Skocz do zawartości

[rower] Składany - macie jakieś zastrzeżenia?


szymon5310

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Rozważam opcję złożenia roweru. Jeszcze nigdy tego nie robiłem, więc proszę Was o radę. :) Zerknijcie na tabelkę w załączniku.

 

Czy wszystko się zgadza? Może czegoś brakuje? Macie jakieś zastrzeżenia? I jeszcze czy będzie dobry dla mnie do lekkiego i średniego XC?(ważę 50 kg lecz i tak za parę lat urosnę i będę ważył więcej) Piszcie śmiało, jestem gotowy na krytykę :icon_mrgreen: .

 

Z góry dziękuję za poświęcony czas i pozdrawiam. :thanks:

 

EDIT: Sory, nie mogę wysłać złącznika. popatrzcie:

 

Rama: Kross level A6/A4 300zł

Widelec: Suntour XCR LO 250zł

Przerzutka przód: XT 100zł

Przerzutka tył: XT 100 zł

Hamulec przód: Deore 250 zł

Hamulec tył: Deore 250 zł

Manetki: XT 200 zł

Korba: Deore 200 zł

Suport: Shimano 50 zł

Łańcuch: XT 100 zł

Kaseta: Deore 100 zł

Opony: ??? 100 zł

Koła: Z piastami Deore 250 zł

Kierownica: turuvativ 100 zł

Wspornik kierownicy: zoom 20 zł

Wspornik siodła: zoom 30 zł

Siodło: Selle Royal 70 zł

Chwyty, rogi: ??? 100 zł

 

Razem 2570zł.

Napisano

Jeśli o mnie chodzi to wcześnie się zastanawiałem nad a6 i jestem chętny go kupić w cenie poniżej 2500zł. Niestety, interesuje mnie model tylko z 2011r w wersji Disc.

Napisano

Czasem opłaca się złożyć rower. tylko część osprzętu musi być używana. Rama, kiera, mostek, siodło, sztyca, rogi nie muszą być nowe. Jeszcze coś tam używanego w dobrym staniej byś wyrwał i by Ci się opłaciło. Tylko musisz się liczyć z tym, że to zajmie dużo czasu. Szukanie na allegro tanich rzeczy itp. Jeszcze o pancerzach, linkach, dętkach i pedałach zapomniałeś. Tutaj masz fajny temat

 

Również jestem zdania jak kolega wyżej. Kup lepiej gotowego Levela A4/A6 , i lekko zmodyfikuj.

 

O i nawet zeflo się odezwał :) Na Twoim przykładzie widać, że opłaca się składać rower.

Napisano

Masz tu wymieniony osprzęt wysokiej klasy więc może wybierzesz też lepszego amora - jakiegoś powietrznego. Co do kokpitu to za ok. 100 zł możesz dostać przyzwoity zestaw Ritche Comp, zamiast zooma...

Nie wiem czy korby Deore chcesz hollowtech czy octaling (wspominasz osobno korby i suport) ale za 250 zł to lepiej to pierwsze. Przerzutka tył XT to raczej ok. 200, chyba że używana. Opony np. Kenda Karma. Trzeba też doliczyć dętki, pancerze, stery. Możesz się wspomóc opisami rowerów kolegów z działu mania lekkości. Powodzenia

Napisano

Napisano 9 minut temu

 

a6 w sklepie mudserwis kosztuje 2800 zł, u nich masz 10 procent rabatu a więc jak pogadasz to do 1500 spuszczą z ceny

 

2500 chyba ? :027:

A czego akurat 2011 disc?

Napisano

A czego akurat 2011 disc?

Bo on ma dużo rzeczy dopracowanych np. korbę, hamulce, kasetę. W poprzednich modelach były gorsze, a po za tym w starszych modelach była tora, która dział przywozicie od 75 kg., a ja ważę 50 kg. Z tego co wiem to XCR LO jest dobry pod moja wagę.

 

 

Wszystko tu fajnie wygląda, tylko rama i amortyzator mogłyby być być inne. :thanks:

 

Mimo wszystko wolałbym kupić rower gotowy, bo bym mógł ni jeździć przez ten sezon, a po za tym to jest dożo pracy jak się samemu składa. <_<

 

Macie może jakieś jeszcze propozycje?

Napisano

Ja złożyłem obecnie posiadany rower przez zimę. Nie wiem ile masz czasu ale jeżeli mało to radziłbym jednak gotowca. Jeżeli człowiek nie posiada żadnych części które można by zastosować na początku to nie będzie tak łatwo złożyć. Ja nie żałuję swojej decyzji ale miałem sporo czasu na szukanie. Zima jest fajnym okresem jeżeli nie musisz jeździć. Mając odłożone trochę kaski można znaleźć niezłe rodzynki jak np fulla bmc four stroke w stanie db za 2 kilo zł. Szkoda że ja nie miałem wtedy już tej kaski. :wallbash:

Przeczytałem Twoją rozpiskę, kiepsko wychodzi, za 2500zł decydując się na kilka używanych części można się wyrobić z rebą lub r7. Wolę mieć, tak też złożyłem swojego, gorszy osprzęt typu brak hamulca przedniego, brak przerzutki przedniej, chwyty pianki ritchey za 20zł, łańcuch za 50zł a nie 100. Zamiast tego mam Rebę a nie XCRa. Miesiąc dwa i kupuję resztę gratów, amorka tak łatwo nie zmienisz. Do tego za Twoją całą kwotę można by wyrwać coś fajnego, gotowego, używanego.

Napisano

Ja mam Darta 3 i 75kg jak dla mnie chodzi elgancko. Mój kolega(około 60kg) ma XCR'a około 2 lat i jest tak skatowany, że szok. Znajomy, z którym jeździmy na traski ma SID'a. Jeździmy wszyscy na takie same traski. Sid ma 10 lat i do tej pory nic mu się nie stało. Pracy XCR'a poprostu nie da się opisać on praktycznie nie pracuje :D i ma spore luzy. Mój darcik ma 2 miechy i 350 km działa bardzo dobrze. Mój znajomi jeździli i mówili, że bardzo fajnie działa. Na nowym XCR nie jeździłem, nie wiem jak pracuje. Ale XCR mojego kolegi to porażka.

Napisano

O i nawet zeflo się odezwał :) Na Twoim przykładzie widać, że opłaca się składać rower.

 

Widać , tyle że ja składałem w zimę :thumbsup: ,przez dość długi okres czasu. Większość części używanych.

 

Tak jak ktoś już pisał wcześniej,na nowych częściach się nie opłaca składać. Lepiej kupić gotowca.

 

Chyba że w grę wchodzą używane części. W takim wypadku zapraszam do częstego przeglądania działu "Sprzedam" , i Allegro :thumbsup:

Napisano

Mam jeszcze jedno pytanie. Do lekkiego i średniego XC będzie lepsza Rock Shox Tora 318 Air, SR Suntour XCR LO czy SR Suntour Epicon? (ważę 50 kg.) Mam nadzieję że porównoacie i doradzicie mi w sprawie amortyzatora. ;)

 

Jak na razie jeśli chodzi o gotowce, to myślę nad Krossem Levelem a6 Disc z 2011. Ten z 2008 jest bardzo fajny, ale z tego co wiem korbę i kasetę ma słabe.

 

I co o tym sądzicie?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...