nie będzie twoja pierwsza rama, to już coś wiesz. Warto się zastanowić co Ci odpowiadało w dotychczasowej ramie, a co nie. Można zweryfikować wybór nowej ramy w oparciu o fit kalkulator - tutaj można mi zarzucić, że się powtarzam, ale co tam. Ja przy wyborze swojej drugiej ramy (pierwsza Cube Acid 18'') upierałem się, aby kolejna była z tej samej stajni, tyle że dłuższa. Sporo głowienia się nad tym, czytania, parę przymiarek i mam... Authora. Rower w rozstawie kół wyciągnął się prawie o 50 mm, a mnie przestało łupać w krzyżu. Możesz mieć teraz niezły mętlik w głowie... co zrobić. Główkuj, czytaj, przymierzaj... pisz i pytaj. W końcu coś wybierzesz
Rulez Napisano 17 Kwietnia 2011 Napisano 17 Kwietnia 2011 Żaden kalkulator Zresztą , Kross A6 i Traction mają bardzo zbliżoną geometrię, pozycja będzie bardzo podobna, prowadzenie również , Traction ma większy wybór rozmiarów, może nie jest tak dopracowany jak Kross, ale to nie znaczy, że będzie gorszym wyborem.
pszemo Napisano 17 Kwietnia 2011 Napisano 17 Kwietnia 2011 No i tu się różnimy. Może przy rozstrzygnięciu pomiędzy A6 i Traction w tym samym rozmiarze za bardzo pomocny nie będzie, ale generalnie przy doborze geometrii ramy taki kalkulator może pomóc.
Rulez Napisano 17 Kwietnia 2011 Napisano 17 Kwietnia 2011 Ja rozumiem, że zakładający temat, ma pojęcie jaki rozmiar mu pasuje Różnic w geometrii poszczególnych ram kalkulator nie zobrazuje, np Cube LTD - 18" jest dużo krótszy niż Kross A6 - 18" , lub tego,że KrossA6 - 18" ma ramę dłuższą niż Author Traction - 19"
bikerboy27 Napisano 17 Kwietnia 2011 Autor Napisano 17 Kwietnia 2011 "Kupujący" kupi ramę trochę na wyrost. Poprzednia rama Author Traction była na styk. Tzn. była dobrana podręcznikowo do wzrostu, długości nogi, bezpieczna odległość od krocza... a teraz kupie trochę na wyrost. Już siedziałem na levelu A6 o rozmiarze 20 i chyba taką kupie. Wygodniej mi się siedzi na większej ramie i to jest ważne. Jak dla mnie ramy Authora są trochę za krótkie, co nie znaczy, że są gorsze. Ale to tylko moja prywatna opinia.
Rulez Napisano 17 Kwietnia 2011 Napisano 17 Kwietnia 2011 Zawyżony jest Traction, Egoist jest jak najbardziej w normie i właśnie takie szczegóły są ważne ! , nie bez powodu napisłem, że wybrał bym Egoista Masz rację, rama przede wszystkim powinna pasować Tobie
pszemo Napisano 17 Kwietnia 2011 Napisano 17 Kwietnia 2011 Różnic w geometrii poszczególnych ram kalkulator nie zobrazuje, np Cube LTD - 18" jest dużo krótszy niż Kross A6 - 18" , lub tego,że KrossA6 - 18" ma ramę dłuższą niż Author Traction - 19" Nie no jasne. Do tego wystarczy porównanie poszczególnych wartości dla konkretnych modeli. Ale za pomocą kalkulatora można ustalić inne parametry (np. wirtualna długość górnej rury), w które swą geometrią powinna się wpisać rama. Myślę, że nam obojgu mniej więcej o to samo chodzi. M. in. o to, że sam rozmiar (numer przy ramce wyrażony w calach) to nie wszystko.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.